FINANCIAL MODELING APPROACHES TO INFRASTRUCTURE AND INSTITUTIONAL SUPPORT INNOVATIVE DEVELOPMENT OF SERVICE INDUSTRIES
Abstract
The article provides an analysis of theoretical positions regarding the definition of "service sector". A financial modeling approaches to infrastructure and institutional support innovative development of service industries. Determined that the activities of service industries in terms of transformation of the economy is becoming increasingly important, and high-quality customer satisfaction in full is the main goal of companies that aim to achieve sustainable permanent competitiveness. The services sector, and especially highly intellectual services in a complex phase of the crisis the country is an area which the successful development criterion condition develop toast society. Proved that the infrastructural – institutional provision is an important endogenous factor that affects the operation of most enterprises. And it is this provision, ultimately, creates shapes and sizes of investments that may be directed to innovative development. Analyzed theoretical and methodological basis for the definition of "service sector". Developed by copyright definition of "market services", "services market – a complex system of relations between producers and consumers Ambassador to achieve the strategic goal of creating businesses and meet the interests of their owners." Improved financial infrastrukturno- level of institutional support innovative development of service industries. Determined that the most important factors ensuring high efficiency are the scientific – technological progress and innovation processes in enterprises. In this regard is essential and timely search for the most efficient sources of financing innovative development of enterprises. Proved that economic state that forms the institutional support of innovative development, should work in the future – to ensure funktsionuvan¬nya innovative model of economy and industry, to develop flexible mechanisms for financial support of innovative industries, reform policies, to take measures to improve of companies. Proposed funding sources to optimize investment activity using mathematical modeling techniques.
References
Экономика США: учебник для вузов / под ред. В. Б. Супяна. СПб.: Питер, 2003. С. 125
Новый экономический и юридический словарь / под ред. А. Н. Азрилияна. М., 2003. С. 879
Панкратьев Н. Система статистических показателей сферы услуг как сектора экономики // Вопросы статистики. 1998. № 4. С. 16.
Стаханов В. Н., Стаханов Д. В. Маркетинг сферы услуг. М., 2001.
Сагайдак М.П. Ринок послуг в Україні: становлення, сучасний стан і перспективи розвитку / М.П.Сагайдак // зб. наук. праць «Стратегія економічного розвитку України». – К.: ДВНЗ «КНЕУ», 2015. – №36. – С.173-182
Задоя А.О. Формування системи нових ринкових відносин / А.О. Задоя, В.Є. Момот// Економіст. – 2004. – № 5. – С. 44—50.
Галиця І.О. Концептуальні основи та механізми забезпечення конкурентоспроможності в умовах «економіки стресу» / І.О. Галиця // Вісник НАН України. – 2007. – №11.— С. 32—37.
Цебренко М. Інноваційна модель розвитку національної економіки України / М. Цебренко. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.iweir.org.ua/ cebrenko.rtf.
Пойта І.О. Сучасний стан та перспективи розвитку ринку послуг в Україні / І.О. Пойта // Конкурентоспроможність в умовах глобалізації: реалії, проблеми та перспективи: Матеріали VII міжнар. наук.-практич. конференції / за ред. Саух І.В. – Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2013. – С. 89—92
Данилишин Б.М. Сфера та ринок послуг у контексті соціальної модифікації суспільства: [монографія] / Б.М. Данилишин, В.І. Куценко, Я.В. Остафійчук. – К.: ЗАТ «Нічвала», 2005. – 328 с.
Сфера услуг: экономика, менеджмент, маркетинг [Электронный ресурс] : электрон. учеб. курс / под ред. Т.Д. Бурменко.- Электрон. дан. И прогр. – М. : КноРус, 2008. – 1 электрон. опт. диск (CD-ROM)
Верба В.А. Структурна конфігурація вітчизняного ринку консалтингових послуг //В. Верба // Вісник НУ «Львівська політехніка» «Проблеми економіки та управління». —2010. – № 683. – С. 49—54.
Поддєрьогін А.М. Фінанси підприємств: Підручник/ За ред. А.М. Поддєрьогіна.- К.:КНЕУ, 2005.- 546с.
Jekonomika SShA: uchebnik dlja vuzov / pod red. V. B. Supjana. SPb.: Piter, 2003. S. 125
Novyj jekonomicheskij i juridicheskij slovar' / pod red. A. N. Azrilijana. M., 2003. S. 879
Pankrat'ev N. Sistema statisticheskih pokazatelej sfery uslug kak sektora jekonomiki // Voprosy statistiki. 1998. № 4. S. 16.
Stahanov V. N., Stahanov D. V. Marketing sfery uslug. M., 2001.
Sagajdak M.P. Rinok poslug v Ukraїnі: stanovlennja, suchasnij stan і perspektivi rozvitku / M.P.Sagajdak // zb. nauk. prac' «Strategіja ekonomіchnogo rozvitku Ukraїni». – K.: DVNZ «KNEU», 2015. – №36. – S.173-182
Zadoja A.O. Formuvannja sistemi novih rinkovih vіdnosin / A.O. Zadoja, V.Є. Momot// Ekonomіst. – 2004. – № 5. – S. 44—50.
Galicja І.O. Konceptual'nі osnovi ta mehanіzmi zabezpechennja konkurentospromozhnostі v umovah «ekonomіki stresu» / І.O. Galicja // Vіsnik NAN Ukraїni. – 2007. – №11.— S. 32—37.
Cebrenko M. Іnnovacіjna model' rozvitku nacіonal'noї ekonomіki Ukraїni / M. Cebrenko. – [Elektronnij resurs]. – Rezhim dostupu: http://www.iweir.org.ua/ cebrenko.rtf.
Pojta І.O. Suchasnij stan ta perspektivi rozvitku rinku poslug v Ukraїnі / І.O. Pojta // Konkurentospromozhnіst' v umovah globalіzacії: realії, problemi ta perspektivi: Materіali VII mіzhnar. nauk.-praktich. konferencії / za red. Sauh І.V. – Zhitomir: Vid-vo ZhDU іm. І. Franka, 2013. – S. 89—92
Danilishin B.M. Sfera ta rinok poslug u kontekstі socіal'noї modifіkacії suspіl'stva: [monografіja] / B.M. Danilishin, V.І. Kucenko, Ja.V. Ostafіjchuk. – K.: ZAT «Nіchvala», 2005. – 328 s.
Sfera uslug: jekonomika, menedzhment, marketing [Jelektronnyj resurs] : jelektron. ucheb. kurs / pod red. T.D. Burmenko.- Jelektron. dan. I progr. – M. : KnoRus, 2008. – 1 jelektron. opt. disk (CD-ROM)
Verba V.A. Strukturna konfіguracіja vіtchiznjanogo rinku konsaltingovih poslug //V. Verba // Vіsnik NU «L'vіvs'ka polіtehnіka» «Problemi ekonomіki ta upravlіnnja». —2010. – № 683. – S. 49—54.
Poddєr'ogіn A.M. Fіnansi pіdpriєmstv: Pіdruchnik/ Za red. A.M. Poddєr'ogіna.- K.:KNEU, 2005.- 546s.