ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ДОСВІД СТРАТЕГІЧНОГО ПАРТНЕРСТВА ОСВІТИ І БІЗНЕСУ ЯК ФАКТОР ФОРМУВАННЯ ДІЛОВОЇ РЕПУТАЦІЇ ІННОВАЦІЙНОЇ КОМПАНІЇ
Анотація
У статті розглянуто європейський досвід стратегічного партнерства освіти і бізнесу як важливий чинник формування ділової репутації інноваційних компаній. Наведено визначення ділової репутації інноваційної компанії як сукупності довіри, визнання та стійких позитивних асоціацій, що формуються завдяки участі у розвитку суспільства, підтримці науки й освіти, відповідальній інноваційній діяльності. Висвітлено приклади європейських практик: програми Knowledge Transfer Partnerships у Великій Британії, діяльність бізнес-інкубаторів при Технічному університеті Мюнхена, інвестиційно-освітні проєкти в країнах Скандинавії, а також моделі державно-приватного партнерства у Франції та Нідерландах. Ці кейси доводять, що співпраця з освітніми установами дозволяє бізнесу одночасно розвивати кадровий потенціал та зміцнювати власну ділову репутацію. Автори аналізують можливості впровадження зазначених практик в Україні. Наголошується, що, попри потенціал, існують проблеми: недостатнє фінансування освітніх і наукових проєктів, слабка інтеграція бізнесу в освітній процес, відсутність сталої культури партнерства. Пропонуються шляхи подолання цих бар’єрів через державну підтримку державно-приватного партнерства, розвиток корпоративних стипендіальних програм, створення інноваційних кластерів за участю університетів та залучення міжнародного досвіду.
Посилання
Tsertsvadze V., Khurtsia L., Bakradze N., Turkia G. European Best Practices in Dual Higher Education (DHE). Journal of Politics and Democratization. 2024. Vol. 5. Is. 6. URL: https://journal.gipa.ge/2024/01/23/european-best-practices-in-dual-higher-education-dhe/
Mora T., Escardíbul J. O., Pineda-Herrero P. The effect of dual vocational education and training on grades and graduation in Catalonia, Spain. Educational Review, 2022. Vol. 76(4). P. 894–914. DOI: https://doi.org/10.1080/00131911.2022.2076656
Miricescu1 D., Heinisch M., Heinisch L. Collaborations between universities and the business environment in Romania. MATEC Web of Conferences. 2021. Vol. 343. 07001. DOI: https://doi.org/10.1051/matecconf/202134307001 MSE 2021
Раєвнєва О.В., Аксьонова І.В., Остапенко В.М. Порівняльний аналіз та узагальнення досвіду партнерства між ЗВО та бізнес-середовищем. Проблеми економіки, 2018. № 4 (38). С. 30-42. DOI: https://doi.org/10.32983/2222-0712-2018-4-30-42
Бакушевич І. Розвиток мережевої взаємодії бізнесу, освіти і науки відповідно до нового Закону про вищу освіту в Україні. Будуємо нову Україну: Збірка матеріалів конференції, 2015. URL: https://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/12146
Тарасенко С.І., Демченко М.Є. Партнерство бізнесу та вищих навчальних закладів: форми та вплив на інноваційний розвиток. Economy and Society, 2017. Вип. 13. С. 302-308. URL: chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://economyandsociety.in.ua/journals/13_ukr/49.pdf?utm_source=chatgpt.com
Partington M. Europe’s start-up ecosystem is maturing – and universities are at the heart of it. Financial Times, 2024, June 10. URL: https://www.ft.com/content/224b4972- a321- 4742-a2da-39ffcfabbd92
Stirling University. Knowledge Transfer Partnerships (KTP). University of Stirling, 2023. URL: https://www.stir.ac.uk/about/business/innovation-research-and-development/knowledge-transfer-partnerships-ktp
Technical University of Munich (TUM). TUM Incubator. TUM Entrepreneurship, 2024. URL: https://www.tum.de/en/innovation/entrepreneurship/for-founders-start-ups/tum-incubator
Wikipedia. Knowledge Transfer Partnerships. In Wikipedia. 2023. URL: https://en.wikipedia.org/wiki/Knowledge_Transfer_Partnerships
Laursen K., Salter A. Knowledge collaboration, firm productivity and innovation: Evidence from the UK. Journal of Business Research. 2023. Vol. 157. P. 113479. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2022.113479
Зінченко О.А., Мешко Н. П., Мішустіна Т. С. «Зелений» брендинг в контексті іміджу соціально-відповідальної компанії. Міжнародний науковий журнал «Інтернаука». Серія: «Економічні науки», 2023. №11. DOI: https://doi.org/10.25313/2520-2294-2023-11-9434
Tsertsvadze V., Khurtsia L., Bakradze N., Turkia G. (2024). European Best Practices in Dual Higher Education (DHE). Journal of Politics and Democratization, vol. 5, iss. 6. Available at: https://journal.gipa.ge/2024/01/23/european-best-practices-in-dual-higher-education-dhe/
Mora T., Escardíbul J. O., Pineda-Herrero P. (2022). The effect of dual vocational education and training on grades and graduation in Catalonia, Spain. Educational Review, vol. 76(4), pp. 894–914. DOI: https://doi.org/10.1080/00131911.2022.2076656
Miricescu1 D., Heinisch M., Heinisch L. (2021). Collaborations between universities and the business environment in Romania. MATEC Web of Conferences, no. 343, 07001 DOI: https://doi.org/10.1051/matecconf/202134307001 MSE 2021
Raevneva O.V., Aksyonova I.V., Ostapenko V.M. (2018). Porivnialnyi analiz ta uzahalnennia dosvidu partnerstva mizh ZVO ta biznes-seredovyshchem [Comparative analysis and generalization of the experience of partnership between higher education institutions and the business environment]. Problems of economy, vol. 4 (38), pp. 30-42. DOI: https://doi.org/10.32983/2222-0712-2018-4-30-42
Bakushevych, I. (2015). Rozvytok merezhevoi vzaiemodii biznesu, osvity i nauky vidpovidno do novoho Zakonu pro vyshchu osvitu v Ukraini [Development of network interaction of business, education and science in accordance with the new Law on Higher Education in Ukraine]. Building a new Ukraine: Collection of conference materials. Available at: https://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/12146
Tarasenko, S.I., & Demchenko, M.E. (2017). Partnerstvo biznesu ta vyshchykh navchalnykh zakladiv: formy ta vplyv na innovatsiinyi rozvytok [Partnership between business and higher education institutions: forms and impact on innovative development]. Economy and Society, no. 13, pp. 302-308. Available at: chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://economyandsociety.in.ua/journals/13_ukr/49.pdf?utm_source=chatgpt.com
Partington M. (2024). Europe’s start-up ecosystem is maturing – and universities are at the heart of it. Financial Times. Available at: https://www.ft.com/content/ 224b4972-a321-4742-a2da-39ffcfabbd92
Stirling University (2023). Knowledge Transfer Partnerships (KTP). University of Stirling. Available at: https://www.stir.ac.uk/about/business/innovation-research-and-development/knowledge-transfer-partnerships-ktp
Technical University of Munich (TUM). (2024). TUM Incubator. TUM Entrepreneurship. Available at: https://www.tum.de/en/innovation/entrepreneurship/for-founders-start-ups/tum-incubator
Wikipedia. Knowledge Transfer Partnerships. In Wikipedia. 2023. Available at: https://en.wikipedia.org/wiki/Knowledge_Transfer_Partnerships
Laursen K., Salter A. (2023). Knowledge collaboration, firm productivity and innovation: Evidence from the UK. Journal of Business Research, no. 157, 113479. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2022.113479
Zinchenko O.A., Meshko N.P., Mishustina T.S. (2023). «Zelenyi» brendynh v konteksti imidzhu sotsialno-vidpovidalnoi kompanii [«Green» branding in the context of the image of a socially responsible company]. International scientific journal «Internauka». Series: «Economic Sciences», no. 11. DOI: https://doi.org/10.25313/2520-2294-2023-11-9434