РОЛЬ СПОЖИВАЦЬКИХ ПРІОРИТЕТІВ РІЗНИХ ПОКОЛІНЬ В ПРОЦЕСІ ПРОСУВАННЯ БРЕНДУ В СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖАХ

  • І.Г. Михальченко Державний університет «Київський авіаційний інститут» https://orcid.org/0000-0002-9553-1968
  • Ю.І. Токар Державний університет «Київський авіаційний інститут» https://orcid.org/0009-0004-6422-6938
  • В.О. Блажко Державний університет «Київський авіаційний інститут»
Ключові слова: покоління, бренд, просування, цифровий маркетинг, соціальні медіа

Анотація

Актуальність теми зумовлена швидкими змінами у цифровому середовищі та трансформацією поведінки споживачів. Зростаюча залежність від технологій, нові способи комунікації та споживання контенту визначають сучасні споживацькі пріоритети. Молоде покоління, виховане в епоху інтернету та соціальних мереж, має особливі вимоги до брендів, цінуючи зручність, швидкість та персоналізацію. Соціальні мережі стали ключовим інструментом для комунікації, розваг та прийняття рішень щодо покупок. Вони змінюють взаємодію з брендами та визначають нові підходи до маркетингу. Споживачі активно використовують соцмережі для отримання інформації про продукти, перевірки відгуків та рекомендацій. Маркетингові стратегії в соцмережах вимагають розуміння ефективних форматів та каналів комунікації. Зміни в алгоритмах, зростання ролі відеоконтенту та вплив інфлюенсерів змінюють традиційні підходи до просування продукції. Було проведено дослідження споживацьких пріоритетів сучасного покоління в діджитал-середовищі, зокрема під час користування соціальними мережами. Методологічну основу склали праці дослідників-економістів, аналітичні звіти та статистичні дані про використання соціальних мереж незалежними агентствами. Дослідження використання соціальних мереж свідчить про їхню зростаючу роль у комунікації та споживанні контенту, даний канал є основним для отримання інформації, взаємодії з брендами та здійснення покупок. Різні покоління мають різні уподобання: покоління Z є дуже вимогливим і технічно підкованим, тоді як міленіали шукають більш глибокий зміст контенту. Покоління Х ставить на перше місце ефективність і часто використовує традиційні платформи, такі як Facebook. Бебі-бумери стають дедалі активнішими в інтернеті, переважно для спілкування та новин. При цьому покоління Z та міленіали є найактивнішими користувачами, які взаємодіють з новими технологіями, такими як інтерактивні відео та досвід використання інфлюенсерами. Вони використовують соціальні медіа для спілкування, розваг, освіти та роботи, змушуючи бренди адаптувати свої стратегії.

Посилання

Navya Ninan, Joel Chacko Roy, Dr Namitha K. Cheriyan (2020). Influence of Social Media Marketing on the Purchase Intention of Gen Z. International Journal of Advanced Science and Technology, Vol. 29, No. 1, 1692-1702.

Chin-Wen Chang, Sheng-Hsiung Chang (2023). The Impact of Digital Disruption: Influences of Digital Media and Social Networks on Forming Digital Natives’ Attitude. SAGE Open. Vol. 13, Issue 3. Available at: https://journals.sagepub.com/doi/epub/10.1177/21582440231191741. DOI: https://doi.org/10.1177/21582440231191741

Vițelar, A. (2019). Generation Z and the Use of Social Media for Personal Branding. Management Dynamics in the Knowledge Economy, Vol. 7, No. 2, 257-268. DOI: https://doi.org/10.25019/MDKE/7.2.07.

Simona Tirocchi (2024). Generation Z, values, and media: from influencers to BeReal, between visibility and authenticity. Front Sociol. Available at: https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC10809394/ DOI: https://doi.org/10.3389/fsoc.2023.13040931

Beata Hysa, Aneta Karasek, Iwona Zdonek, (2021). Social Media Usage by Different Generations as a Tool for Sustainable Tourism Marketing in Society 5.0 Idea. Sustainability, 13(3), 1018. DOI: https://doi.org/10.3390/su13031018

Official website ‘Statista’. Retrieved from: https://www.statista.com/

Official website ‘GWI’. Available at: https://www.gwi.com/?utm_campaign=FY25_CC_ALL_GL_KEPIOS&utm_source=partner&utm_medium=kepios&utm_term=report_content

Eldridge, A. (2025). Experience Generation Z. Britannica. Available at: https://www.britannica.com/topic/Experience-Generation-Z-2226901

Eldridge, A. (2025). Experience the Silent Generation. Britannica. Available at: https://www.britannica.com/event/World-War-II (25.01.25)

Eldridge, A. (2025). Experience the Baby Boomer Generation. Available at: https://www.britannica.com/topic/Experience-the-Baby-Boomer-Generation-2226600

Eldridge, A. (2025). Experience Generation X. Britannica. Available at: https://www.britannica.com/topic/Experience-Generation-X-2226897

Eldridge, A. (2025). Experience the Millennial Generation. Britannica. Available at: https://www.britannica.com/topic/Experience-the-Millennial-Generation-2226899

The 2024 Social Media Content Strategy Report (2024). SproutSocial. Available at: https://sproutsocial.com/

Navya Ninan, Joel Chacko Roy, Dr Namitha K. Cheriyan (). Influence of Social Media Marketing on the Purchase Intention of Gen Z. International Journal of Advanced Science and Technology. 2020. Vol. 29. No. 1. Рр. 1692-1702.

Chin-Wen Chang, Sheng-Hsiung Chang. The Impact of Digital Disruption: Influences of Digital Media and Social Networks on Forming Digital Natives’ Attitude. SAGE Open. 2023. Vol. 13. Issue 3. URL: https://journals.sagepub.com/doi/epub/10.1177/21582440231191741. DOI: https://doi.org/10.1177/21582440231191741

Vițelar A. Generation Z and the Use of Social Media for Personal Branding. Management Dynamics in the Knowledge Economy. 2019. Vol.7. No.2. Рр. 257-268. DOI: https://doi.org/10.25019/MDKE/7.2.07

Simona Tirocchi. Generation Z, values, and media: from influencers to BeReal, between visibility and authenticity. Front Social. 2024. URL: https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC10809394/. DOI: 10.3389/fsoc.2023.13040931

Beata Hysa, Aneta Karasek, Iwona Zdonek. Social Media Usage by Different Generations as a Tool for Sustainable Tourism Marketing in Society 5.0 Idea. Sustainability. 2021. 13(3). P. 1018. DOI: https://doi.org/10.3390/su13031018

Офіційний сайт «Statista». Електронний ресурс. URL: https://www.statista.com/ (дата доступу: 20.02.2025).

Офіційний сайт «GWI». Електронний ресурс. URL: https://www.gwi.com/?utm_campaign=FY25_CC_ALL_GL_KEPIOS&utm_source=partner&utm_medium=kepios&utm_term=report_content (дата доступу: 20.02.2025).

Eldridge A. Experience Generation Z. Britannica. 2025. Електронний ресурс. URL: https://www.britannica.com/topic/Experience-Generation-Z-2226901 (дата доступу: 10.03.2025).

Eldridge A. Experience the Silent Generation. Britannica. 2025. Електронний ресурс. URL: https://www.britannica.com/event/World-War-II (дата доступу: 10.03.2025).

Eldridge A. Experience the Baby Boomer Generation. 2025. Електронний ресурс. URL: https://www.britannica.com/topic/Experience-the-Baby-Boomer-Generation-2226600 (дата доступу: 10.03.2025).

Eldridge A. Experience Generation X. Britannica. 2025. Електронний ресурс. URL: https://www.britannica.com/topic/Experience-Generation-X-2226897 (дата доступу: 10.03.2025).

Eldridge A. Experience the Millennial Generation. Britannica. 2025. Електронний ресурс. URL: https://www.britannica.com/topic/Experience-the-Millennial-Generation-2226899 (дата доступу: 10.03.2025).

The 2024 Social Media Content Strategy Report. SproutSocial. 2024. Електронний ресурс. URL: https://sproutsocial.com/ (дата доступу: 02.03.2025).

Опубліковано
2025-04-28
Як цитувати
Михальченко, І., Токар, Ю., & Блажко, В. (2025). РОЛЬ СПОЖИВАЦЬКИХ ПРІОРИТЕТІВ РІЗНИХ ПОКОЛІНЬ В ПРОЦЕСІ ПРОСУВАННЯ БРЕНДУ В СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖАХ. Підприємництво та інновації, (35), 114-118. https://doi.org/10.32782/2415-3583/35.19