ГАСТРОНОМІЧНИЙ ТЕАТР ЯК ІННОВАЦІЙНА ІВЕНТ-ПОСЛУГА ГАСТРОНОМІЧНОГО ТУРИЗМУ

Ключові слова: гастрономічний туризм, гастрономічний театр, івент-послуга, подія, територія, дестинація

Анотація

У даному дослідженні йдеться про гастрономічні події, що мають значення як для окремих закладів індустрії гостинності так і для туристичної галузі в цілому та впливають не тільки на відвідувачів і організаторів, а й інших стейкхолдерів, в числі яких місцева влада, бізнес-співтовариство, місцеві жителі. Однією з новітніх форм гастрономічних подій є гастрономічні театри, які є специфічним інструментом для залучення і розважання туристів, особливо для вибагливих туристів, які мають багатий багаж вражень, та бажають отримати унікальний та індивідуальний досвід від туристичної подорожі у місця, де гастрономія може бути єдиним джерелом туризму і служити сильним мотивом для їх відвідування туристами. Запропоновано авторське визначення понять «гастрономічний театр». Розвиток сфери гастрономічного туризму як складової індустрії дозвілля є загальнодержавним завданням, адже передбачає організацію не лише національних, а й міжнародних заходів. Разом з тим, ця сфера туризму є достатньо перспективним напрямком та передумовою забезпечення регіонального розвитку країни, адже передбачає певну прив’язку до території проведення івент-заходів.

Посилання

Давимука С. А., Федулова Л. І., Регіональні інноваційні екосистеми: напрями розбудови в умовах європейської інтеграції : монографія. ДУ «Ін-т регіон. досліджень ім. М. І. Долішнього НАН України». Львів : Апріорі, 2016. 463 с.

Карпюк О. А., Сингаєвська A. О. Event-менеджмент в туристичній галузі: світовий досвід та перспективи для України. Актуальні проблеми, сучасний стан та перспективи розвитку індустрії туризму в Україні та Польщі : матеріали дев’ятої міжнародної науково-практичної конференції / ред. І. В. Саух. Житомир : ЖФ КІБІТ, 2016. С. 39–42.

Клочковська В. О., Клочковський О. В. Стан та перспективи розвитку родієвого туризму у Вінницькій області. Економіка і організація управління. 2019. № 1(33). С. 110–115.

Вишневська Г. Г. Потенціал кулінарних турів у контексті спеціалізованого туризму. Актуальні проблеми історії, теорії та практики художньої культури. 2013. Вип. 31. С. 112–118.

Олексюк Г. В., Ангелко І. В., Самотій Н. С. Івент-індустрія: розвиток та проблеми в Україні. Регіональна економіка. 2020. № 3. С. 120–130.

Басюк Д. І. Інноваційний розвиток гастрономічного туризму в Україні. Наукові праці НУХТ. 2012. № 45. С. 128–132.

Омельницька В. О. Сутність та класифікація видів гастрономічного туризму. Приазовський економічний вісник. 2018. № 1(6). С. 15–20.

Огиєнко M., Огиенко A. Гастрономічні фестивалі як форма подієвого туризму та розвитку ресторанного бізнесу. Ресторанний і готельний консалтинг. Інновації. 2019. № 2(2). С. 213–222. DOI: https://doi.org/10.31866/2616-7468.2.2.2019.188204

Маркетологиня, власник івент-агентства та кулінарний експерт – про івенти в гастросфері. URL: https://bazilik.media/marketolohynia-vlasnyk-ivent-ahentstva-ta-kulinarnyj-ekspert-pro-iventy-v-hastrosferi/

Chansky, D., & White, A.F. (Eds.). (2015). Food and Theatre on the World Stage (1st ed.). Routledge. DOI: https://doi.org/10.4324/9781315752396

Jay Cheshes.Dining, Drinks, Drama: The New Dinner Theater. URL: https://www.wsj.com/articles/dining-drinks-drama-the-new-dinner-theater-1429295335

Barbara Kirshenblatt-Gimblett (2012). "Making Sens of Food in performance: The Table and the Stage". In Banes, Sally; Lepecki, Andre (eds.). The Senses in Performance. New York and Oxford: Routledge. pp. 77–78.

Актуальные вопросы гостинично-ресторанного бизнеса [Текст] : материалы ІІІ междунар. науч.-практ. конф. преподавателей и мол. ученых, 28-29 ноября 2019 г., г. Донецк / ГО ВПО Донец. нац. ун-т экономики и торговли им. М. Туган-Барановского; [редкол: Азарян Е.М. (предс. оргком.) и др.]. Донецк : [ГО ВПО ДонНУЭТ], 2019. 562 с.

Natasha Bourlin. Immersive Dining Reinvents the Concept of Dinner Theater. URL: https://www.afar.com/magazine/immersive-dining-reinvents-the-concept-of-dinner-theater

Davymuka S. A., Fedulova L. I. (2016) Rehionalni innovatsiini ekosystemy: napriamy rozbudovy v umovakh yevropeiskoi intehratsii: monohrafiia [Regional innovation ecosystems: directions of development in the conditions of European integration]. DU "In-t rehion. doslidzhen im. M. I. Dolishnoho NAN Ukrainy". Lviv : Apriori, 463 s.

Karpiuk O. A., Synhaievska A. O. (2016) Event-menedzhment v turystychnii haluzi: svitovyi dosvid ta perspektyvy dlia Ukrainy. [Event management in the tourism industry: world experience and prospects for Ukraine]. Aktualni problemy, suchasnyi stan ta perspektyvy rozvytku industrii turyzmu v Ukraini ta Polshchi: materialy deviatoi mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii. Zhytomyr: ZhF KIBIT. S. 39–42.

Klochkovska V. O., Klochkovskyi O. V. (2019) Stan ta perspektyvy rozvytku rodiievoho turyzmu u Vinnytskii oblasti [Status and prospects of development of rhodium tourism in Vinnytsia region]. Ekonomika i orhanizatsiia upravlinnia. № 1(33). S. 110–115.

Vyshnevska H. H. (2013) Potentsial kulinarnykh turiv u konteksti spetsializovanoho turyzmu [Potential of culinary tours in the context of specialized tourism]. Aktualni problemy istorii, teorii ta praktyky khudozhnoi kultury. № 31. S. 112–118.

Oleksiuk H. V., Anhelko I. V., Samotii N. S. (2020) Ivent-industriia: rozvytok ta problemy v Ukraini [Event industry: development and problems in Ukraine]. Rehionalna ekonomika. № 3. S. 120–130.

Basiuk D. I. (2012) Innovatsiinyi rozvytok hastronomichnoho turyzmu v Ukraini [Innovative development of gastronomic tourism in Ukraine]. Naukovi pratsi NUKhT. № 45. S. 128–132.

Omelnytska V. O. (2018) Sutnist ta klasyfikatsiia vydiv hastronomichnoho turyzmu [The essence and classification of types of gastronomic tourism]. Pryazovskyi ekonomichnyi visnyk. № 1(6). S. 15–20.

Ohyienko M., Ohyenko A. (2019) Hastronomichni festyvali yak forma podiievoho turyzmu ta rozvytku restorannoho biznesu [Gastronomic festivals as a form of event tourism and restaurant business development]. Restorannyi i hotelnyi konsaltynh. Innovatsii. № 2(2). S. 213–222. DOI: https://doi.org/10.31866/2616-7468.2.2.2019.188204

Marketolohynia, vlasnyk ivent-ahentstva ta kulinarnyi ekspert — pro iventy v hastrosferi [Marketer, event agency owner and culinary expert - about gastronomic events]. Available at: https://bazilik.media/marketolohynia-vlasnyk-ivent-ahentstva-ta-kulinarnyj-ekspert-pro-iventy-v-hastrosferi/

Chansky, D., & White, A.F. (Eds.). (2015). Food and Theatre on the World Stage (1st ed.). Routledge. DOI: https://doi.org/10.4324/9781315752396

Jay Cheshes.Dining, Drinks, Drama: The New Dinner Theater. Available at: https://www.wsj.com/articles/dining-drinks-drama-the-new-dinner-theater-1429295335

Barbara Kirshenblatt-Gimblett (2012). "Making Sens of Food in performance: The Table and the Stage". In Banes, Sally; Lepecki, Andre (eds.). The Senses in Performance. New York and Oxford: Routledge, pp. 77–78.

Aktualnye vopross hostynychno-restorannoho byznesa [Current issues of hotel and restaurant business]: materyal III mezhdunar. nauch.-prakt. konf. prepodavatelei y mol. uchenikh, 28-29 noiabria 2019 h., h. Donetsk / HO VPO Donets. nats. un-t ekonomyky y torhovly ym. M. Tuhan-Baranovskoho; [redkol: Azarian E.M. (preds. orhkom.) y dr.]. Donetsk : [HO VPO DonNUET], 2019. 562 s.

Natasha Bourlin. Immersive Dining Reinvents the Concept of Dinner Theater. Available at: https://www.afar.com/magazine/immersive-dining-reinvents-the-concept-of-dinner-theater

Опубліковано
2022-04-29
Як цитувати
Мітал , О. (2022). ГАСТРОНОМІЧНИЙ ТЕАТР ЯК ІННОВАЦІЙНА ІВЕНТ-ПОСЛУГА ГАСТРОНОМІЧНОГО ТУРИЗМУ. Підприємництво та інновації, (23), 103-107. https://doi.org/10.37320/2415-3583/23.18
Розділ
Розвиток продуктивних сил і регіональна економіка