ПРОБЛЕМИ МОДЕРНІЗАЦІЇ НА ЗАЛІЗНИЧНОМУ ТРАНСПОРТІ УКРАЇНИ
Анотація
Однією з причин, яка гальмує інноваційний розвиток залізничного транспорту, виступає недостатній обсяг фінансування капітальних інвестицій на залізничному транспорті. У статті розглянуто питання, пов‘язані з оновленням та модернізацією рухомого складу залізничного транспорту країни. Розглянуто структурний склад залізничного транспорту країни та виділено основні складники цього сектору виробничої інфраструктури національної економіки. Наведено характеристику реформ, що реалізуються на залізничному транспорті в сучасних умовах. Проаналізовано розподіл рухомого складу залізничного транспорту України за роками випуску та зроблено висновок про те, що парк рухомого складу значно застарілий. Розглянуто питання інвестиційного забезпечення розвитку залізничного транспорту України на сучасному етапі. Зроблено висновок про те, що необхідно забезпечити цільове використанням фінансових ресурсів, які виділяються на розвиток та модернізацію залізничного транспорту, а також єдиної системи управління цією структурою.
Посилання
Дудина А. Локомотив напоминал груду металлолома: кто виноват в новой аварии на ж/д. Вести. 2018. 17 октября. № 172(1275). С. 5.
Андроник В. Электрички отдадут городам? Итоги недели. 2019. 20–26 февраля. № 8(706). С. 2.
Петик М. В поездах становится опасно. Итоги недели. 2019. 6–12 февраля. № 6(704). С. 3.
Про транспорт : Закон України від 10 листопада 1994 р. №232/94-ВР / Верховна Рада України. URL : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/232/94-%D0%B2%D1%80#o204 (дата звернення: 25.10.2019).
Голиченко О.Г. Государственная политика и провалы национальной инновационной системы. Вопросы экономики. 2017. № 2. С. 97–108.
Транспорт і зв‘язок України. 2015 : статистичний збірник / Державна служба статистики України. Київ, 2016. С. 91. URL : http://www.ukrstat.gov.ua/ (дата звернення: 25.10.2019).
Транспорт і зв‘язок України. 2016 : статистичний збірник / Державна служба статистики України. Київ, 2017. С. 85. URL : http://www.ukrstat.gov.ua/ (дата звернення: 25.10.2019).
Транспорт і зв‘язок України. 2017 : статистичний збірник / Державна служба статистики України. Київ, 2018. С. 82. URL : http://www.ukrstat.gov.ua/ (дата звернення: 25.10.2019).
Гриценко O.А. Монополізм, його суть, типи, форми та наслідки. Антимонопольна політика. Основи економічної теорії : підручник / О.О. Мамалуй та ін. ; за ред. О.О. Мамалуя. Київ, 2005. С. 111–114.
Кабмін повернув «Укрзалізницю» до сфери управління Мінінфраструктури. Інформаційне агентство Інтерфакс-Україна. Економіка : вебсайт. URL : https://ua.interfax.com.ua/news/economic/619575.html (дата звернення: 31.10.2019).
Кущ А. Разделение «Укрзалізниці». Когда из Киева в Коростень будет дешевле долететь, чем доехать. Деловая столица. 2019. № 39/957. 30 сентября. С. 12–13.
«Укрзалізниця» до 2020 року суттєво оновить залізничний рухомий склад. Урядовий портал : вебсайт. URL : http://old.kmu.gov.ua/kmu/control/publish/article?art_id=121660263 (дата звернення: 31.10.2019).
На утримання і розвиток залізничної інфраструктури необхідно 108 млрд грн на рік – член правління «Укрзалізниці». Інформаційне агентство Інтерфакс-Україна. Економіка : вебсайт. URL : https://ua.interfax.com.ua/news/economic/620144.html (дата звернення: 06.11.2019).
Dudina. A. (2018) Lokomotiv napominal grudu metalloloma: kto vinovat v novoy avarii na zh/d. [Lokomotiv resembled a pile of scrap metal: who is to blame for the new accident at the railway]. Vesti, no. 172 (1275), pp. 5.
Andronik V. (2019) Elektrichki otdadut gorodam? [Electric trains will be given to cities?]. Week Results, no. 8 (706), pp. 2.
Petik M. (2019) V poezdakh stanovitsya opasno. [The train is becoming dangerous]. Week Results, no. 6 (704), pp. 3.
Verkhovna Rada Ukrajiny. (1994) Pro transport: Zakon Ukrajiny vid 10 lystopada 1994 roku № 232/94-VR [On Transport: Law of Ukraine of November 10, 1994 №232 / 94-VR], Kyiv: Verkhovna Rada of Ukraine. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/232/94-%D0%B2%D1%80#o204 (accessed 25 October 2019).
Golichenko O. (2017) Gosudarstvennaya politika i provaly natsional'noy innovatsionnoy sistemy. [Public policy and national innovation system failures]. Voprosy Ekonomiki, no. 2, pp. 97-108.
Derzhavna sluzhba statystyky Ukrainy. (2016) Transport i zv‘jazok Ukrainy – 2015: statystychnyj zbirnyk [Transport and Communications of Ukraine – 2015: Statistical yearbook], Kyiv: Informacijno-analitychne aghentstvo. Available at: http://www.ukrstat.gov.ua (accessed 25 October 2019).
Derzhavna sluzhba statystyky Ukrainy. (2017) Transport i zv‘jazok Ukrainy – 2016: statystychnyj zbirnyk [Transport and Communications of Ukraine – 2016: Statistical yearbook], Kyiv: Informacijno-analitychne aghentstvo. Available at: http://www.ukrstat.gov.ua (accessed 25 October 2019).
Derzhavna sluzhba statystyky Ukrainy. (2018) Transport i zv‘jazok Ukrainy – 2017: statystychnyj zbirnyk [Transport and Communications of Ukraine – 2017: Statistical yearbook], Kyiv: Informacijno-analitychne aghentstvo. Available at: http://www.ukrstat.gov.ua (accessed 25 October 2019).
Ghrycenko O.A. 2005. Monopolizm, jogho sutj, typy, formy ta naslidky. Antymonopoljna polityka. [Monopoly, its essence, types, forms and consequences. Antitrust policy]. Osnovy ekonomichnoji teoriji: pidruchnyk [Fundamentals of economic theory: a textbook]. Kyiv: Jurincom Inter, pp. 111-114.
Informacijne aghentstvo Interfaks-Ukrajina. (2019) Kabmin povernuv «Ukrzaliznycju» do sfery upravlinnja Mininfrastruktury. [The Cabinet returned Ukrzaliznytsia to the Ministry of Infrastructure]. Veb-sajt. Available at: https://ua.interfax.com.ua/news/economic/619575.html (accessed 31 October 2019).
Kushch A. (2019) Razdelenie «Ukrzalіznitsі». Kogda iz Kieva v Korosten' budet deshevle doletet', chem doekhat' [Division "Ukrzaliznytsi". When it will be cheaper to fly from Kiev to Korosten than to get there]. Delovaya Stolitsa, no. 39/957, pp. 12-13.
Urjadovyj portal (2008) Ukrzaliznycja do 2020 roku suttjevo onovytj zaliznychnyj rukhomyj sklad. [Ukrzaliznytsia will significantly upgrade its rolling stock by 2020]. Veb-sajt. Available at: http://old.kmu.gov.ua/kmu/control/publish/article?art_id=121660263 (accessed 31 October 2019).
Informacijne aghentstvo Interfaks-Ukrajina. (2019) Na utrymannja i rozvytok zaliznychnoji infrastruktury neobkhidno 108 mlrd ghrn na rik – chlen pravlinnja «Ukrzaliznyci». [The maintenance and development of railway infrastructure requires UAH 108 billion a year – a member of the board of Ukrzaliznytsia.] Veb-sajt, pp. 1-2. Available at: https://ua.interfax.com.ua/news/economic/620144.html (accessed 06 November 2019).