ECONOMIC ESSENCE OF ENTERPRISE MARKETING ACTIVITIES MANAGEMENT
Abstract
The article is devoted to analysis of the interpretation to «management of marketing activity» definition by domestic and foreign scientists and to the clarification of the economic essence of this concept. The article deals with the evolution of marketing and enterprise management of marketing activities concepts, with the nature of their understanding and specifics. In the scientific work used the theoretical and methodological approach to the definition of the concept essence of «management of marketing activities». Highlighted the most important positions to disclose the content of «management of marketing activities» concept. The necessity of complex and systematic consideration of the concept is determined. The result of the research is the author's definition of the concept of «management of marketing activities», which will contribute to a more meaningful understanding of its essence.
References
Ассэль Г. Маркетинг: принципы и стратегия : учеб. 2-е изд. М.: Инфра-М, 1999. 804 с.
Котлер Ф. Маркетинг-менеджмент / пер. с англ. под ред. О. А. Третьяк, Л. А. Волковой, Ю. Н. Каптуревского. СПб.: Питер, 2000. 896 с.
Дойль П. Маркетинг-менеджмент / пер. с англ. под ред. Ю. Н. Каптуревского. – 3-е изд. СПб.: Питер, 2003. 544 с.
Войчак А. В. Маркетинговий менеджмент: підруч. К. : КНЕУ, 2009. 328 с.
Балабанова Л. В., Гуржій Н. М. Управління маркетинговою діяльністю підприємства : моногр. Донецьк: [ДонНУЕТ], 2010. 184 с.
Данько T.П. Управление маркетингом : учеб. 2-е, изд., перераб. и доп. М. : ИНФРА-М, 2001. 334 с.
Старостина А. А. Маркетинговые исследования. М.: Издательский дом «Вильямс», 2001. 320 с.
Завадський Й. С. Менеджмент : підруч. К.: Вид-во Європ. ун-ту, 2003. 640 с.
Святненко В. Ю. Промисловий маркетинг : навч. посіб. К.: МАУП, 2001 264 с.
Гайдаенко T. А. Маркетинговое управление. Полный курс МВА. Принципы управленческих решений и российскаяпрактика. М.: Экссо, 2005. 480 с.
Скибінський С. В. Маркетинг : підруч. у 2 ч. К.: КНЕУ, 2005. 568 с.
Бейкер М. Дж. Маркетинг – философия или функция? / под ред. М. Бейкера. СПб.: Питер, 2002. 1200 с.
Кунц Г., О’Доннел С. Управление: системный и ситуационный анализ управленческих функций. Том 1 / пер. с англ. Общая редакция и предисловие академика Д. М. Гвишиани. М.: «Прогресс», 1981. 250 с.
Assel, G. (1999). Marketing: principles and strategy. 2nd ed. Moscow: Infa-M. 804 p.
Kotler, Ph. (2000). Marketing-management. Saint Petersburg: Piter. 896.
Doyle, P. (2003). Marketing-management. Saint Petersburg: Piter. 544.
Voychak, A. (2009). Marketing Management. Kiеv: KNEU. 328.
Balabanova, L. (2010). Management of the marketing activity of the enterprise. Donetsk: DonNUET. 184.
Danko, T. (2001). Marketing management. 2nd ed. Moscow: InfaM. 334.
Starostina, A. (2001). Marketing researches. Moscow: Publishing house «Williams». 320.
Zavadskiy, Y. (2003). Management. Kiеv: European University Publishing House. 640.
Svyatnenko, V. (2001). Industrial Marketing. Kiеv: MAUP. 264.
Gaydanenko, T. (2005). Marketing management. Moscow: Eksso. 480.
Skibinsky, S. (2005). Marketing. 2nd ed. Kiеv: KNEU. 568.
Baker, M. J. (2002). Marketing – a philosophy or a function?. Saint Petersburg: Piter. 1200.
Kunz G., O'Donnell S. (1981). Management: systemic and situational analysis of management functions. Moscow: «Progress». 250.