СИНЕРГІЯ ТЕХНОЛОГІЙ ТА КАНАЛІВ ПРОДАЖУ ЯК ДРАЙВЕР КЛІЄНТООРІЄНТОВАНОСТІ

Ключові слова: синергія, інновації, технології, омніканальність, продаж, цифровізація, конкуренція, інтеграція, клієнтський досвід, лояльність

Анотація

У статті здійснено обґрунтування синергії технологій і каналів продажу як ключового чинника адаптації підприємств роздрібної торгівлі до викликів глобальної конкуренції в умовах цифровізації економічного простору. Досліджено взаємодію між технологічними інноваціями та розвитком омніканальних стратегій підприємств торгівлі, що забезпечують інтеграцію різноманітних каналів продажу для формування уніфікованого клієнтського досвіду. Проаналізовано трансформаційний вплив цифровізації на функціонування роздрібної торгівлі, зокрема зміни у поведінкових моделях споживачів. Особливу увагу приділено необхідності гармонійного поєднання онлайн- і офлайн-каналів продажу товарів у межах єдиної омніканальної екосистеми, що сприяє підвищенню конкурентоспроможності підприємств. У статті систематизовано основні цілі омніканальних стратегій підприємства роздрібної торгівлі. Запропоновано схематичне зображення змістовних складових процесу інтеграції технологій з каналами продажу.

Посилання

Балаховцева І. Лояльність та впізнаваність як ключові показники довіри до бренду. URL: https://mmr.ua/show/loyalnist-ta-vpiznavanist-yak-klyuchovi-pokaznyky-doviry-do-brendu

Федорченко А.В., Пономаренко І.В. Особливості використання машинного навчання у вебаналітиці. Приазовський економічний вісник. 2020. Випуск 6 (23). С. 162-165. DOI: https://doi.org/10.32840/2522-4263/2020-6-28

Височин I., Хмара A. Омніканальність у підвищенні дохідності в ритейлі. Scientia fructuosa. 2022. № 6 (140). C. 89–98. DOI: https://doi.org/10.31617/visnik.knute.2021(140)07.

Zhalinska I. Evolution of research streams in the domain of omnichannel in marketing management. Економіка і регіон. 2024. № 1 (92). С. 51-59. DOI: https://doi.org/10.26906/EiR.2024.1(92).3308

Ніс Санюліан С.В., Бєлова Т.Г. Омніканальність як інструмент управління конкурентноспроможністю підприємства в умовах розвитку e-commerce. XXVII Міжнародна науково-практична конференція «Multidisciplinary academic research and innovation», 25-28 травня 2021, Амстердам, Нідерланди. C. 158-161. URL: https://dspace.nuft.edu.ua/server/api/core/bitstreams/0da1135d-9064-45c8-930f-f4074cbd3574/content

Андрусишин А. Роль інтегрованих маркетингових каналів у під-вищенні ефективності продажу товарів. Матеріали міжнародної науково-практичної конференції «Маркетинг та цифрові технології: сучасні тенденції розвитку», 2024. С. 98–99. URL: https://elartu.tntu.edu.ua/bitstream/lib/46731/2/MTPSNTS_2024_Andrusyshyn_A-The_role_of_integrated_98-99.pdf

Zhegus О. Іntegrated approach to organization of sales in retail. Маркетинг і менеджмент інновацій. 2017. Вип. 1. С. 62–72. DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2017.1-06

Зозульов О.В., Левченко М. Формування омніканальної збутової стратегії підприємства. Вісник НТУУ «КПІ». Серія: Стратегія розвитку підприємства. 2015. № 1. С. 1–10. URL: https://ela.kpi.ua/server/api/core/bitstreams/514f7326-666f-4364-b031-dc00ca34d45b/content

Verhoef P.C., Broekhuizen T., Bart Y., Bhattacharya A., Dong J.Q., Fabian N., Haenlein M. Digital transformation: A multidisciplinary reflection and research agenda. Journal of Business Research. 2021. Vol. 122. P. 889–901. URL: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0148296319305478

Baron O., Berman O., Krass D., Perry D. Strategic Idleness and Dynamic Scheduling in an Open-Shop Service Network: Case Study and Analysis. Manufacturing & Service Operations Management. 2017. Vol. 19. No. 1. P. 52–71. DOI: https://doi.org/10.1287/msom.2016.0591

Turel O., Qahri-Saremi H. Problematic use of social networking sites: Antecedents and consequence from a dual-system theory perspective. Computers in Human Behavior. 2016. Vol. 60. P. 59–69. DOI: https://doi.org/10.1016/j.chb.2016.02.060

Білик І.І., Лаврик К.Р. Використання штучного інтелекту в маркетингу: перспективи, переваги та недоліки. Актуальні проблеми розвитку економіки регіону. 2023. Вип 19. Т. 1. С. 109-115. URL: https://www.researchgate.net/publication/372261554_VIKORISTANNA_STUCNOGO_INTELEKTU_V_MARENTINGU_PERSPEKTIVI_PEREVAGI_TA_NEDOLIKI-

Холод С.Б., Павлова В.А., Гришина Г.В. Стратегія інтеграції офлайн і онлайн торгівлі. Вісник ДонНУЕТ «Економічні науки». 2023. № 2 (75). DOI: https://doi.org/10.33274/2079-4819-2021-75-2-55-63

Маркетинг у сфері IoT (Інтернет речей): Як пристрої, що підключаються, змінюють стратегії просування URL: https://vlada-rykova.com/marketing-v-sfere-iot

Zajačko I., Klačková I., Kuric I. CRM Systems – from theory to practice. International scientific journal "Innovations". 2019. Year V. Issue 3. P. 97-100. URL: https://stumejournals.com/journals/innovations/2019/3/97.full.pdf

Ughulu J. Business Strategies That Align With Globalization Process. International Journal of Economics, Business and Management Research. 2023. Vol. 7. No. 8. P. 193-201. URL: https://ijebmr.com/uploads/pdf/archivepdf/2023/IJEBMR_1223.pdf

Davenport T.H., Dyché J. Big Data in Big Companies. SAS Institute Inc., 2013. 31 р. URL: https://docs.media.bitpipe.com/io_10x/io_102267/item_725049/Big-Data-in-Big-Companies.pdf

The Ultimate Omnichannel Retail Strategy of Nike. URL: https://retailmarketingtechnology.com/retail/omnichannelretail/the-ultimate-omnichannel-retail-strategy-of-nike/

Собкович О.А,, Мохонько Г.А. Оптимізація транспортної логістики вантажних перевезень. Бізнес, інновації, менеджмент: проблеми та перспективи : зб. тез доп. V Міжнар. наук.-практ. конф., м. Київ, 25 квіт. 2024 р. Київ. КПІ ім. Ігоря Сікорського, Вид-во «Політехніка». 2024. C. 232-233. URL: https://confmanagement-proc.kpi.ua/article/view/303957

Омніканальність: розбираємося в поняттях і вигодах для бізнесу. URL: https://areon.ua/crm-blogs/tokarchuk/omnichannel

Цифрові кросівки, тату та будинки. Як ми житимемо у Web 3.0? URL: https://speka.media/cifrovi-krosivki-tatu-ta-budinki-yak-mi-zitimemo-u-web-30-9qlrmv

Balakhovtseva I. Loial'nist' ta vpiznavanist' iak kliuchovi pokaznyky doviry do brendu [Loyalty and recognition as key indicators of brand trust]. Available at: https://mmr.ua/show/loyalnist-ta-vpiznavanist-yak-klyuchovi-pokaznyky-doviry-do-brendu

Fedorchenko A. V., Ponomarenko I. V. (2020). Osoblyvosti vykorystannia mashynnoho navchannia u vebanalitytsi [Features of using machine learning in web analytics]. Pryazovs'kyj ekonomichnyj visnyk, is. 6 (23), pp. 162-165.

Vysochyn I., Khmara A. (2022). Omnikanal'nist' u pidvyschenni dokhidnosti v rytejli [Omnichannel in improved profitability in retail]. Scientia fructuosa, 6 (140), pp. 89–98. DOI: https://doi.org/10.31617/visnik.knute.2021(140)07

Zhalinska I. (2024) Evolution of research streams in the domain of omnichannel in marketing management. Ekonomika i rehion, no. 1 (92), pp. 51-59. DOI: https://doi.org/10.26906/EiR.2024.1(92).3308

Nis Saniulian S. V., Bielova T. H. (May 25-28, 2021). Omnikanal'nist' iak instrument upravlinnia konkurentnospromozhnistiu pidpryiemstva v umovakh rozvytku e-commerce [Omnichannel as a tool for managing the competitiveness of an enterprise in the context of e-commerce development]. XXVII Mizhnarodna naukovo-praktychna konferentsiia «Multidisciplinary academic research and innovation», Amsterdam, Niderlandy. Pp. 158-161.

Andrusyshyn A. (2024). Rol' intehrovanykh marketynhovykh kanaliv u pidvyschenni efektyvnosti prodazhu tovariv [The role of integrated marketing channels in increasing the efficiency of product sales]. Materialy mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii «Marketynh ta tsyfrovi tekhnolohii: suchasni tendentsii rozvytku». Pp. 98–99.

Zhegus, О. (2017). Іntegrated approach to organization of sales in retail. Marketing and Management of Innovations, 1, Pp. 62-72. DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2017.1-06

Zozul'ov O. V., Levchenko M. (2015). Formuvannia omnikanal'noi zbutovoi stratehii pidpryiemstva [Formation of an omnichannel sales strategy of an enterprise]. Visnyk NTUU «KPI». Seriia: Stratehiia rozvytku pidpryiemstva, no. 1, pp. 1–10. Available at: https://ela.kpi.ua/server/api/core/bitstreams/514f7326-666f-4364-b031-dc00ca34d45b/content

Verhoef P. C., Broekhuizen T., Bart Y., Bhattacharya A., Dong J. Q., Fabian N., Haenlein M. (2021). Digital transformation: A multidisciplinary reflection and research agenda. Journal of Business Research, vol. 122, pp. 889–901. Available at: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0148296319305478

Baron O., Berman O., Krass D., Perry D. (2017). Strategic Idleness and Dynamic Scheduling in an Open-Shop Service Network: Case Study and Analysis. Manufacturing & Service Operations Management, vol. 19, no. 1, pp. 52–71. DOI: https://doi.org/10.1287/msom.2016.0591

Turel O., Qahri-Saremi H. (2016). Problematic use of social networking sites: Antecedents and consequence from a dual-system theory perspective. Computers in Human Behavior, vol. 60, pp. 59–69. DOI: https://doi.org/10.1016/j.chb.2016.02.060

Bilyk I. I., Lavryk K. R. (2023). Vykorystannia shtuchnoho intelektu v marketynhu: perspektyvy, perevahy ta nedoliky [Using artificial intelligence in marketing: prospects, advantages and disadvantages]. Aktual'ni problemy rozvytku ekonomiky rehionu, is 19, vol. 1, pp. 109-115.

Kholod S. B., Pavlova V. A., Hryshyna H. V. (2023). Stratehiia intehratsii oflajn i onlajn torhivli [Offline and online trade integration strategy]. Visnyk DonNUET «Ekonomichni nauky», no. 2 (75). DOI: https://doi.org/10.33274/2079-4819-2021-75-2-55-63

Marketynh u sferi IoT (Internet rechej): Yak prystroi, scho pidkliuchaiut'sia, zminiuiut' stratehii prosuvannia [IoT Marketing: How Connected Devices Are Changing Marketing Strategies]. Available at: https://vlada-rykova.com/marketing-v-sfere-iot

Zajačko I., Klačková I., Kuric I. (2019). CRM Systems – from theory to practice. International scientific journal "Innovations", year V, issue 3, pp. 97-100. Available at: https://stumejournals.com/journals/innovations/2019/3/97.full.pdf

Ughulu J. (2023). Business Strategies That Align With Globalization Process. International Journal of Economics, Business and Management Research, vol. 7, no. 08, pp. 193-201. Available at: https://ijebmr.com/uploads/pdf/archivepdf/2023/IJEBMR_1223.pdf

Davenport T. H., Dyché J. (2013). Big Data in Big Companies. SAS Institute Inc., 31 р. Available at: https://docs.media.bitpipe.com/io_10x/io_102267/item_725049/Big-Data-in-Big-Companies.pdf

The Ultimate Omnichannel Retail Strategy of Nike. Available at: https://retailmarketingtechnology.com/retail/omnichannelretail/the-ultimate-omnichannel-retail-strategy-of-nike/

Sobkovych O. A,, Mokhon'ko H. A. (April 25, 2024). Optymizatsiia transportnoi lohistyky vantazhnykh perevezen' [Optimization of freight transport logistics]. Biznes, innovatsii, menedzhment: problemy ta perspektyvy: zb. tez dop. V Mizhnar. nauk.-prakt. konf. Kyiv. KPI im. Ihoria Sikors'koho, Vyd-vo «Politekhnika», pp. 232-233. Available at: https://confmanagement-proc.kpi.ua/article/view/303957

Omnikanal'nist': rozbyraiemosia v poniattiakh i vyhodakh dlia biznesu [Omnichannel: understanding the concepts and benefits for business]. Available at: https://areon.ua/crm-blogs/tokarchuk/omnichannel

Tsyfrovi krosivky, tatu ta budynky. Yak my zhytymemo u Web 3.0? [Digital sneakers, tattoos, and houses. How will we live in Web 3.0?]. Available at: https://speka.media/cifrovi-krosivki-tatu-ta-budinki-yak-mi-zitimemo-u-web-30-9qlrmv

Опубліковано
2025-02-28
Як цитувати
Кавун, О., & Белінський, М. (2025). СИНЕРГІЯ ТЕХНОЛОГІЙ ТА КАНАЛІВ ПРОДАЖУ ЯК ДРАЙВЕР КЛІЄНТООРІЄНТОВАНОСТІ. Підприємництво та інновації, (34), 211-217. https://doi.org/10.32782/2415-3583/34.34
Розділ
Підприємництво та торгівля