МЕХАНІЗМ УПРАВЛІННЯ КОНКУРЕНТНИМИ ПЕРЕВАГАМИ ПІДПРИЄМСТВА ЯК ОСНОВНИЙ ЧИННИК РЕАЛІЗАЦІЇ ЙОГО ПОТЕНЦІАЛУ В КОНТЕКСТІ СТАЛОГО РОЗВИТКУ

Ключові слова: потенціал підприємства, механізм управління, конкурентні переваги, конкурентоспроможність підприємства, циркулярна економіка

Анотація

У статті розглядаються теоретико-практичні аспекти формування механізму управління конкурентними перевагами як одного із ключових чинників підвищення ефективності реалізації потенціалу підприємств аграрного сектору економіки в умовах циркулярної економіки. Концептуальна модель механізму передбачає розробку критеріїв, стратегії і програми конкурентоспроможності підприємства та широке застосування методів мотиваційного управління і математичного моделювання як основних інструментів забезпечення його конкурентних переваг. Особливістю використання методів мотивування є формування внутрішньої мотивації усіх категорій співробітників через їх самореалізацію, задоволення результатами своєї праці, формування здорового психологічного клімату та високого рівня розвитку відносин на підприємстві. Застосування математичних методів моделювання суттєво впливає на підвищення рівня реалізації потенціалу підприємства шляхом його оптимізації.

Посилання

Ареф’єва О.В. Стратегічні орієнтири інтелектуально-інноваційного процесу управління конкурентним розвитком. Адаптивне управління підприємствами в умовах неотехнологічного відтворення: монографія / За редакцією Ареф’євої О.В. Київ : ФОП Маслаков, 2020. С. 7–14.

Ареф’єва О.В., Годун В.І. Стратегізація підвищення конкурентоспроможності підприємства на ринку транспортних послуг. Економіка та суспільство. 2023. Вип. 23. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-55-113

Капустянський П.З. Мотивація праці персоналу сучасних організацій (організаційно-управлінський аспект): монографія. Київ : ІПК ДСЗУ, 2017. 155 с.

Кириченко Л. Механізм управління конкурентоспроможністю підприємств. Вісник КНТЕУ. 2009. № 1. С. 62–66.

Онопрієнко Д.О. Практичний підхід оцінювання потреби в розвитку потенціалу підприємства. Управління змінами та інновації. 2024. № 12. С. 46–52.

Павлова В.А., Губарєв Р.В. Система управління конкурентоспроможністю. Європейський вектор економічного розвитку. 2014. № 2 (17). С. 168–176.

Савчук О. Критерії конкурентоспроможності та їх оцінка. ІІ Міжнародна науково-практична інтернет-конференція «Облік, оподаткування і контроль: теорія та методологія». 20 листопада 2017 року, м. Тернопіль.

Троян М.Ю., Савченко О. Роль дослідження мотивації споживачів. URL: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/12272.%205

Уніят А.В. Критерії та оцінка конкурентоспроможності країн на міжнародному рівні. Галицький економічний вісник. 2009. № 2. С. 7–13.

Arefieva O. V. (2020) Strategic orientations of the intellectual and innovative process of managing competitive development. Adaptive management of enterprises in conditions of neo-technological reproduction: monograph / edited by O.V. Aref'eva. Kyiv: FOP Maslakov, pp. 7–14.

Arefieva O. V., Godun V. I. (2023) Strategizing to increase the competitiveness of the enterprise in the market of transport services. Economy and society, issue 23. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-55-113.

Kapustyansky P. Z. (2017) Work motivation of personnel of modern organizations (organizational and managerial aspect): monograph. Kyiv: IPK DSZU, 155 p.

Kyrychenko L. (2009) The mechanism of managing the competitiveness of enterprises. Journal of KNTEU, no. 1, pp. 62–66.

Onoprienko D. O. (2024) A practical approach to assessing the need for enterprise potential development. Management of changes and innovations, no. 12, pp. 46–52.

Pavlova V. A., Gubarev R. V. (2014) Competitiveness management system. European vector of economic development, no. 2 (17), pp. 168–176.

Savchuk O. (November 20, 2017) Competitiveness criteria and their assessment. II International Scientific and Practical Internet Conference "Accounting, Taxation and Control: Theory and Methodology". Ternopil.

Troyan M. Yu., Savchenko O. The role of consumer motivation research. URL: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/12272.%205

Uniyat A. V. (2009). Criteria and evaluation of the competitiveness of countries at the international level. Galician economic journal. no. 2. pp. 7–13.

Опубліковано
2025-02-28
Як цитувати
Онопрієнко, Д. (2025). МЕХАНІЗМ УПРАВЛІННЯ КОНКУРЕНТНИМИ ПЕРЕВАГАМИ ПІДПРИЄМСТВА ЯК ОСНОВНИЙ ЧИННИК РЕАЛІЗАЦІЇ ЙОГО ПОТЕНЦІАЛУ В КОНТЕКСТІ СТАЛОГО РОЗВИТКУ. Підприємництво та інновації, (34), 146-153. https://doi.org/10.32782/2415-3583/34.23