СЕГМЕНТАЦІЯ РИНКУ ОРГАНІЧНОЇ ПРОДУКЦІЇ В УКРАЇНІ НА ПІДСТАВІ РЕЗУЛЬТАТІВ МАРКЕТИНГОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ

Ключові слова: ринок органічної продукції, цільова аудиторія, сегментація, сегмент, споживач, комунікація

Анотація

Соціальні, політичні й економічні виклики, зокрема умови воєнного стану, зумовлюють важливість проведення маркетингових досліджень з метою оцінки ризиків і можливостей функціонування ринку органічної продукції. При вивченні конкурентного середовища та поведінки споживачів на ринку органічної продукції доцільним є здійснення його сегментації, яка дозволяє глибше проаналізувати цільову аудиторію, сконцентруватися на потребах покупців, віднайти точки напруги та запропонувати маркетингові інструменти впливу на поведінку споживачів конкретного сегмента. На основі проведених досліджень цільову аудиторію розділили на такі типи: «Економія», «Турбота про здоров’я», «Довіра лідерам думок», «Все найкраще», «Мінімум зусиль», «Любителі смачного», «Свідоме батьківство», «Вимогливий». Найбільш розповсюдженими типами цільової аудиторії є сфокусовані на турботі про родину (46%) та фінансово-чутливі (35%). Саме на цю категорію покупців варто орієнтуватися при просуванні органічної продукції.

Посилання

Багорка М.О. Імплементація маркетингових стратегій в практичну діяльність аграрних підприємств з виробництва органічної продукції. Економічні студії. 2020. № 3(29). С. 7–11.

Боровик Т.В. Маркетингове забезпечення ринку органічної продукції в умовах трансформації економіки. Наукові праці Полтавської державної аграрної академії. 2012. Вип. 4. Т. 1. С. 24–29.

ДСТУ 3294-95 Маркетинг. Терміни та визначення основних понять. URL: https://www.ksv.biz.ua/GOST/DSTY_ALL/DSTU1/dstu_3294-95.pdf

Зайчук Т.О. Вітчизняний ринок екологічно чистих продуктів харчування та шляхи його розвитку. Економіка і прогнозування. 2009. № 4. С. 114–125.

Косар Н.С., Кузьо Н.Є. Дослідження ринку органічних продуктів харчування України та напрями підвищення їх конкурентоспроможності. Ефективна економіка. 2016. № 2. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=4777

Обізнаність та сприйняття органічних продуктів в Україні. URL: https://organicinitiative.org.ua/wp-content/uploads/2022/10/Doslidzhennia_spozhyvachiv_Webinar_5.11.pdf

Обізнаність та сприйняття органічних продуктів в Україні. URL: https://organicinitiative.org.ua/news/consumer-study-2024/

Рік роботи національних стандартів та стабілізація внутрішнього органічного ринку України. URL: https://organicinfo.ua/news/organic-market-2023/ (дата звернення 26.12.2024).

Bahorka M. O. (2020) Implementatsiia marketynhovykh stratehii v praktychnu diialnist ahrarnykh pidpryiemstv z vyrobnytstva orhanichnoi produktsii [Implementation of marketing strategies in the practical activities of agricultural enterprises producing organic products]. Ekonomichni studii, no. 3(29), pp. 7–11.

Borovyk T. V. (2012) Marketynhove zabezpechennia rynku orhanichnoi produktsii v umovakh transformatsii ekonomiky [Marketing support of the organic market in the context of economic transformation]. Naukovi pratsi Poltavskoi derzhavnoi ahrarnoi akademii, is. 4, vol. 1, pp. 24–29.

DSTU 3294-95 Marketynh. Terminy ta vyznachennia osnovnykh poniat [DSTU 3294-95 Marketing. Terms and definitions of basic concepts]. Available at: https://www.ksv.biz.ua/GOST/DSTY_ALL/DSTU1/dstu_3294-95.pdf

Zaichuk T. O. (2009) Vitchyznianyi rynok ekolohichno chystykh produktiv kharchuvannia ta shliakhy yoho rozvytku [Domestic organic food market and ways of its development]. Ekonomika i prohnozuvannia, no. 4, pp. 114–125.

Kosar N. S., Kuzo N. Ye. (2016) Doslidzhennia rynku orhanichnykh produktiv kharchuvannia Ukrainy ta napriamy pidvyshchennia yikh konkurentospromozhnosti [Research of the Ukrainian organic food market and ways to improve its competitiveness]. Efektyvna ekonomika, no. 2. Available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=4777

Obiznanist ta spryiniattia orhanichnykh produktiv v Ukraini [Awareness and perception of organic products in Ukraine]. Available at: https://organicinitiative.org.ua/wp-content/uploads/2022/10/Doslidzhennia_spozhyvachiv_ Webinar_5.11.pdf

Obiznanist ta spryiniattia orhanichnykh produktiv v Ukraini [Awareness and perception of organic products in Ukraine]. Available at: https://organicinitiative.org.ua/news/consumer-study-2024/

Rik roboty natsionalnykh standartiv ta stabilizatsiia vnutrishnoho orhanichnoho rynku Ukrainy [One year of national standards and stabilization of the domestic organic market in Ukraine]. Available at: https://organicinfo.ua/news/organic-market-2023/ (accessed December 26, 2024).

Опубліковано
2025-02-28
Як цитувати
Петровський, С., & Городняк, І. (2025). СЕГМЕНТАЦІЯ РИНКУ ОРГАНІЧНОЇ ПРОДУКЦІЇ В УКРАЇНІ НА ПІДСТАВІ РЕЗУЛЬТАТІВ МАРКЕТИНГОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ. Підприємництво та інновації, (34), 193-197. https://doi.org/10.32782/2415-3583/34.31