АНАЛІЗ СУЧАСНИХ АСПЕКТІВ ДІДЖЕТАЛІЗАЦІЇ БІЗНЕС-КОМУНІКАЦІЙ ПІДПРИЄМСТВ В УКРАЇНІ: НАПРЯМКИ ТА ІНСТРУМЕНТИ

  • Т.А. Смирнова Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара
Ключові слова: комунікація, бізнес-комунікація, діджитал комунікації, цифровізація, мобільні застосунки, месенджери, соціальні мережі, чат-боти

Анотація

В рамках статті розглянута діджеталізації з точки зору бізнесу та його комунікаційної взаємодії із різними стейкхолдерами (заінтересованими сторонами): клієнтами, як споживачами продуктів та послуг, партнерами, державою. Акцентовано увагу на тому, що у сучасному бізнесі саме комунікації відіграють одну з ключових ролей в успішному функціонуванні будь-якого підприємства, особливо ті, що реалізуються за допомогою діджеталізації та її інструментарію. Послідовно у статті викладений матеріал про сутність комунікації підприємства та подано її основні напрямки, охарактеризовано сутність діджеталізації, її особливості, плюси та мінуси для бізнесу, вплив на його успішність та розвиток, виділені основні інструменти та технології діджеталізації комунікаційної взаємодії бізнесу, проаналізовані сучасні канали діджетал комунікацій та поточний стан застосування інструментарію комунікаційної взаємодії бізнесу на українських підприємствах.

Посилання

Паращич М.І., Ноджак Л.С. Діджиталізація та її роль у діяльності українських підприємств. SMEU. Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення та проблеми розвитку. 2022. Вип. 4. № 2. С. 192–200

Лазоренко Т., Шолом І. Діджиталізація як основний фактор розвитку бізнесу. Збірник тез доповідей міжнар. наук.-практ. конференції «Бізнес, інновації, менеджмент: проблеми та перспективи». 2020. Вип. № 1. C. 50–51

Раупов Р. Розвиток бізнес-комунікацій підприємства в умовах змін. Регіональні аспекти розвитку продуктивних сил України. 2020. Вип. 25. С. 102–107

Calderon-Monge E., Ribeiro-Soriano D. The role of digitalization in business and management: a systematic literature review. Rev Manag Sci. 2024. № 18. Р. 449–491

Галушка К.А., Кондратенко Н.Д. Диджеталізація и її вплив на комунікацію бізнес-сектора. Молодий вчений. 2020. № 8 (84). С. 257–264.

Семилітко Д. Діджиталізація в дії: як цифрова трансформація бізнесу впливає на успіх компанії. Аудитор України. 2019. № 5. С. 76–79.

Гудзь О., Федюнін С. Діджиталізація як конкурентна перевага підприємств. Економіка. Менеджмент. Бізнес. 2019. № 3 (29). С. 18–24.

5 трендів онлайн-комунікацій у 2023 році. URL: https://vc.ru/marketing/604383-5-trendov-onlayn-kommunikaciy-v-2023-godu (дата звернення: 01.03.2024).

Миколюк О.А., Бобровник В.М. Управління підприємством в умовах діджиталізації економіки. Вісник Хмельницького національного університету. 2021. № 4. С. 142–146.

Вобяченко О. Омніканальність у 2023 році: яка стратегія вигідна бізнесу та клієнтам? 2023. URL: https://thepage.ua/ua/experts/omnikanalnist-u-biznesi-sho-treba-znati (дата звернення: 07.03.2024).

Офіційний сайт «Цитрус» у мережі. URL: https://www.ctrs.com.ua/ (дата звернення: 07.03.2024).

Інформація про Групу компаній «Цитрус». URL: https://www.ctrs.com.ua/about/?app=nextgen (дата звернення: 07.03.2024).

Цитрус: відрізнятись дозволено. URL: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.citrusapp&pli=1 (Дата звернення: 09.03.2024).

Шатаєва Т. Чат-боти для бізнесу в Україні. Сценарії використання та коротка добірка найкращих платформ. 2022. URL: https://helpcrunch.com/blog/uk/chat-bot-dla-biznesu/ (дата звернення: 09.03.2024).

Ефективність яких бізнес процесів може покращити чат-бот. 2023. URL: https://gerabot.com/article/efektivnist_yakih_biznes_procesiv_mozhe_pokrashiti_chatbot (дата звернення: 09.03.2024).

Петренко С.М. Роль інформаційних технологій в практиці управління підприємств в сфері туризму. Економічний простір. 2023. Вип. № 188. С. 128–136.

Parashchych M. I., Nodzhak L. S. (2022) Didzhytalizatsiia ta yii rol u diialnosti ukrainskykh pidpryiemstv [Digitalization and its role in the activity of Ukrainian enterprises]. SMEU. Menedzhment ta pidpryiemnytstvo v Ukraini: etapy stanovlennia ta problemy rozvytku, vol. 4, no. 2, pp. 192–200.

Lazorenko T., Sholom I. (2020) Didzhytalizatsiia yak osnovnyi faktor rozvytku biznesu [Digitization as the main factor of business development]. Zbirnyk tez dopovidei mizhnar. nauk.-prakt. konferentsii «Biznes, innovatsii, menedzhment: problemy ta perspektyvy», vo1. 1, pp. 50–51.

Raupov R. (2020) Rozvytok biznes-komunikatsii pidpryiemstva v umovakh zmin [Development of business communications of the enterprise in the conditions of changes]. Rehionalni aspekty rozvytku produktyvnykh syl Ukrainy, vo1.25, pp.102–107.

Kalderon-Monhe E., Ribeiro-Soriano D. (2024) Rol tsyfrovizatsii v biznesi ta menedzhmenti: systematychnyi ohliad literatury [The role of digitalization in business and management: a systematic literature review]. Rev Manag Sci, no.18, pp. 449–491.

Halushka K. A., Kondratenko N. D. (2020) Dydzhetalizatsiia y yii vplyv na komunikatsiiu biznes-sektora [Digitalization and its impact on business sector communication]. Molodyi vchenyi, vo1. 8, no. 84, pp. 257–264.

Semylitko D. (2019) Didzhytalizatsiia v dii: yak tsyfrova transformatsiia biznesu vplyvaie na uspikh kompanii [Digitization in Action: How Digital Business Transformation Affects Company Success]. Audytor Ukrainy, no. 5, pp. 76–79.

Hudz O., Fediunin S. (2019) Didzhytalizatsiia yak konkurentna perevaha pidpryiemstv [Digitization as a competitive advantage of enterprises]. Ekonomika. Menedzhment. Biznes, vo1. 3, no. 29, pp.18–24.

5 trendiv onlain-komunikatsii u 2023 rotsi [5 online communication trends in 2023] Available at: https://vc.ru/marketing/604383-5-trendov-onlayn-kommunikaciy-v-2023-godu (accessed March 1, 2024).

Mykoliuk O. A., Bobrovnyk V. M. (2021) Upravlinnia pidpryiemstvom v umovakh didzhytalizatsii ekonomiky [Enterprise management in the conditions of digitalization of the economy]. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu, no.4, pp. 142–146.

Vobiachenko O. (2023) Omnikanalnist u 2023 rotsi: yaka stratehiia vyhidna biznesu ta kliientam? [Omnichannel in 2023: Which strategy is beneficial for business and customers?]. Available at: https://thepage.ua/ua/experts/omnikanalnist-u-biznesi-sho-treba-znati (accessed March 7, 2024).

Ofitsiinyi sait «Tsytrus» u merezhi [The official site of «Citrus» is online] Available at: https://www.ctrs.com.ua/ (accessed March 7, 2024).

Informatsiia pro Hrupu kompanii «Tsytrus» [Information about the "Citrus" Group of Companies]. Available at: https://www.ctrs.com.ua/about/?app=nextgen (accessed March 9, 2024).

Tsytrus: vidrizniatys dozvoleno [Citrus: it is allowed to differ]. Available at: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.citrusapp&pli=1 (accessed March 9, 2024).

Shataieva T. (2022) Chat-boty dlia biznesu v Ukraini. Stsenarii vykorystannia ta korotka dobirka naikrashchykh platform [Chatbots for business in Ukraine. Use cases and a short selection of the best platforms]. Available at: https://helpcrunch.com/blog/uk/chat-bot-dla-biznesu/ (accessed March 9, 2024).

Efektyvnist yakykh biznes protsesiv mozhe pokrashchyty chat-bot (2023) [The effectiveness of which business processes can be improved by a chatbot] Available at: https://gerabot.com/article/efektivnist_yakih_biznes_procesiv_mozhe_pokrashiti_chatbot (accessed March 9, 2024).

Petrenko S. M. (2023) Rol informatsiinykh tekhnolohii v praktytsi upravlinnia pidpryiemstv v sferi turyzmu [The role of information technologies in the practice of management of enterprises in the field of tourism]. Ekonomichnyi prostir, no. 188. pp. 128–136.

Опубліковано
2024-04-30
Як цитувати
Смирнова, Т. (2024). АНАЛІЗ СУЧАСНИХ АСПЕКТІВ ДІДЖЕТАЛІЗАЦІЇ БІЗНЕС-КОМУНІКАЦІЙ ПІДПРИЄМСТВ В УКРАЇНІ: НАПРЯМКИ ТА ІНСТРУМЕНТИ. Підприємництво та інновації, (31), 62-67. https://doi.org/10.32782/2415-3583/31.10