НАПРЯМИ РОЗВИТКУ ОПТОВОЇ ТОРГІВЛІ ПРОДОВОЛЬЧИМИ ТОВАРАМИ В УМОВАХ КОНКУРЕНЦІЇ

Ключові слова: торгівля, оптова торгівля, електронні гроші, електронна торгівля, електронні платежі

Анотація

Глибокий аналіз сильних і слабких сторін, можливостей та загроз для оптової торгівлі продуктами харчування у Сумській області дозволив визначити три пріоритетних напрями для підвищення її ефективності та конкурентоспроможності. Щоб залишатися конкурентоспроможними в сучасних умовах, необхідно переглядати бізнес-моделі та впроваджувати інноваційні підходи, які дозволять досягти лідерства на ринку. Висвітлено діяльність сучасних великих торговельно-посередницьких компаній, що активно розвивають власну роздрібну мережу за франчайзинговою схемою. При цьому вони можуть створювати як універсальні магазини, що пропонують широкий асортимент товарів, так і спеціалізовані магазини, зосереджені на певних категоріях продуктів. Розглянуто вплив оптової торгівлі на рівень зайнятості в країні, створення нових робочих місць в різних сферах. Особливо, Інтернет-бізнес, що відкриває можливості для працевлаштування людей з різним рівнем кваліфікації, включаючи осіб з обмеженими можливостями, студентів та пенсіонерів.

Посилання

Український бізнес в умовах війни: аналітика стану за п’ять місяців URL: https://business.diia.gov.ua/ cases/novini/ukrainskij-biznes-v-umovah-vijni-analitika-stanu-za-pat-misaciv (дата звернення: 12.01.2025).

Перебудова логістики в умовах війни – у фокусі Міжнародної Конференції «Європа Карпат». URL: https://mtu.gov.ua/news/33544.html (дата звернення: 12.01.2025).

Від консерв до електроскутерів:як змінювався споживчий попит українців під час війни. URL: https://rau.ua/novyni/novini-partneriv/vid-konserv-do-elektroskuteriv/ (дата звернення: 12.01.2025).

Спецпроект: які галузі рітейлу та які компанії найбільше втратили з початку вторгення рф (інфографіка). URL: https://rau.ua/novyni/zbitki-ritejleriv/ (дата звернення: 12.01.2025).

Удар по площах: топ-10 продуктових мереж України за сумарною торговою площею URL: https://rau.ua/ novyni/novini-kompanij/top-10-merezh-ploshheju-2/ (дата звернення: 12.01.2025).

Програма релокації: 761 підприємство переміщено в більш безпечні регіони. URL: https://www.me.gov.ua/ News/Detail?lang=uk-UA&id=d152dcfe-7bde-49df-a69a-8d7f9586fc13&title=ProgramaRelokatsii (дата звернення: 12.01.2025).

Апопій В., Ситник Н. Характер сучасного розвитку внутрішньої торгівлі України. Торгівля, комерція, підприємництво: збірник наукових праць. 2012. Вип. 13. С. 5–9.

Кавун О. Підприємницькі мережі у роздрібній торгівлі України: сутність, класифікація і перспективи формування. Актуальні проблеми економіки. 2010. № 5 (107). С. 97.

Мазаракі А.А., Пшеслінський Д.М., Смолін І.В. Торговельне підприємство: стратегія, політика, конкурентоспроможність: монографія. Київ : Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2010. С. 125.

Бланк І.О. Фінансовий менеджмент: навчальний посібник. Київ : Ельга, 2008. 724 с.

Тарасюк М.В. Контролінг в управлінні торговельними мережами : теорія, методологія, практика: монографія. Київ : КНТЕУ, 2010. 548 с.

Ukrainskyi biznes v umovakh viiny: analityka stanu za piat misiatsiv [Ukrainian business in the conditions of war: analysis of the situation for five months]. Available at: https://business.diia.gov.ua/cases/novini/ukrainskij-biznes-v-umovah-vijni-analitika-stanu-za-pat-misaciv (accessed January 12, 2025).

Perebudova lohistyky v umovakh viiny – u fokusi Mizhnarodnoi Konferentsii «Ievropa Karpat» [Reconstruction of logistics in the conditions of war is the focus of the International Conference "Europe of the Carpathians"]. Available at: https://mtu.gov.ua/news/33544.html (accessed January 12, 2025).

Vid konserv do elektroskuteriv: yak zminiuvavsia spozhyvchyi popyt ukraintsiv pid chas viiny [From canned goods to electric scooters: how the consumer demand of Ukrainians changed during the war]. Available at: https://rau.ua/novyni/novini-partneriv/vid-konserv-do-elektroskuteriv/ (accessed January 12, 2025).

Spetsproekt: yaki haluzi riteilu ta yaki kompanii naibilshe vtratyly z pochatku vtorhennia rf (infohrafika) [Special project: which retail industries and which companies have lost the most since the beginning of the Russian invasion (infographics)]. Available at: https://rau.ua/novyni/zbitki-ritejleriv/ (accessed January 12, 2025).

Udar po ploshchakh: top-10 produktovykh merezh Ukrainy za sumarnoiu torhovoiu ploshcheiu [Impact on square footage: top 10 grocery chains of Ukraine by total retail space]. Available at: https://rau.ua/novyni/ novini-kompanij/top-10-merezh-ploshheju-2/ (accessed January 12, 2025).

Prohrama relokatsii: 761 pidpryiemstvo peremishcheno v bilsh bezpechni rehiony [Relocation program: 761 enterprises were relocated to safer regions]. Available at: https://www.me.gov.ua/News/Detail?lang=ukUA&id=d152dcfe-7bde-49df-a69a-8d7f9586fc13&title=ProgramaRelokatsii (accessed January 12, 2025).

Apopii V., Sytnyk N. (2012) Kharakter suchasnoho rozvytku vnutrishnoi torhivli Ukrainy [Character of modern development of internal trade of Ukraine.]. Torhivlia, komertsiia, pidpryiemnytstvo: zbirnyk naukovykh prats, no. 13, pp. 5–9.

Kavun O. (2010) Pidpryiemnytski merezhi u rozdribnii torhivli Ukrainy: sutnist, klasyfikatsiia i perspektyvy formuvannia [Business networks in retail trade of Ukraine: essence, classification and prospects of formation]. Aktualni problemy ekonomiky, no. 5 (107), p. 97.

Mazaraki A. A., Psheslinskyi D. M., Smolin I. V. (2010) Torhovelne pidpryiemstvo: stratehiia, polityka, konkurentospromozhnist [Commercial enterprise: strategy, policy, competitiveness]: monohrafiia. Kyiv: Kyiv. nats. torh.-ekon. un-t, 125 p. (in Ukrainian)

Blank I. O. (2008) Finansovyi menedzhment [Financial management]: navchalnyi posibnyk. Kyiv: Elha, 724 p. (in Ukrainian)

Tarasiuk M. V. (2010) Kontrolinh v upravlinni torhovelnymy merezhamy : teoriia, metodolohiia, praktyka [Controlling in the management of trade networks: theory, methodology, practice]: monohrafiia . Kyiv: KNTEU, 548 p. (in Ukrainian)

Опубліковано
2025-02-28
Як цитувати
Терещенко, С., & Дегтярь, Н. (2025). НАПРЯМИ РОЗВИТКУ ОПТОВОЇ ТОРГІВЛІ ПРОДОВОЛЬЧИМИ ТОВАРАМИ В УМОВАХ КОНКУРЕНЦІЇ. Підприємництво та інновації, (34), 218-225. https://doi.org/10.32782/2415-3583/34.35
Розділ
Підприємництво та торгівля