ФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ МАРКЕТИНГОВОГО УПРАВЛІННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЮ АГРАРНОГО ПІДПРИЄМСТВА
Анотація
В статті представлено ряд особливостей, притаманних сільськогосподарському виробництву, виділені основні підходи до визначення конкуренції; удосконалено науковий підхід до системи маркетингового управління у сільськогосподарських підприємствах, який передбачає застосування методів організаційно-економічного механізму управління для забезпечення конкурентоспроможності; запропоновано структуру організаційно-економічного механізму для вирішення задач ефективного управління конкурентоспроможністю та представлені ключові модулі маркетингового управління. Запропонована структура організаційно-економічного механізму, яка поєднує в собі функції управління конкурентоспроможністю та превентивного антикризового управління. Особливістю такого поєднання є більший акцент на заходах попередження або адаптації підприємства до факторів внутрішнього та зовнішнього середовища, що загрожують його конкурентним позиціям.
Посилання
Балановська Т. І. Формування дієвої структури управління маркетингом в сільськогосподарському підприємстві. Вісник ЖДТУ. 2014. №4 (54). С. 213-215.
Гринько Т. В. Фактори конкурентоспроможності підприємств. Держава та регіони. 2004. № 2. С. 50–53.
Гузенко Г. М. Управління та вдосконалення маркетингової діяльності на підприємстві. Економіка і суспільство. 2017. Вип. 12. С. 227–234.
Левіна М. О. Теоретичні основи комплексу маркетингу. Вісник Київського національного університету ім. Тараса Шевченка. Серія «Економіка». К.: Вид-во КНУ ім. Тараса Шевченка. 2010. № 5. С. 70-75.
Савчук В. І., Корж Д. А. Системи управління конкурентоспроможністю: підручник. Київ: Знання, 2002. – 310 с.
Янковий О. Г. Конкурентоспроможність підприємства: оцінка рівня та напрями підвищення: [монографія] / за заг. ред. О.Г. Янкового. Одеса: Атлант, 2013. 470 с.
Багорка М. О., Юрченко Н. І. Формування комплексної системи маркетингу на підприємстві. Вчені записки Таврійського національного університету ім. В.І. Вернадського. Серія «Економіка і управління». 2020. Том. 31 (70). № 1. С. 102-108.
Багорка М. О., Абрамович І. А. Формування комплексної системи аграрного маркетингу підприємства. Проблеми системного підходу в економіці. 2022. № 1 (87). С. 97–102.
Balanovska T.I. (2014). Formuvannia diievoi struktury upravlinnia marketynhom v silskohospodarskomu pidpryiemstvi [Formation of an effective marketing management structure in an agricultural enterprise]. Bulletin of ZHTU, no. 4 (54), pp. 213–215 [in Ukrainian].
Hrynko T. V. (2004). Faktory konkurentospromozhnosti pidpryiemstv [Factors of competitiveness of enterprises]. State and regions, no. 2, pp. 50–53 [in Ukrainian].
Huzenko H. M. (2017). Upravlinnia ta vdoskonalennia marketynhovoi diialnosti na pidpryiemstvi [Management and improvement of marketing activities at the enterprise]. Economy and society, no.12, pp. 227-234 [in Ukrainian].
Levina M. O. (2010). Teoretychni osnovy kompleksu marketynhu Theoretical foundations of the marketing complex. Bulletin
of Kyiv National University named after Taras Shevchenko. "Economy". Series. Kyiv: Publishing House of KNU named after Taras
Shevchenko, no. 5, pp. 70–75 [in Ukrainian].
Savchuk V. I., Korzh D. A. (2002). Systemy upravlinnia konkurentospromozhnistiu [Competitiveness management systems: a textbook]. Kyiv: Knowledge, 310 p. [in Ukrainian].
Yankovy O. G. Enterprise competitiveness: assessment of the level and directions for improvement [Competitiveness of the enterprise: assessment of the level and directions of improvement]. Odesa: Atlant, 470 p. [in Ukrainian].
Bahorka M. O., Yurchenko N. I. (2020). Formuvannia kompleksnoi systemy marketynhu na pidpryiemstvi [Formation of a complex marketing system at the enterprise]. Scientific notes of the Tavri National University named after V.I. Vernadskyi. Series "Economics and Management", vol. 31 (70), no. 1 (54), pp. 102–108. DOI: https://doi.org/10.32838/2523-4803/70-1-17 [in Ukrainian].
Bahorka M. O., Abramovych I. A. (2022). Formuvannia kompleksnoi systemy ahrarnoho marketynhu pidpryiemstva [Formation of a comprehensive system of agrarian marketing of the enterprise]. Problems of a systemic approach in economics, no. 1 (87), pp. 97–102. DOI: https://doi.org/10.32782/2520-2200/2022-1-14 [in Ukrainian].