ФОРМУВАННЯ ДІЛОВОЇ СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ НА ОСНОВІ МЕХАНІЗМІВ ІНТЕГРОВАНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА
Анотація
Досліджено та систематизовано наукові підходи щодо структури та формування ділової стратегії розвитку підприємства у відповідності до його цілей та можливостей. Проаналізовано та обґрунтовано специфіку ділової стратегії розвитку підприємства на основі механізмів інтегрованості. В статті розкрито основні рекомендації щодо формування ділової стратегії розвитку підприємства з урахування зовнішніх та внутрішніх факторів. Обґрунтовано головні задачі, які необхідно вирішувати в процесі формування стратегії розвитку підприємства. Доведено, що, оскільки сучасні економічні умови є динамічними та невизначеними, то одним із головних факторів, який може покращити стан підприємства на ринку, є активна стратегія розвитку, тобто ділова. Аналіз понять “розвиток” і “стратегія” дозволив виявити змістовні особливості механізму формування стратегії розвитку підприємства. Результати, отримані в процесі дослідження, які знайшли відображення в цій статті, можуть стати базисом для проведення перспективних наукових досліджень щодо обґрунтування і формалізації науково-методичних підходів до формування механізму розробки стратегії розвитку підприємств. Ділова стратегія розвитку підприємства розглядається як активна стратегія, яка ґрунтується на швидкості дій підприємства на зміну тенденціям зовнішніх процесів суспільства; гнучкості процесів, які відбуваються на підприємстві; постійному пошуку і запровадженню нововведень у діяльність підприємства. Доведено, що підприємства безпосередньо взаємодіють із зовнішнім середовищем, враховуючи тенденції розвитку інтеграційних процесів. Розглянуто розвиток підприємства з боку ідентифікуючих ознак його стану. Також автор статті розглядає розвиток підприємства через його стратегічні напрями з урахуванням впливу зовнішнього середовища на підприємства. Для цього було уточнена природа стратегії розвитку підприємства. В подальшому така стратегія повинна базуватися на інтенсивному розвитку підприємства. Результати проведеного дослідження можуть бути використані керівниками підприємств для вибору обґрунтованої стратегії розвитку та посилення конкурентних позицій підприємств на ринку.
Посилання
Kharchova promislovist of Ukraine: country and perspective / ed. I.R. Yukhnovsky. Kiev, Znannya, 2007. 670 p.
Advokatova N. O. Management of the innovation activity of the swollen enterprises in the context of the safety of the good quality of the product. Available at: http://libtomcat.knteu.kiev.ua (accessed 21 September 2020).
Denisenko M. P. Innovation Processes in Economic Economy: Monograph. Kiev.: IPK DSZU, 2008. 240 p.
Boiarchuk A.I., Fomishyna V.N., Ohorodnyk R.P. Predicting plausible threats: impact of globalization patterns on national economies. Journal of Security and Sustainability Issues: Research Article: 2019 December. Volume 9. № 2. Р. 585-594.
Stattev V. Formation of a System of Anti-Crisis Entrepreneurship of Services Companies / V. Stattev, A. Boiarchuk, O. Portna, M. Dielini, O. Pylypiak. Journal of Entrepreneurship Education: Research Article: 2019. Volume 22 Issue: 1S (Title Entrepreneurship: Investment and Innovation).
Amosha O. I. Activation of innovation activity: organizational legal and social and economic security: monograph / O.I. Amosha, V.P. Antonyuk, A.I. Zemlyankin / Institute of Economics and Industry of the National Academy of Sciences of Ukraine. Donetsk, 2007. 328 p.
Garafonova O. I. Formation of the competitive potential of the enterprise on the basis of the motivation for innovation and the implementation of the competition. Social and economic development of regions in the context of international integration: KhNU, 2013. № 12 (1). Volume 1. P. 164-167.
Plyaskina А. The economic essence of the “development strategy”of the enterprise and the factors that affect it. Business-navigator, 2020. № 3(59). P. 114-118.
Schumpeter J. A. The theory of economic develop¬ment [Еdited by J. E. Eloit]. – New Brunswick, New Jersey: Transaction Publ, 2012. 255 p.
Rayleigh. Joseph John Thomson. Obituary Notices of Fellows of the Royal Society, 1941. Volume 3. № 10. P. 586-609.
Volberda H. W. Building Flexible Organizations for Fast-moving Markets. Long Range Planning. 1997. Volume 30. № 2. Р. 169-183.