РОЛЬ ВНУТРІШНІХ ІНФЛЮЕНСЕРІВ В СИСТЕМІ СТРАТЕГІЧНИХ КОМУНІКАЦІЙ І ФІНАНСОВОЇ РЕЗУЛЬТАТИВНОСТІ КОМПАНІЙ

Ключові слова: внутрішні інфлюенсери, адвокація працівників, корпоративна репутація, управління брендом, соціальний капітал, маркетингові комунікації, довіра до бренду, стратегічні комунікації, нематеріальні активи

Анотація

У статті досліджено феномен внутрішніх інфлюенсерів як стратегічного інструменту корпоративного управління, маркетингових комунікацій і репутаційного менеджменту. Метою є теоретичне й емпіричне обґрунтування їх впливу на довіру до бренду, залучення аудиторії, ефективність маркетингу та фінансові результати компанії. Використано системний підхід, контент-аналіз кейсів міжнародних компаній, вторинні дані з відкритих джерел. Запропоновано концептуальну модель взаємозв’язку активності бренд-амбасадорів і бізнес-показників. Доведено, що внутрішні інфлюенсери посилюють довіру до бренду, утримання клієнтів і рентабельність кампаній.

Посилання

Aaker, D. A. (1996). Building strong brands. The Free Press.

Bliumska-Danko, K. V., & Orel, A. M. (2022). PR communication algorithm in the activity of small and medium-sized businesses. Scientific Notes of the Vernadsky Taurida National University. Series: Economics and Management, 33(72), 49–54.

Bourdieu, P. (1986). The forms of capital. In J. Richardson (Ed.), Handbook of theory and research for the sociology of education (pp. 241-258). Greenwood.

Coleman, J. S. (1990). Foundations of social theory. Harvard University Press.

De Gilder, D., Schuyt, T. N. M., & Breedijk, M. (2021). Employee engagement in brand advocacy: The role of organizational culture and identity. Journal of Brand Management, 28 (1), 45–60. DOI: https://doi.org/10.1057/s41262-021-00228-1

Edelman. (2024). Edelman Trust Barometer 2024. Available at: https://www.edelman.com/trust-barometer

Freberg, K., Graham, K., McGaughey, K., & Freberg, L. A. (2011). Who are the social media influencers? A study of public perceptions of personality. Public Relations Review, 37(1), 90–92. DOI: https://doi.org/10.1016/j.pubrev.2010.11.001

Gallup. (2023). State of the Global Workplace 2023 Report. Available at: https://www.gallup.com/workplace

Hinge Research Institute. (2022). High Growth Study: Professional Services Edition. Available at: https://hingemarketing.com/library

Karjaluoto, H., Mustonen, N., & Ulkuniemi, P. (2021). The role of employees in business-to-business customer experience management. Industrial Marketing Management, 92, 279–290. DOI: https://doi.org/10.1016/j.indmarman.2020.12.004

Ki, C. W. C., Cuevas, L. M., Chong, S. M., & Lim, H. (2020). Influencer marketing: Social media influencers are human brands attaching to followers and yielding positive marketing results by fulfilling needs. Journal of Retailing and Consumer Services, 55, 102133. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jretconser.2020.102133

Kliatchko, J. (2008). Revisiting the IMC construct: A revised definition and four pillars. International Journal of Advertising, 27(1), 133–160. DOI: https://doi.org/10.1080/02650487.2008.11073044

Mael, F., & Ashforth, B. E. (1992). Alums and their alma mater: A partial test of the reformulated model of organizational identification. Journal of Organizational Behavior, 13(2), 103–123. DOI: https://doi.org/10.1002/job.4030130202

Men, L. R., & Tsai, W. H. S. (2016). Public engagement with CEOs on social media: Motivations and relational outcomes. Public Relations Review, 42(5), 932–942. DOI: https://doi.org/10.1016/j.pubrev.2016.10.002

Nahapiet, J., & Ghoshal, S. (1998). Social capital, intellectual capital, and the organizational advantage. Academy of Management Review, 23(2), 242–266. DOI: https://doi.org/10.5465/amr.1998.533225

Nifatova, O. M. (2017). Benchmarking of integrated business structures. Problems of Economics, (2), 217–222. (Translated from Ukrainian)

Schultz, D. E. (2021). Organizational communication and the power of employees as media. International Journal of Advertising, 40(5), 719–721. DOI: https://doi.org/10.1080/02650487.2021.1912282

Schultz, D. E., & Patti, C. H. (2009). The evolution of IMC: IMC in a customer-driven marketplace. Journal of Marketing Communications, 15(2–3), 75–84. DOI: https://doi.org/10.1080/13527260902757506

Sprout Social. (2023). The Sprout Social Index 2023 Edition: Employee Advocacy Trends. Available at: https://sproutsocial.com/insights/data/

Statista. (2023). Influencer marketing spending worldwide 2016–2025. Available at: https://www.statista.com/statistics/1092819/global-influencer-market-size

Опубліковано
2024-10-31
Як цитувати
Коваль, О. (2024). РОЛЬ ВНУТРІШНІХ ІНФЛЮЕНСЕРІВ В СИСТЕМІ СТРАТЕГІЧНИХ КОМУНІКАЦІЙ І ФІНАНСОВОЇ РЕЗУЛЬТАТИВНОСТІ КОМПАНІЙ. Підприємництво та інновації, (33), 162-167. https://doi.org/10.32782/2415-3583/33.28
Розділ
Міжнародні економічні відносини