КЛІЄНТООРІЄНТОВАНИЙ ПІДХІД ДО ФОРМУВАННЯ МАРКЕТИНГОВОЇ СТРАТЕГІЇ ПІДПРИЄМСТВ ГОТЕЛЬНОГО БІЗНЕСУ

Ключові слова: маркетингова стратегія, клієнтоорієнтований підхід, оцінка клієнтоорієнтованості, цифровий маркетинг, інструменти цифрового маркетингу

Анотація

Розглянуто сутність та значення маркетингової стратегії для розвитку підприємств сфери гостинності в сучасних умовах. Доведено, що в сучасних умовах фундаментом сталого розвитку готельних закладів є пошук стратегій і можливостей, які приведуть не до короткострокових результатів, а до досягнення високого економічний ефект і підвищення конкурентоспроможності на тривалий період. Обґрунтовано необхідність впровадження клієнтоорієнтованого підходу при формуванні маркетингової стратегії підприємств готельного бізнесу в сучасних умовах, який спрямований на підвищення якості послуг і задоволення потреб клієнтів і є найважливішою конкурентною перевагою в умовах жорсткої конкуренції на ринку гостинності. Окреслено фактори клієнтоорієнтованої активності суб’єктів готельного бізнесу, що включають персонал готелю, користувачів послуг, якість обслуговування, місце розташування готелю, наявність інфраструктурних об’єктів, номенклатура послуг, ціна, наявність сайту, програму лояльності, зручності для людей з обмеженими можливостями та специфіку замовника. Окреслено систему показників для оцінки їх клієнтоорієнтованості готельних закладів у межах кожного фактора клієнтоорієнтованої активності. У ході дослідження виділено три основні методи оцінки клієнтоорієнтованості готельних підприємств: опитування; експертна оцінка; збір та аналіз статистичних даних. Доведено, що найефективнішою стратегією компанії для вирішення проблем зростання конкурентоспроможності на ринку є та, яка може задовольнити вимоги ринку шляхом використання різноманітних засобів для задоволення постійно змінюваних вимог клієнта. Обґрунтовано, що однією з найефективніших стратегій є та, що полягає у використанні цифрових інструментів маркетингу, за допомогою яких можна комунікувати між виробниками/продавцями та споживачами, незалежно від простору, часу чи місця. Оскільки цифрові технології забезпечують миттєвий двосторонній контакт між виробниками та споживачами, споживачі можуть вибирати, замовляти, відповідати та навіть подавати скарги напряму в будь-який час і з будь-якого місця. Ця діяльність може мати користь від використання цифрових медіа. Найбільш значними перевагами використання цифрових технологій є швидкий процес розповсюдження інформації та висока частота контактів між виробниками та споживачами, значна охопленість цільової аудиторії.

Посилання

Багорка М.О., Челак В.В. Сутнісна характеристика маркетингових стратегій, особливості та принципи їх формування у діяльності аграрних підприємств. Науковий вісник Ужгородського національного університету. 2018. Вип. 20. Ч. 1. С. 32–36.

Балабанова Л.В., Холод В.В., Балабанова І.В. Стратегічний маркетинг: підручник. Київ : Центр учбової літератури, 2012. 630 с.

Войтович С.Я., Потапюк І.П. Сутність і зміст поняття «маркетингова стратегія». Економіка і регіон. 2011. № 4 (31). С. 77–81.

Гаркавенко С.С. Маркетинг. Київ : Лібра, 1998. 382 с.

Зайчук Т.О. Стратегічний маркетинг органічних продуктів харчування: монографія. Київ : КНЕУ ім. Вадима Гетьмана, 2012. 265 с.

Куденко Н.В. Стратегічний маркетинг: підручник. Київ : КНЕУ, 2012. 523 с.

Лук’янець Т.І. Рекламний менеджмент: Навч.-метод. посібник для самост. вивч. Дисципліни. Київ : КНЕУ, 2002. 200 с.

Мельник Д.Л. Маркетингова стратегія підприємства. Вісник Хмельницького національного університету. 2009. № 3. Т. 1. С. 213–219.

Ніколайчук О. Маркетингова стратегія: сутність й особливості. Галицький економічний вісник. 2019. № 6(61). С. 111–118.

Павленко А.Ф., Войчак А.В. Маркетинг: Підручник. Київ : КНЕУ, 2003. 246 с.

Петлін І.В., Виклюк М.І. Науково-методичний підхід до оцінювання адаптивної маркетингової стратегії підприємств готельної індустрії. Інфраструктура ринку. 2022. Випуск 65. С. 84–91.

Петлін І.В., Клюйник Х.А. Роль цифрового маркетингу у розвитку підприємств готельної індустрії в сучасних умовах. Індустрія туризму і гостинності в Центральній та Східній Європі. 2023. № 8. С. 37–43.

Руделіус В. Маркетинг: Підручник. К.: Навчально-методичний центр «Консорціум із удосконалення менеджмент-освіти в Україні», 2005. 422 с.

Тимонін О.М., Олійник С.С. Стратегії маркетингу: навчальний посібник. Харків : Око, 1999. 184 с.

Чухрай Н.І., Мороз Л.А. Маркетинг: навч. посібник. Львів : Державний університет Львівська політехніка, 1999. 244 с.

Bahorka M. O., Chelak V. V. (2018) Sutnisna kharakterystyka marketynhovykh stratehii, osoblyvosti ta pryntsypy yikh formuvannia u diialnosti ahrarnykh pidpryiemstv [Essential characteristics of marketing strategies, features and principles of their formation in the activities of agricultural enterprises]. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu – Scientic Bulletin of the Uzhhorod National University, vol. 20, part 1, pp. 32–36. (in Ukrainian)

Balabanova L. V., Kholod V. V., Balabanova I. V. (2012) Stratehichnyi marketynh. Kyiv : Tsentr uchbovoi literatury. (in Ukrainian)

Voitovych S. Ia., Potapiuk I. P. (2011) Sutnist i zmist poniattia «marketynhova stratehiia» [The essence and content of the concept of «marketing strategy»]. Ekonomika i rehion − Economy and the region, vol. 4 (31), pp. 77−81.

Harkavenko S. S. (2010) Marketynh: pidruchnyk [Marketing: a textbook]. Kyiv: Vydavnytstvo «Libra», 720 p. (in Ukrainian)

Zaichuk T. O. (2012) Stratehichnyi marketynh orhanichnykh produktiv kharchuvannia. Strategic marketing of organic products. Kyiv: KNEU im. Vadyma Hetmana. (in Ukrainian)

Kudenko N. V. (2012) Stratehichnyi marketynh. Kyiv: KNEU. (in Ukrainian)

Lukianets T. I. (2002) Reklamnyi menedzhment. Advertising management. Kyiv: KNEU. (in Ukrainian)

Melnyk D. L. (2009) Marketynhova stratehiia pidpryiemstva [Marketing strategy of the enterprise]. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu – Bulletin of the Khmelnytskyi National University, vol. 3, part 1, pp. 213–219. (in Ukrainian)

Nikolaichuk O. (2019) Marketynhova stratehiia : sutnist y osoblyvosti [Marketing strategy: essence and features]. Halytskyi ekonomichnyi visnyk – Galician Economic Herald, vol. 6(61), pp. 111–119. (in Ukrainian)

Pavlenko A. F., Voichak A. V. (2003) Marketing. Kyiv: KNEU. (in Ukrainian)

Petlin I., Vykliuk M. (2022) Naukovo-metodychnyi pidkhid do otsiniuvannia adaptyvnoi marketynhovoi stratehii pidpryiemstv hotelnoi industrii [Scientific and methodological approach to evaluation of adaptive marketing strategy of hotel enterprise enterprises]. Market infrastructure, issue 65, pp. 84–91. DOI: https://doi.org/10.32843/infrastruct65-15 (in Ukrainian)

Petlin I. V., Kliuinyk Kh. A. (2023) Rol tsyfrovoho marketynhu u rozvytku pidpryiemstv hotelnoi industrii v suchasnykh umovakh. Industriia turyzmu i hostynnosti v Tsentralnii ta Skhidnii Yevropi, issue 8, pp. 37–43. (in Ukrainian)

Rudelius V., Azaryan O. M., & Vinogradov O. A. (2009) Marketynh: pidruchnyk [Marketing: textbook]. Kyiv: «Konsortsium iz udoskonalennya menedzhmentosvity v Ukrayini», p. 231. (in Ukrainian)

Tymonin O. M., Oliinyi S. S. (1999) Marketing strategies. Kharkiv: Oko. (in Ukrainian)

Chukhrai N. I., Moroz L. A. (1999) Marketing. Lviv: Lvivska politekhnika. (in Ukrainian)

Опубліковано
2024-07-31
Як цитувати
Петлін, І., & Виклюк, М. (2024). КЛІЄНТООРІЄНТОВАНИЙ ПІДХІД ДО ФОРМУВАННЯ МАРКЕТИНГОВОЇ СТРАТЕГІЇ ПІДПРИЄМСТВ ГОТЕЛЬНОГО БІЗНЕСУ. Підприємництво та інновації, (32), 14-20. https://doi.org/10.32782/2415-3583/32.2