COMPETITION POLICY EFFECTIVENESS EVALUATION PRINTING COMPANY

  • I. Vorzhakova National Technical University of Ukraine "Kyiv Polytechnic Institute"
Keywords: competition policy, enterprise printing, effectiveness, evaluation, competitiveness

Abstract

This article provides an evaluation of the effectiveness of competition policy printing companies. The model of evaluating the effectiveness of competition policy, enterprise, consisting of five successive levels, which are divided into certain stages and groups of indicators that fully reflect the features and components of competition policy is the first step in the evaluation. It should be noted that, methodical approach to evaluating the effectiveness of competition policy provides an opportunity to make strategic management decisions to assess the current state of the competitive position of the company and developing strategic directions of change. The overall result of research and development is presented outlining ways to improve competitiveness, and keeping long time.

References

Адамик В., Вербицька Г. Оцінка конкурентоспроможності підприємства / В. Адамик, Г. Вербицька // Вісник Тернопільського національного економічного університету. – 2008. – №1. – С.69–78.

Багрова І. В. Складові та фактори конкурентоспроможності / І. В. Багрова, О. Г. Нефедова// Науковий журнал «Вісник економічної науки України». – 2007. – № 1(11). – С. 11–16.

Брутман А.Б. Измерение конкурентоспособности промышленных предприятий на основе оценки их производственного потенциала / А. Б. Брутман // Вісник Хмельницького університету. – 2010. – Т. 2. Економічні науки, № 4. – С. 136–141.

Брутман А.Б. Количественные подходы к оценке конкурентоспособности промышленных предприятий: основное содержание и дискуссионные вопросы / А. Б. Брутман // Економіка: проблеми теорії та практики : зб. наук. праць : статті / А.Б. Брутман. – Дніпропетровськ, 2010. – Вип. 257, Т. III. – С. 599–612.

Воронов А. А. Моделирование конкурентоспособности продукции предприятия / А. А. Воронов // Маркетинг в России и за рубежом. – 2003. – №4.

Должанський І. З., Загорна Т. О. Конкурентоспроможність підприємства: Навчальний посібник. – К.: Центр навчальної літератури, 2006. – 384 с.

Кара А. Методика оценки конкурентоспособности предприятия на рынке / А. Кара, Е. Ерохина // АИМ–Пресс. – 2003.– №12. – С. 10–19.

Котельников Д. І., Задорожна С. М. Управління конкурентоспроможністю. Навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів. – К.: Видавничий Дім «Слово», 2004. – 168с.

Ліфіц І. М. Теорія і практика оцінки конкурентоспроможності товарів і послуг І.М. Ліфиць. – М.: Річ навіть і сервіс, 2007. – С.105.

Лифиц И. М. Формирование и оценка конкурентоспособности товаров и услуг: Учеб. пос. – М, Юрайт–Издат, 2004. – 335с.

Мошни В. А. Комплексна оцінка конкурентоспроможності підприємства// Маркетинг в Росії і за кордоном. – 2007. – № 5. – С.18

Отенко И. П. Методологические основы управления потенциалом предприятия / И. П. Отенко // – Харьков: Изд–во ХНЭУ, 2004. – 216 с.

Паламарчук Г. М. Конкурентна політика в перехідній економіці / Г. М. Паламарчук // Актуальні проблеми економіки. – 2001. – № 3–4. – с. 20.

Родченко В. В. Оцінка можливостей виживання та поступового розвитку підприємства / В. В. Родченко. Збірник наукових праць «Проблеми системного підходу в економіці». Електронне наукове фахове видання / За заг.ред. д.е.н., проф. В.В. Мова – К.: Національний авіаційний університет. – №1. – 2008.

Харченко Т. Б. Забезпечення конкурентоспроможності підприємств як засіб ринкового реформування економіки / Т. Б. Харченко // Актуальні проблеми економіки.–2003–№2.–С71.

Adamik, V. and Verbytskyi, G. (2008) “Evaluation of the competitiveness of enterprises”, Visnyk Ternopil's'koho natsional'noho ekonomichnoho universytetu, vol. 1, pp. 69-78.

Bagrova, I. B. (2007) “Components and factors of competitiveness”, Visnyk ekonomichnoi nauky Ukrainy, vol. 1 (11), pp. 11-16.

Brutman, A. B. (2010) “Measuring the competitiveness of industrial enterprises on the basis of estimates of their productive capacity”, Visnyk Khmel'nyts'koho universytetu, vol. 4, pp. 136-141.

Brutman, A. B. (2010) “Quantitative approaches to assessing the competitiveness of industrial enterprises: the main content and discussion questions”, Ekonomika: problemy teorii ta praktyky, vol. 257, pp. 599-612.

Voronov, A. A. (2003) “Modeling competitiveness of enterprise” Marketing v Rossii i za rubezhom, vol. 4.

Dolzhansky, I. Z. And Zagorny, T. S. (2006), Konkurentospromozhnist' pidpryiemstva: Navchal'nyj posibnyk [Competitiveness: Tutorial], Tsentr navchal'noi literatury, Kyiv, Ukraine.

Kara, A. and Erokhin, E. (2003), Metodika ocenki konkurentosposobnosti predprijatija na rynke [Methods of assessing the competitiveness of the company on the market], PAM-Press, Tolyatti, Russian Federation.

Kotelnikov, D. I. and Zadorozhna, S. M. (2004), Upravlinnia konkurentospromozhnistiu. Navchal'nyj posibnyk dlia studentiv vyschykh navchal'nykh zakladiv [Managing competitiveness. Textbook for university students], Vydavnychyj Dim «Slovo», Kyiv, Ukraine.

Lіfіts, I. M. (2007) Teoriia i praktyka otsinky konkurentospromozhnosti tovariv i posluh [Theory and practice of assessing the competitiveness of goods and services], Rich navit' i servis, Moscow, Russian Federation.

Lifits, I. M. (2004) Formirovanie i ocenka konkurentosposobnosti tovarov i uslug [Formation and evaluation of the competitiveness of goods and services], Jurajt–Izdat, Moscow, Russian Federation.

Moshni, V. A. (2007) “Comprehensive assessment of the competitiveness of enterprises”, Marketynh v Rosii i za kordonom, vol. 5, pp. 18.

Otenko, I. P. (2004) Metodologicheskie osnovy upravlenija potencialom predprijatija [Methodological bases of management potential of the enterprise], Izd–vo HNJeU, Kharkiv, Ukraine.

Palamarchuk, G. M. (2001) “Competition policy in transition economies”, Aktual'ni problemy ekonomiky, vol. 3-4, pp. 20.

Rodchenko, V. V. (2008) “Assessment of survival and progressive development of enterprise” / Zbirnyk naukovykh prats' «Problemy systemnoho pidkhodu v ekonomitsi», vol. 1.

Kharchenko T. B. (2003) “Ensuring competitiveness of enterprises as a means of market economic reform”, Aktual'ni problemy ekonomiky, vol. 2, pp. 71.

Published
2015-12-15
How to Cite
Vorzhakova, I. (2015). COMPETITION POLICY EFFECTIVENESS EVALUATION PRINTING COMPANY. Entrepreneurship and Innovation, (1), 69-75. Retrieved from http://ei-journal.in.ua/index.php/journal/article/view/33
Section
Practice innovation and entrepreneurship