ДОСЛІДЖЕННЯ ЛОЯЛЬНОСТІ СПОЖИВАЧІВ НА РИНКУ ЕНЕРГЕТИЧНИХ ПОСЛУГ

  • О.М. Вовчанська Львівський торговельно-економічний університет https://orcid.org/0000-0001-8005-345X
  • В.Г. Барбітов Львівський торговельно-економічний університет
Ключові слова: ринок, енергетичні послуги, лояльність, імідж, інновації, соціальна відповідальність

Анотація

Стаття розглядає питання лояльності споживачів на ринку енергетичних послуг за матеріалами ПрАТ «НГХП «Сірка». Актуальність дослідження зумовлена зростанням конкуренції в енергетичному секторі та потребою формування стабільних відносин з клієнтами для забезпечення довгострокового успіху компаній. Проаналізовані головні чинники впливу на лояльність споживачів. На основі порівняльного аналізу показників ПрАТ «НГХП «Сірка» з основними конкурентами та результатів маркетингового дослідження встановлено сильні та слабкі сторони компанії. Запропоновано ряд заходів для підвищення лояльності клієнтів. Висновки підкреслюють важливість інвестування в інноваційні технології, розвиток соціальної відповідальності та постійного моніторингу потреб споживачів для забезпечення їхньої довгострокової лояльності та підвищення конкурентоспроможності компанії на ринку енергетичних послуг.

Посилання

Finegold A., Pulido, A., Perl S. The revival of customer loyalty: How regulated utilities can reshape customer experience. Mckinsey. URL: https://www.mckinsey.com/industries/electric-power-and-natural-gas/our-insights/the-revival-of-customer-loyalty (дата звернення: 15.01.2025).

Gamma, K. Behavioral and Attitudinal Customer Loyalty in the Power Sector. Z Energiewirtsch. 2016. No. 40. P. 211–232. DOI: https://doi.org/10.1007/s12398-016-0186-3

Mittal V., Han K., Frennea C. et al. Customer satisfaction, loyalty behaviors, and firm financial performance: what 40 years of research tells us. Mark Lett. 2023. No. 34. P. 171–187. DOI: https://doi.org/10.1007/s11002-023-09671-w

Kotler Philip, Lee Nancy. Corporate Social Responsibility: Doing the Most Good for Your Company and Your Cause. John Wiley & Sons, 2004.

Кацедан А.В. Формування маркетингової стратегії енергетичної компанії в умовах конкурентних відносин. Моделювання регіональної економіки. 2013. № 1. С. 71-83. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Modre_2013_1_10 (дата звернення: 15.01.2025).

Овсієнко, О. Клієнтоорієнтовані бізнес-моделі на енергетичному ринку України. Економіка та суспільство. 2022. № (41). DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-41-22 (дата звернення: 15.01.2025).

Пономарьов С.В. Стратегічне управління енергетичними компаніями. Бізнес Інформ. 2018. № 5. С. 427–434. URL: http://business-inform.net/export_pdf/business-inform-2018-5_0-pages-427_434.pdf (дата звернення: 15.01.2025).

Титаренко Л.М. Маркетинг в електроенергетиці України: проблеми та перспективи. Економіка і суспільство. 2017. № 11. С. 317-321. URL: https://economyandsociety.in.ua/journals/11_ukr/52.pdf (дата звернення: 15.01.2025).

Finegold A., Pulido, A., Perl S. The revival of customer loyalty: How regulated utilities can reshape customer experience. Available at: https://www.mckinsey.com/industries/electric-power-and-natural-gas/our-insights/the-revival-of-customer-loyalty (accessed January 15, 2025).

Gamma K. (2016). Behavioral and Attitudinal Customer Loyalty in the Power Sector. Z Energiewirtsch, no. 40, pp. 211–232. DOI: https://doi.org/10.1007/s12398-016-0186-3 (accessed January 15, 2025).

Mittal V., Han K., Frennea C. et al. (2023) Customer satisfaction, loyalty behaviors, and firm financial performance: what 40 years of research tells us. Mark Lett, no. 34, pp. 171–187. DOI: https://doi.org/10.1007/s11002-023-09671-w (accessed January 15, 2025).

Kotler P., & Lee N. (2004). Corporate Social Responsibility: Doing the Most Good for Your Company and Your Cause. John Wiley & Sons.

Katsedan A. V. (2013) Formuvannja marketynghovoji strateghiji energhetychnoji kompaniji v umovakh konkurentnykh vidnosyn. [Formation of the marketing strategy of the energy company in the conditions of competitive relations]. Modeliuvannia rehional'noi ekonomiky, vol. 1, pp. 71-83, Аvailable at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Modre_2013_1_10 (accessed January 15, 2025).

Ovsiyenko O. (2022) Kliyentooriyentovani biznes-modeli na energetychnomu rynku Ukrayiny [Customer-oriented business models in the energy market of Ukraine]. Ekonomika ta suspilstvo, no. 41. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-41-22 (accessed January 15, 2025).

Ponomarov S. V. (2018) Stratehichne upravlinnia enerhetychnymy kompaniiamy [Strategic management of energy companies]. Biznes Inform, vol. 5, pp. 427–434. Аvailable at: http://business-inform.net/export_pdf/business-inform-2018-5_0-pages-427_434.pdf (accessed January 15, 2025).

Tytarenko L. M. (2017) Marketyngh v elektroenerghetyci Ukrajiny: problemy ta perspektyvy [Marketing in the electric power industry of Ukraine: problems and prospects]. vol 11, pp. 317-321 Аvailable at: https://economyandsociety.in.ua/journals/11_ukr/52.pdf (accessed January 15, 2025).

Опубліковано
2025-02-28
Як цитувати
Вовчанська, О., & Барбітов, В. (2025). ДОСЛІДЖЕННЯ ЛОЯЛЬНОСТІ СПОЖИВАЧІВ НА РИНКУ ЕНЕРГЕТИЧНИХ ПОСЛУГ. Підприємництво та інновації, (34), 177-182. https://doi.org/10.32782/2415-3583/34.28