СОЦІОЛОГІЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ СПРИЙНЯТТЯ РЕСПОНДЕНТАМИ ВПЛИВУ ТЕХНОЛОГІЙ НЕЙРОМАРКЕТИНГУ ПІД ЧАС ТУРИСТИЧНОЇ ПОДОРОЖІ
Анотація
У статті проаналізовано сприйняття респондентами впливу технологій нейромаркетингу під час туристичної подорожі за результатами соціологічного опитування. Авторами складено анкету, щоб вивчити вплив на які саме органи чуття найчастіше спонукає мандрівника приймати певне рішення та які технології залишають у туриста найбільше вражень та емоцій. Соціологічне опитування проводилося протягом листопада-грудня 2021 року та січня 2022 року шляхом анкетування. Авторами розглянуто на які сенсорні органи чуття здійснюється найбільший вплив у туристів з розподілом на дві групи: чоловіки та жінки, а також, які психоемоційні методи впливу буде доцільніше використовувати у туризмі для кожної з груп респондентів. За результатами дослідження авторами сформовано, так званий, «сенсорний (нейро)» портрет уподобань туриста – жінки та чоловіка, який відображає ті сенсорні чуття туристів, вплив на які дозволить туристичним організаціям краще впливати на їхню поведінку, а також на емоції та враження.
Посилання
Савіцька О.П., Савіцька Н.В., Кулиняк І.Я. Формування туристичної привабливості території. Науковий вісник Національного лісотехнічного університету України: збірник науково-технічних праць. 2012. Вип. 22.15. С. 148–154.
Савіцька О.П., Савіцька Н.В. Сучасні тренди інноваційного розвитку сфери туризму в Україні. Бізнес Інформ. 2021. № 9. C. 124–130. DOI: https://doi.org/10.32983/2222-4459-2021-9-124-130
Болотна О.В. Емоційний маркетинг як технологія управління поведінкою споживачів. Ефективна економіка. 2013. № 8. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=2257
Кулиняк І.Я., Жигало І.І., Коваль С.О. Вплив на прийняття рішень споживачів на ринку туристичних послуг за допомогою технологій нейромаркетингу. Міжнародний науковий журнал «Інтернаука». Серія: «Економічні науки». 2022. № 2. DOI: https://doi.org/10.25313/2520-2294-2022-2-7892
Maday J. What is neuromarketing? How your brain responds to branding. URL: https://www.the-future-of-commerce.com/2020/01/08/neuromarketing-definition.
Thaler R. Misbehaving: The Making of Behavioral Economics. USA: W.W. Norton Company, 2016.
Carminati L. Behavioural economics and human decision making: Instances from the health care system. Health Policy. 2020. № 124(6). Pp. 659–664. DOI: https://doi.org/10.1016/j.healthpol.2020.03.012
Smidts A. Kijkenin het brein: Over de mogelijkheden van neuromarketing. 2002. URL: http://hdl.handle.net/1765/308
Джур О.Є., Гузь К.О. Застосування нейронних технологій управління поведінкою споживачів послуг туристичного агентства. Ефективна економіка. 2020. № 12. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8471
Комарніцький І.О. Застосування засобів нейромаркетингу в діяльності готельних підприємств. Наукові праці МАУП. Економічні науки. 2016. Вип. 4. С. 53–59.
Chavaglia J., Filipe J.A., Ferreira M.A.M. Neuromarketing applied to tourism: an introductory vision. In: Modeling and new trends in tourism: A contribution to social and economic development. 2016. Рp. 135–150.
Boz H., Arslan A., Koc E. Neuromarketing aspect of tourısm pricing psychology. Tourism Management Perspectives. 2017. № 23. Рр. 119–128. DOI: https://doi.org/10.1016/j.tmp.2017.06.002
Karyy O., Protsak K., Prosovych O. Marketing communications as a necessary prerequisite for efficient work of a philharmony. Economics, Entrepreneurship, Management. 2019. Volume 6, Number 1. P. 70–80. DOI: https://doi.org/10.23939/eem2019.01.070
Огінок С., Дика Б. Особливості організації готельного бізнесу на умовах франчайзингу. Соціальна економіка. 2021. № 61. C. 114–122. DOI: https://doi.org/10.26565/2524-2547-2021-61-11
Ellen S. Slovin's Formula Sampling Techniques. URL: https://sciencing.com/slovins-formula-sampling-techniques-5475547.html
Населення та міграція / Головне управління статистики у Львівській області. URL: https://www.lv.ukrstat.gov.ua/ukr/news/index_t19.php
Savitska O.P., Savitska N.V., Kulyniak I.Ya. (2012) Formuvannia turystychnoi pryvablyvosti terytorii [Formation tourist attractiveness territory]. Scientific Bulletin of the National Forestry University of Ukraine: a collection of scientific and technical works, 22.15, 148–154.
Savitska O.P., Savitska N.V. (2021) Suchasni trendy innovatsiinoho rozvytku sfery turyzmu v Ukraini [The Current Trends of Innovative Development of Tourism Sector in Ukraine]. Business Inform, 9, 124–130. DOI: https://doi.org/10.32983/2222-4459-2021-9-124-130
Bolotna O.V. (2013) Emotsiinyi marketynh yak tekhnolohiia upravlinnia povedinkoiu spozhyvachiv [Emotional marketing as a technology for managing consumer behavior]. Efficient economy, 8. Available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=2257
Kulyniak I.Ya., Zhygalo I.I., Koval S.O. (2022) Vplyv na pryiniattia rishen spozhyvachiv na rynku turystychnykh posluh za dopomohoiu tekhnolohii neiromarketynhu [Influence on consumer decision-making in the tourist services market by using neuromarketing technologies]. International scientific journal “Internauka”. Series: “Economic Sciences”, 2. DOI: https://doi.org/10.25313/2520-2294-2022-2-7892
Maday J. (2020) What is neuromarketing? How your brain responds to branding. Available at: https://www.the-future-of-commerce.com/2020/01/08/neuromarketing-definition.
Thaler R. (2016) Misbehaving: The Making of Behavioral Economics. USA: W.W. Norton Company.
Carminati L. (2020) Behavioural economics and human decision making: Instances from the health care system. Health Policy, 124(6), 659–664. DOI: https://doi.org/10.1016/j.healthpol.2020.03.012
Smidts A. (2002) Kijkenin het brein: Over de mogelijkheden van neuromarketing. Available at: http://hdl.handle.net/1765/308
Dzhur O.Ye., Huz K.O. (2020). Zastosuvannia neironnykh tekhnolohii upravlinnia povedinkoiu spozhyvachiv posluh turystychnoho ahentstva [Application of neural technologies to control the behavior of consumers of travel agency services]. Efficient economy, 12. Available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8471
Komarnitskyi I.O. (2016) Zastosuvannia zasobiv neiromarketynhu v diialnosti hotelnykh pidpryiemstv [Application of neuromarketing tools in the activities of hotel enterprises]. Scientific works of SAMP. Economic sciences, 4, 53–59.
Chavaglia J., Filipe J.A., Ferreira M.A.M. (2016) Neuromarketing applied to tourism: an introductory vision. In: Modeling and new trends in tourism: A contribution to social and economic development, pp. 135–150.
Boz H., Arslan A., Koc E. (2017) Neuromarketing aspect of tourısm pricing psychology. Tourism Management Perspectives, 23, 119–128. DOI: https://doi.org/10.1016/j.tmp.2017.06.002
Karyy O., Protsak K., Prosovych O. (2019) Marketing communications as a necessary prerequisite for efficient work of a philharmony. Economics, Entrepreneurship, Management, 6(1), 70–80. DOI: https://doi.org/10.23939/eem2019.01.070
Ohinok S., Dyka B. (2021) Osoblyvosti orhanizatsii hotelnoho biznesu na umovakh franchaizynhu [Features of hotel business organization on the franchising conditions]. Social Economics, 61, 114–122. DOI: https://doi.org/10.26565/2524-2547-2021-61-11
Ellen S. (2018). Slovin's Formula Sampling Techniques. Available at: https://sciencing.com/slovins-formula-sampling-techniques-5475547.html
Population and migration / Main Department of Statistics in Lviv region. Available at: https://www.lv.ukrstat.gov.ua/ukr/news/index_t19.php