ТЕОРІЯ ТА ПРАКТИКА ФОРМУВАННЯ БРЕНДІВ НА РИНКУ

  • O.I. Іляш Міжнародний університет фінансів; Національний технічний університет України «Київський політехнічний університет імені Ігоря Сікорського»
  • Ю.M. Расчотова Міжнародний університет фінансів

Анотація

В статті розглянуто складові сучасного бренду, сформовано основні фактори, які необхідно врахувати при створенні успішного бренду на товарному ринку. Обгрунтовано проблеми формування брендів на ринку та концептуальні засади використання світового досвіду формування та управління брендами. Систематизовано цілі, етапи та принципи ефективного маркетингового процесу, можливі ризики стратегічного маркетингу, тенденції, які необхідно враховувати при виведенні на ринок нового продукту. Здійснено спробу пошуку нових підходів формування бренду. Узагальнено існуючі методи оцінювання ринку, конкурентного середовища, шляхи оптимізації власних ресурсів підприємства та рівень інноваційності нового продукту.

Посилання

O.O. Romanenko Conceptual approaches to Defining Marketing Communication Strategies of Enterprise [Electronic source]. – available at http://ev.nmu.org.ua/docs/2017/1/EV20171_140-145.pdf

C. Perez, J.M. Gomez-Zorilla y J. Marco La comunicacion empresarial en la Web 2.0. Estrategias para la gestion efectiva en la reputacion corporativa [Electronic source]. – available at http://tecnologia-ciencia-educacion.com/index.php/TCE/article/view/33

Labra Salgado, Omar Salim; Rivera Gonzalez, Gibrán; Reyes García, Juan Ignacio Análisis FODA sobre el uso de la inteligencia competitiva en pequeñas empresas de la industria del vestido [Electronic source]. – available at http://revistacientifica.fce.unam.edu.ar/index.php?option=com_content&view=article&id=439%3A2017-05-11-20-46-43&catid=183%3A2017-05-11-20-34-30&Itemid=58

O.Yu. Boienko Creating the Vision of Modern Global Branding: Conceptual Aspect [Electronic source]. – available at http://jeou.donnu.edu.ua/article/view/2879

Lisette de Vries, Sonja Gensler, and Peter S.H. Leeflang (2017) Effects of Traditional Advertising and Social Messages on Brand-Building Metrics and Customer Acquisition. [Electronic source]. – available at http://journals.ama.org/doi/full/10.1509/jm.15.0178

Hannes Datta, Kusum L. Ailawadi, and Harald J. van Heerde (2017) How Well Does Consumer-Based Brand Equity Align with Sales-Based Brand Equity and Marketing-Mix Response? [Electronic source]. – available at http://journals.ama.org/doi/full/10.1509/jm.15.0340

V. Kumar, JeeWon Brianna Choi, Mallik Greene Synergistic effects of social media and traditional marketing on brand sales: capturing the time-varying effects [Electronic source]. – available at https://link.springer.com/article/10.1007%2Fs11747-016-0484-7

O.V. Olshanskyi, O.P. Tkachenko Formation of Marketing Strategy of Tourist Enterprise [Electronic source]. – available at http://elib.hduht.edu.ua/bitstream/123456789/849/1/sec4-e-2016-1-5.pdf

O.V. Kuzmenko Problems of Strategic Marketing at the Enterprise / O.V. Kuzmenko, H.A. Ryzhkova // Economic Space. – 2016. – № 113. – P. 168-176. – [Electronic source]. – available at http://nbuv.gov.ua/UJRN/ecpros_2016_113_18

A.M. Savchuk Monitoring the Realization of Marketing Strategy of Trade Enterprises [Electronic source]. – available at http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?I21DBN=LINK&P21DBN=UJRN&Z21ID=&S21REF=10&S21CNR=20&S21STN=1&S21FMT=ASP_meta&C21COM=S&2_S21P03=FILA=&2_S21STR=ecfor_2016_2_33

M.O. Lukienko, O.M. Nashchekina Comparative Analysis of Strategic Marketing Planning and Planning based on Tactical Marketing [Electronic source]. – available at http://archive.kpi.kharkov.ua/files/57665/

N.O. Palamarchuk Marketing Strategies of Transnational Companies: Modern Peculiarities of Formation and EU experience [Electronic source]. – available at http://business-inform.net/export_pdf/business-inform-2016-12_0-pages-313_317.pdf

M.H. Zakharova The Place of Pricing Strategy within the Strategic Management System [Electronic source]. – available at http://rinek.onu.edu.ua/article/view/120466

D.M. Sokovnina Theoretical and Methodical Foundations of the Formation of Marketing Strategy for Developing Garden Enterprises [Electronic source]. – available at http://global-national.in.ua/archive/11-2016/106.pdf

R. Komyza What Do the Most Expensive Brands Do [Electronic source]. – available at https://112.ua/mnenie/chem-zanimayutsya-samye-dorogie-brendy-mira-371535.html

Research: 57% of Buyers the Social Position of the Brand is Important while Buying a Product [Electronic source]. – available at https://rau.ua/uk/novyni/issledovanie-sotsialnaya-pozitsiya-brenda/

Опубліковано
2017-12-29
Як цитувати
ІляшO., & Расчотова, Ю. (2017). ТЕОРІЯ ТА ПРАКТИКА ФОРМУВАННЯ БРЕНДІВ НА РИНКУ. Підприємництво та інновації, (4), 62-68. вилучено із http://ei-journal.in.ua/index.php/journal/article/view/113
Розділ
Теоретичні та емпіричні дослідження