МАРКЕТИНГ-МЕНЕДЖМЕНТ У СФЕРІ РАЙД-ХЕЙЛІНГУ В УМОВАХ ВІДНОВЛЕННЯ ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ
Анотація
У статті розглянуто сутність поняття «маркетинг-менеджмент», актуальність підходів до управління маркетингом в Україні та світі у сфері райд-хейлінгу. Проаналізовано сучасний стан розвитку сфери в Україні, а також вплив повномасштабної війни та економічної кризи на діяльність компаній та можливості їхнього розвитку в поточних кризових умовах. Вказано основні напрямки та інструменти для розвитку маркетингової діяльності компаній та забезпечення сталого розвитку. Розглянуто структуру маркетингових команд та підходи до маркетинг-менеджменту на прикладі одного з лідерів ринку України. Проведено класифікацію основних маркетингових метрик та ключових показників ефективності, що використовуються у діяльності компаній. Наведено процес формування та перевірки маркетингових гіпотез на ефективність, а також нюанси, що пов’язані із їх плануванням та запуском.
Посилання
Ринок таксі під час війни та повітряних тривог: як змінилися тарифи та умови. Економічна правда: веб-сайт. URL: https://www.epravda.com.ua/publications/2023/06/22/701434/ (дата звернення: 13.10.2024).
Kotler P., Keller K. Marketing Management, Fifteenth edition. Pearson, 2016. 834 p.
Балабанова Л. Маркетинговий менеджмент: навч. посіб. 3-тє вид. Київ : Знання, 2004. 354 с.
Біловодська О. Маркетинговий менеджмент: навч. посіб. Київ : Знання, 2010. 332 с.
Белявцев М. Маркетинговий менеджмент: навч. посіб. / ред.: М. Белявцев, В. Воробйов, В. Кузнєцов. Дон. нац. ун-т, 2006. 407 с.
Войчак А.В. Маркетинговий менеджмент: навч. посіб. Київ : КНЕУ, 2000. 100 с.
Marketing Management Archives. American Marketing Association. URL: https://www.ama.org/topics/marketing-management/ (дата звернення: 13.10.2024).
Transportation and mobility: On the Move: Marketing Strategies for Transportation Companies. FasterCapital. URL: https://fastercapital.com/content/Transportation-and-mobility--On-the-Move--Marketing-Strategies-for-Transportation-Companies.html#Why-Transportation-and-Mobility-Companies-Need-Effective-Marketing-Strategies- (дата звернення: 13.10.2024).
Як зібрати команду, яка будує lovemark бренд. Кейс Uklon. MMR. URL: https://mmr.ua/show/yak-zibraty-komandu-yaka-buduye-lovemark-brend-kejs-uklon (дата звернення: 13.10.2024).
Sinha A. Key Metrics for Ride-Hailing Companies using Location Data with Locale. Medium. URL: https://medium.com/@aditi1002/key-metrics-for-ride-hailing-companies-using-location-data-with-locale-4589f5adb21b (дата звернення: 13.10.2024).
Як оцінити вплив вашого бренду – список метрик від Uklon. Vector. URL: https://vctr.media/ua/yaki-ye-metryky-dlya-oczinky-brendu-spysok-uklon-190999/ (дата звернення: 13.10.2024).
Як проводити експерименти з аудиторією для росту продукту. Speka - онлайн медіа про технології та підприємництво. URL: https://speka.media/yak-provoditi-eksperimenti-z-auditorijeyu-dlya-rostu-produktu-v5w8w1 (дата звернення: 13.10.2024).
Ekonomichna pravda. (2023) Rynok taksi pid chas viiny ta povitrianykh tryvoh: yak zminylysia taryfy ta umovy. [Taxi market during war and air alarms: how tariffs and conditions changed]. Available at: https://www.epravda.com.ua/publications/2023/06/22/701434/. (accessed October 13, 2024). (in Ukrainian)
Kotler P., & Keller, K. (2016) Marketing Management (15th ed.). Pearson. 834 p.
Balabanova L. V. (2004) Marketynhovyi menedzhment : navchalnyi posibnyk [Marketing management. A textbook]. (3rd ed., rev. and updated). Kyiv: Znannia. 354 p. (in Ukrainian)
Bilovodska O. A. (2010) Marketynhovyi menedzhment : navchalnyi posibnyk [Marketing Management: a textbook]. Kyiv: Znannia. 332 p. (in Ukrainian)
Beliavtsev M. I. (2006) Marketynhovyi menedzhment : navchalnyi posibnyk [Marketing management: a textbook] / Ed. M. I. Beliavtsev, V. M. Vorobiov, V. H. Kuzniatsov. Donetskyi natsionalnyi universytet. 407 p. (in Ukrainian)
Marketing Management Archives. (n.d.). American Marketing Association. Available at: https://www.ama.org/topics/marketing-management/ (accessed October 13, 2024).
Transportation and mobility: On the Move: Marketing Strategies for Transportation Companies. (n.d.). FasterCapital. Available at: https://fastercapital.com/content/Transportation-and-mobility--On-the-Move--Marketing-Strategies-for-Transportation-Companies.html#Why-Transportation-and-Mobility-Companies-Need-Effective-Marketing-Strategies- (accessed October 13, 2024).
Yak zibraty komandu, yaka buduye lovemark brend. Keys Uklon [How to collect a team which builds a lovemark brand. Uklon case]. MMR. Available at: https://mmr.ua/show/yak-zibraty-komandu-yaka-buduye-lovemark-brend-kejs-uklon (accessed October 13, 2024). (in Ukrainian)
Sinha A. (n.d.). Key Metrics for Ride-Hailing Companies using Location Data with Locale. Medium. Available at: https://medium.com/@aditi1002/key-metrics-for-ride-hailing-companies-using-location-data-with-locale-4589f5adb21b (accessed October 13, 2024).
Yak otsinyty vplyv vashogo brendu – spysok metryk vid Uklon [How to calculate impact of your brand – a list of metrics from Uklon]. Vector. Available at: https://vctr.media/ua/yaki-ye-metryky-dlya-oczinky-brendu-spysok-uklon-190999/ (accessed October 13, 2024). (in Ukrainian)
Yak provodyty eksperimenty z audytoriyeyu dlia rostu produktu [How to conduct experiments with audience for product growth]. Speka - onlain media pro tekhnolohii ta pidpryjemnytstvo. Available at: https://speka.media/yak-provoditi-eksperimenti-z-auditorijeyu-dlya-rostu-produktu-v5w8w1 (accessed October 13, 2024). (in Ukrainian)