РОЛЬ ВНУТРІШНІХ ІНФЛЮЕНСЕРІВ В СИСТЕМІ СТРАТЕГІЧНИХ КОМУНІКАЦІЙ І ФІНАНСОВОЇ РЕЗУЛЬТАТИВНОСТІ КОМПАНІЙ
Анотація
У статті досліджено феномен внутрішніх інфлюенсерів як стратегічного інструменту корпоративного управління, маркетингових комунікацій і репутаційного менеджменту. Метою є теоретичне й емпіричне обґрунтування їх впливу на довіру до бренду, залучення аудиторії, ефективність маркетингу та фінансові результати компанії. Використано системний підхід, контент-аналіз кейсів міжнародних компаній, вторинні дані з відкритих джерел. Запропоновано концептуальну модель взаємозв’язку активності бренд-амбасадорів і бізнес-показників. Доведено, що внутрішні інфлюенсери посилюють довіру до бренду, утримання клієнтів і рентабельність кампаній.
Посилання
Aaker, D. A. (1996). Building strong brands. The Free Press.
Bliumska-Danko, K. V., & Orel, A. M. (2022). PR communication algorithm in the activity of small and medium-sized businesses. Scientific Notes of the Vernadsky Taurida National University. Series: Economics and Management, 33(72), 49–54.
Bourdieu, P. (1986). The forms of capital. In J. Richardson (Ed.), Handbook of theory and research for the sociology of education (pp. 241-258). Greenwood.
Coleman, J. S. (1990). Foundations of social theory. Harvard University Press.
De Gilder, D., Schuyt, T. N. M., & Breedijk, M. (2021). Employee engagement in brand advocacy: The role of organizational culture and identity. Journal of Brand Management, 28 (1), 45–60. DOI: https://doi.org/10.1057/s41262-021-00228-1
Edelman. (2024). Edelman Trust Barometer 2024. Available at: https://www.edelman.com/trust-barometer
Freberg, K., Graham, K., McGaughey, K., & Freberg, L. A. (2011). Who are the social media influencers? A study of public perceptions of personality. Public Relations Review, 37(1), 90–92. DOI: https://doi.org/10.1016/j.pubrev.2010.11.001
Gallup. (2023). State of the Global Workplace 2023 Report. Available at: https://www.gallup.com/workplace
Hinge Research Institute. (2022). High Growth Study: Professional Services Edition. Available at: https://hingemarketing.com/library
Karjaluoto, H., Mustonen, N., & Ulkuniemi, P. (2021). The role of employees in business-to-business customer experience management. Industrial Marketing Management, 92, 279–290. DOI: https://doi.org/10.1016/j.indmarman.2020.12.004
Ki, C. W. C., Cuevas, L. M., Chong, S. M., & Lim, H. (2020). Influencer marketing: Social media influencers are human brands attaching to followers and yielding positive marketing results by fulfilling needs. Journal of Retailing and Consumer Services, 55, 102133. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jretconser.2020.102133
Kliatchko, J. (2008). Revisiting the IMC construct: A revised definition and four pillars. International Journal of Advertising, 27(1), 133–160. DOI: https://doi.org/10.1080/02650487.2008.11073044
Mael, F., & Ashforth, B. E. (1992). Alums and their alma mater: A partial test of the reformulated model of organizational identification. Journal of Organizational Behavior, 13(2), 103–123. DOI: https://doi.org/10.1002/job.4030130202
Men, L. R., & Tsai, W. H. S. (2016). Public engagement with CEOs on social media: Motivations and relational outcomes. Public Relations Review, 42(5), 932–942. DOI: https://doi.org/10.1016/j.pubrev.2016.10.002
Nahapiet, J., & Ghoshal, S. (1998). Social capital, intellectual capital, and the organizational advantage. Academy of Management Review, 23(2), 242–266. DOI: https://doi.org/10.5465/amr.1998.533225
Nifatova, O. M. (2017). Benchmarking of integrated business structures. Problems of Economics, (2), 217–222. (Translated from Ukrainian)
Schultz, D. E. (2021). Organizational communication and the power of employees as media. International Journal of Advertising, 40(5), 719–721. DOI: https://doi.org/10.1080/02650487.2021.1912282
Schultz, D. E., & Patti, C. H. (2009). The evolution of IMC: IMC in a customer-driven marketplace. Journal of Marketing Communications, 15(2–3), 75–84. DOI: https://doi.org/10.1080/13527260902757506
Sprout Social. (2023). The Sprout Social Index 2023 Edition: Employee Advocacy Trends. Available at: https://sproutsocial.com/insights/data/
Statista. (2023). Influencer marketing spending worldwide 2016–2025. Available at: https://www.statista.com/statistics/1092819/global-influencer-market-size