ЕВОЛЮЦІЯ РОЗВИТКУ СОЦІАЛЬНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ В МІЖНАРОДНОМУ БІЗНЕСІ

  • С.В. Огінок Національний університет «Львівська політехніка»; Львівський національний університет імені Івана Франка https://orcid.org/0000-0001-5462-5362
  • А.В. Когут Львівський національний університет імені Івана Франка https://orcid.org/0009-0005-8152-9401
Ключові слова: соціальний менеджмент, міжнародний бізнес, культурні відмінності, корпоративна відповідальність, управління змінами

Анотація

У сучасному світі соціальний менеджмент в міжнародному бізнесі стає все більш важливим аспектом управління, особливо в контексті глобалізації та культурних відмінностей. Соціальний менеджмент у міжнародному бізнесі відіграє ключову роль у формуванні та розвитку організаційного середовища. Його еволюція відбувається на фоні постійних змін у світовій економіці, політиці та суспільстві загалом. Ця стаття пропонує глибокий аналіз еволюції соціального менеджменту, починаючи з його початків та закінчуючи сучасними тенденціями. В статті розглядаються ключові аспекти, такі як крос-культурне управління, лідерство, корпоративна відповідальність та управління змінами, зокрема їх вплив на діяльність глобальних компаній. Через аналіз цих аспектів автори статті пропонують перспективні напрямки подальших наукових досліджень у галузі соціального менеджменту в міжнародному бізнесі, що сприятиме розвитку більш ефективних стратегій управління в умовах глобалізації.

Посилання

Букреєва Д.С. Соціальна відповідальність бізнесу як основа забезпечення ділової активності підприємств: євроінтеграційний аспект. Економіка та суспільство. 2022. № 38.

Drucker, P. The Age of Discontinuity: Guidelines to Our Changing Society. Kyiv: Elsevier Science, 2013. - 325 p. - ISBN 978-148-316-542-4.

Кузьмін О. Є. Соціальна відповідальність бізнесу: поняття типологія та чинники формування. Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення та проблеми розвитку. 2021. № 2(6). С. 10.

Пилипенко Н. М., Карпець О. В. Теоретичні аспекти соціального підприємництва в сучасних умовах. Ефективна економіка. 2021. № 3. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/3_2021/89.pdf (дата звернення: 05.04.2023).

Котлер Ф., Лі Н. Корпоративна соціальна відповідальність. Як зробити якомога більше добра для вашої компанії та суспільства. Пер. з англ. С. Яринич. Київ : Стандарт, 2005. 302 с.

Смаль В., Кокоть В. Що слід знати про соціальне підприємництво : посібник. Київ, 2017. 58 с.

Огінок С. В., Когут А. Вплив соціального менеджменту на міжнародний бізнес. Економіка та суспільство. 2023. Вип. 55.

Огінок С. В., Федунь М., Бондаренко Ю. Г. Соціальна відповідальність прибуткових організацій. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство. 2022. Вип. 45.

Carroll Archie B. The pyramid of corporate social responsibility: Toward the moral management of organizational stakeholders. Business horizons, 1991, 34.4: 39–48.

Freeman Edward. Strategic management: A stakeholder approach. Cambridge university press, 2010.

Freeman Edward. Managing for stakeholders: Trade-offs or value creation. In: R. Edward Freeman’s Selected Works on Stakeholder Theory and Business Ethics. Cham: Springer International Publishing, 2023. P. 295–299.

Kusunoki, S. Hayek on corporate social responsibility: Const Polit Econ 27, 2016. P. 93–110. DOI: https://doi.org/10.1007/s10602-015-9192-4

Колот А. М., Грішнова О. А. та ін. Соціальна відповідальність: теорія і практика розвитку : монографія / за наук. ред. д-ра екон. наук, проф. А. М. Колота. Київ: КНЕУ, 2012. 501, [3] с. ISBN 978-966-483-556-2

Bukreyeva, D. S. (2022). Sotsialna vidpovidalnist biznesu yak osnova zabezpechennya dilovoyi aktyvnosti pidpryyemstv: yevrointehratsiynyy aspekt [Social responsibility of business as a basis for ensuring business activity of enterprises: European integration aspect]. Ekonomika ta suspilstvo, (38).

Drucker, P. (2013). The Age of Discontinuity: Guidelines to Our Changing Society. Kyiv: Elsevier Science. ISBN 978-148-316-542-4.

Kuzmin, O. Ye. (2021). Sotsialna vidpovidalnist biznesu: poniattya typolohiya ta chynnyky formuvannya [Social responsibility of business: concept, typology and factors of formation]. Menedzhment ta pidpryyemnytstvo v Ukrayini: etapy stanovlennya ta problemy rozvytku, (2(6)), 10.

Pylypenko, N. M., & Karpets, O. V. (2021). Teoretychni aspekty sotsialnoho pidpryyemnytstva v suchasnykh umovakh [Theoretical aspects of social entrepreneurship in modern conditions]. Efektyvna ekonomika, (3). Available at: http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/3_2021/89.pdf

Kotler, F., & Li, N. (2005). Korporatyvna sotsialna vidpovidalnist. Yak zrobyty yakomoha bilʹshe dobra dlya vashoyi kompaniyi ta suspilstva [Corporate social responsibility. How to do as much good as possible for your company and society]. Kyiv: Standart.

Smal, V., & Kokot, V. (2017). Shcho slid znaty pro sotsialne pidpryyemnytstvo : posibnyk [What you should know about social entrepreneurship: a guide]. Kyiv.

Ohinok, S. V., & Kohut, A. (2023). Vplyv sotsialnoho menedzhmentu na mizhnarodnyy biznes [The impact of social management on international business]. Ekonomika ta suspilstvo, (55).

Ohinok, S. V., Fedunʹ, M., & Bondarenko, Yu. H. (2022). Sotsialna vidpovidalnist prybutkovykh orhanizatsiy [Social responsibility of profit-making organizations]. Naukovyy visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu. Seriya: Mizhnarodni ekonomichni vidnosyny ta svitove hospodarstvo, (45).

Carroll, A. B. (1991). The pyramid of corporate social responsibility: Toward the moral management of organizational stakeholders. Business horizons, 34(4), 39-48.

Freeman, E. (2010). Strategic management: A stakeholder approach. Cambridge university press.

Freeman, E. (2023). Managing for stakeholders: Trade-offs or value creation. In R. Edward Freeman’s Selected Works on Stakeholder Theory and Business Ethics (p. 295-299). Cham: Springer International Publishing.

Kusunoki, S. (2016). Hayek on corporate social responsibility. Const Polit Econ, 27, 93–110. DOI: https://doi.org/10.1007/s10602-015-9192-4

Kolot, A. M., Hrishnova, O. A. ta in. (2012). Sotsialna vidpovidalnist: teoriya i praktyka rozvytku [Social responsibility: theory and practice of development: monograph]. Kyiv: KNEU. ISBN 978-966-483-556-2

Опубліковано
2024-01-31
Як цитувати
Огінок, С., & Когут, А. (2024). ЕВОЛЮЦІЯ РОЗВИТКУ СОЦІАЛЬНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ В МІЖНАРОДНОМУ БІЗНЕСІ. Підприємництво та інновації, (30), 102-106. https://doi.org/10.32782/2415-3583/30.16
Розділ
Міжнародні економічні відносини