ДИДЖИТАЛІЗАЦІЯ БІЗНЕСУ ЯК ДІЄВИЙ ІНСТРУМЕНТ КОМУНІКАТИВНОЇ ПОЛІТИКИ ПІДПРИЄМСТВА

  • І.Я. Іпполітова Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» https://orcid.org/0000-0003-3981-3992
  • І.С. Момотков Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» https://orcid.org/0009-0001-2288-7306
  • С.В. Прокопович Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця https://orcid.org/0000-0002-6333-2139
Ключові слова: диджиталізація, інформаційно-комунікаційні технології, електронна торгівля, комунікативна політика, опір працівників до заходів щодо диджиталізації бізнесу

Анотація

У статті досліджено сутність поняття «диджиталізація» та який зміст вкладають науковці у цю дефініцію. Проведено аналіз використання інформаційно-комунікаційних технологій та запровадження електронної торгівлі підприємствами за видами економічної діяльності й розподілом за кількістю зайнятих працівників. Зазначено, що окремою складовою диджиталізації доцільно виділити маркетинг, а саме комунікативну політику підприємства. Перераховано додаткові можливості, які надає диджиталізація бізнесу для здійснення ефективної комунікації з усіма стейкхолдерами, забезпечуючи більш швидку, точну та персоналізовану взаємодію з клієнтами. Визначено основні причини появи опору заходам з диджиталізації та основні способи їх подолання. Наведено переваги та можливості, які буде мати бізнес після подолання опору працівників до заходів щодо диджиталізації бізнесу у вигляді значного позитивного впливу на розвиток підприємства.

Посилання

Жигалкевич Ж.М., Залуцький Р.О. Діджиталізація як основний фактор розвитку бізнес-структур. Ефективна економіка. 2020. № 11. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8380 (дата звернення: 11.07.2024).

Тетерятник Б.С. Діджитизація та діджиталізація в контексті віртуалізації господарської діяльності. Інноваційна система та інформаційні технології в сучасній науці : матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції (м. Харків, 20 жовтня 2017 року). Харків, 2017. URL: https://ndipzir.org.ua/wp-content/uploads/2018/03/Teteriatnyk.pdf

Міхровська М. Діджитизація, діджиталізація, цифрова трансформація: зміст та особливості. Міжнародний науковий журнал «Грааль науки». 2021. № 1. DOI: https://doi.org/10.36074/grail-of-science.19.02.2021.023

Копанєва В.О. Digitization in the paradigm of digital transformation In: IX International Scientific and Practical Conference «Analysis of the problems of science and modern education». March 06–08, 2023, Czech Republic. 256 p. URL: https://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/45187/1/CZECH%20REPUBLIC_2023.pdf

Швиданенко Г., Теплюк М. Диджиталізація – сучасний напрямок розвитку інноваційного підприємництва. Інноваційне підприємництво: стан та перспективи розвитку : зб. матеріалів ІІІ Всеукр. наук.-практ. конф., 29–30 берез. 2018 р. / М-во освіти і науки України, ДВНЗ «Київ. нац. екон. ун-т ім. В. Гетьмана» та ін.; оргком.: Г.О. Швиданенко (голова) та ін. Київ : КНЕУ, 2018. С. 170–172. URL: https://core.ac.uk/download/pdf/197269051.pdf

Лігоненко Л.О. Діджиталізація як антикризова стратегія під час епідемії коронавірусу. Стратегічні імперативи сучасного менеджменту : зб. матеріалів V Міжнар. наук.-практ. конф. (23–24 квіт. 2020 р.). Київ. КНЕУ, 2020. С. 152–155. URL: https://ir.kneu.edu.ua/handle/2010/32908

Budiaiev M. Digital investment as necessity for forward-thinking companys` development. Strategies for Entrepreneurship for Sustainable Development of Small and Medium-Sized Innovative Entrepreneurship : International Conference, 9–14 October 2019. Riga. Baltic International Academy, 2019. С. 6–12. URI: https://ir.kneu.edu.ua:443/handle/2010/35692

Чкан А.С., Кириченко Н.В., Касай П.Г. Діджиталізація бізнес-процесів як базис забезпечення ефективного менеджменту. Вісник ОНУ імені І.І. Мечникова. 2021. Т. 26. Вип. 3 (88). С. 60–88. URL: http://visnyk-onu.od.ua/journal/2021_26_3/11.pdf

Лойко Є.М. Діджиталізація маркетингової комунікативної стратегії підприємства. Вчені записки Університету «КРОК». 2021. № 4 (64). С. 135–142.

Статистичний щорічник України за 2022 рік. Державна служба статистики України. URL: https://ukrstat.gov.ua/druk/publicat/kat_u/2023/zb/11/year_22_u.pdf

Двуліт З.П., Завербний А.С., Романюк А.О. Диджиталізація – дієвий інструмент антикризового розвитку бізнесу в умовах пандемії. Ефективна економіка. 2021. № 1. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8557 (дата звернення: 11.07.2024).

Лисенко І. Діджиталізація маркетингової діяльності в умовах глобальних викликів. Сучасні технології комерційної діяльності і логістики: зб. матеріалів II Міжнар. наук.-практ. інтернет-конф., 3 листоп. 2022 р. Київ: КНЕУ, 2022. С. 26–28. URL: https://ir.kneu.edu.ua:443/handle/2010/39272

Zhyhalkevych Zh. M., Zalutskyi R. O. (2020) Didzhytalizatsiia yak osnovnyi faktor rozvytku biznes-struktur [Digitization as the main factor in the development of business structures]. Efektyvna ekonomika, no. 11. Available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8380 (accessed July 11, 2024).

Teteriatnyk B. S. (October 20, 2017) Didzhytyzatsiia ta didzhytalizatsiia v konteksti virtualizatsii hospodarskoi diialnosti [Digitization and digitization in the context of virtualization of economic activity]. Innovatsiina systema ta informatsiini tekhnolohii v suchasnii nautsi : materialy Vseukrainskoi naukovo-praktychnoi konferentsii. Kharkiv. Available at: https://ndipzir.org.ua/wp-content/uploads/2018/03/Teteriatnyk.pdf (accessed July 11, 2024).

Mikhrovska M. (2021) Didzhytyzatsiia, didzhytalizatsiia, tsyfrova transformatsiia: zmist ta osoblyvosti [Digitization, digitization, digital transformation: content and features]. Mizhnarodnyi naukovyi zhurnal «Hraal nauky», no. 1. DOI: https://doi.org/10.36074/grail-of-science.19.02.2021.023 (accessed July 11, 2024).

Kopanieva V. O. (March 06–08, 2023) Digitization in the paradigm of digital transformation. Analysis of the problems of science and modern education : IX International Scientific and Practical Conference, Prague, Czech Republic, pp. 117–120. Available at: https://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/45187/1/CZECH%20REPUBLIC_2023.pdf (accessed July 11, 2024).

Shvydanenko H., Tepliuk M. (March 29–30, 2018) Dydzhytalizatsiia – suchasnyi napriamok rozvytku innovatsiinoho pidpryiemnytstva [Digitalization is a modern direction of innovative entrepreneurship development]. Innovatsiine pidpryiemnytstvo: stan ta perspektyvy rozvytku : zb. materialiv III Vseukr. nauk.-prakt. konf. Kyiv: KNEU, pp. 170–172. Available at: https://core.ac.uk/download/pdf/197269051.pdf (accessed July 11, 2024).

Lihonenko L. O., Domanskyi A. O. (April 23–24. 2020) Didzhytalizatsiia yak antykryzova stratehiia pid chas epidemii koronavirusu [Digitalization as an anti-crisis strategy during the coronavirus epidemic]. Stratehichni imperatyvy suchasnoho menedzhmentu : zb. materialiv V Mizhnar. nauk.-prakt. konf. Kyiv. KNEU. pp. 152–155. Available at: https://ir.kneu.edu.ua/handle/2010/32908 (accessed July 11, 2024).

Budiaiev M. (October 9–14, 2019) Digital investment as necessity for forward-thinking companys` development. Strategies for Entrepreneurship for Sustainable Development of Small and Medium-Sized Innovative Entrepreneurship : International Conference. Riga. Baltic International Academy, pp. 6–12. Available at: https://ir.kneu.edu.ua:443/handle/2010/35692 (accessed July 11, 2024).

Chkan A. S., Kyrychenko N. V., Kasai P. H. (2021) Didzhytalizatsiia biznes-protsesiv yak bazys zabezpechennia efektyvnoho menedzhmentu [Digitization of business processes as a basis for ensuring effective management]. Visnyk ONU imeni I.I. Mechnykova, vol. 26, no. 3 (88), pp. 60–88. Available at: http://visnyk-onu.od.ua/journal/2021_26_3/11.pdf (accessed July 11, 2024).

Loiko Ye. M. (2021) Didzhytalizatsiia marketynhovoi komunikatyvnoi stratehii pidpryiemstva [Digitization of the company's marketing communication strategy]. Vcheni zapysky Universytetu «KROK», no. 4 (64), pp. 135–142.

Statystychnyi shchorichnyk Ukrainy za 2022 rik. Ukrainy [Statistical Yearbook of Ukraine for 2022]. Derzhavna sluzhba statystyky Ukrainy. Available at: https://ukrstat.gov.ua/druk/publicat/kat_u/2023/zb/11/year_22_u.pdf (accessed July 11, 2024).

Dvulit Z. P., Zaverbnyi A. S., Romaniuk A. O. (2021) Dydzhytalizatsiia – diievyi instrument antykryzovoho rozvytku biznesu v umovakh pandemii [Digitization is an effective tool for anti-crisis business development in pandemic conditions]. Efektyvna ekonomika, no. 1. Available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8557 (accessed July 11, 2024).

Lysenko I. (November 3, 2022) Didzhytalizatsiia marketynhovoi diialnosti v umovakh hlobalnykh vyklykiv [Digitalization of marketing activities in the face of global challenges]. Suchasni tekhnolohii komertsiinoi diialnosti i lohistyky: zb. materialiv II Mizhnar. nauk.-prakt. internet-konf. Kyiv: KNEU. pp. 26–28. Available at: https://ir.kneu.edu.ua:443/handle/2010/39272 (accessed July 11, 2024).

Опубліковано
2024-07-31
Як цитувати
Іпполітова, І., Момотков, І., & Прокопович, С. (2024). ДИДЖИТАЛІЗАЦІЯ БІЗНЕСУ ЯК ДІЄВИЙ ІНСТРУМЕНТ КОМУНІКАТИВНОЇ ПОЛІТИКИ ПІДПРИЄМСТВА. Підприємництво та інновації, (32), 131-138. https://doi.org/10.32782/2415-3583/32.20
Розділ
Підприємництво та торгівля