СУЧАСНІ ТРЕНДИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ ІНТЕРНЕТ-ТОРГІВЛІ ЯК ІНСТРУМЕНТУ СТРАТЕГІЧНОГО РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВ В УМОВАХ ГЛОБАЛІЗАЦІЇ

  • В.Ю. Стрілець Полтавський університет економіки і торгівлі https://orcid.org/0000-0001-9729-9210
  • Б.В. Гаращенко Полтавський університет економіки і торгівлі
  • В.Р. Соколовський Полтавський університет економіки і торгівлі
  • А.С. Аржаннікова Полтавський університет економіки і торгівлі
Ключові слова: Інтернет-торгівля, електронна комерція, глобалізація, міжнародні економічні відносини, бізнес-розвиток, онлайн-продажі, діджиталізація, міжнародний бізнес

Анотація

Метою статті є вивчення сучасних тенденцій та перспектив інтернет-торгівлі як важливого інструменту стратегічного розвитку підприємств в умовах глобалізації. В рамках дослідження було проаналізовано статистичні дані про обсяги ринку інтернет-торгівлі за період з 2014 по 2023 рік, а також розглянуто прогнозні показники до 2032 року. Результати дослідження свідчать про значний ріст глобального ринку роздрібної інтернет-торгівлі за рахунок зростання кількості користувачів Інтернету та впровадження мобільної комерції. Рекомендації для бізнесу включають необхідність адаптації до нових технологій, інвестування у мобільну комерцію та соціальні мережі, а також використання штучного інтелекту та блокчейну для покращення користувацького досвіду. Для ефективного розвитку електронної комерції важливо враховувати регіональні особливості та динаміку ринку, а також постійно стежити за змінами у поведінці споживачів.

Посилання

Педченко Н.С., Стрілець В.Ю., Франко Л.С. Міжнародний досвід державної підтримки діджиталізації малого та середнього підприємництва : монографія. Полтава : ПУЕТ, 2022. 141 с.

Статистичні дані Statista. URL: https://www.statista.com/topics/871/online-shopping/#topicOverview (дата звернення: 11.02.2024).

Стрілець В.Ю., Материнко В.О., Сокіл А.А. Посередницькі механізми реконфігурації можливостей цифрових платформ для створення інноваційних бізнес-моделей МСП. Інфраструктура ринку. 2023. № 73. С. 101–106 URL: http://www.market-infr.od.ua/journals/2023/73_2023/20.pdf (дата звернення: 07.06.2024).

Bledsoe J. 2024 eCommerce Size & Sales Forecast. URL: https://www.trade.gov/ecommerce-sales-size-forecast (дата звернення: 13.02.2024).

eCommerce – Ukraine. Statista Market Forecast. URL: https://www.statista.com/outlook/dmo/ecommerce/ukraine#revenue. (дата звернення: 13.02.2024).

Global E-commerce: 12 Key Trends in 2024 URL: https://www.businessgo.hsbc.com/en/article/global-ecommerce-key-trends (дата звернення: 11.02.2024).

Global Growth of eCommerce Markets. URL: https://www.velotrade.com/blog/global-growth-of-ecommerce-markets/ (дата звернення: 11.02.2024).

Lone S., Weltevreden J. European e-commerce report 2023. Amsterdam/Brussels: Amsterdam University of Applied Sciences & Ecom-merce Europe, 2023. 105 p. URL: https://ecommerce-europe.eu/wp-content/uploads/2023/11/European-Ecommerce-Report-2023-Light-Version.pdf (дата звернення: 11.02.2024).

McKinsey.What is e-commerce? 2023. URL: https://www.mckinsey.com/featured-insights/mckinsey-explainers/what-is-e-commerce (дата звернення: 13.02.2024)

Needle F. 50 Ecommerce Statistics To Know in 2024. URL: https://blog.hubspot.com/marketing/ecommerce-statistics (дата звернення: 13.02.2024)

Precedence research. E-commerce Market. URL: https://www.precedenceresearch.com/e-commerce-market (дата звернення: 11.02.2024).

Voniatis A. Evolving e-Commerce: Stats, Trends, and Forecasts for 2023 and 2024. URL: https://artios.io/ecommerce-statistics/ (дата звернення: 11.02.2024).

What has changed? 10 ecommerce trends 2023. URL: https://blog.getbyrd.com/en/10-ecommerce-trends-2023 (дата звернення: 10.02.2024).

Pedchenko N. S., Strilets V. Yu., Franko L. S. (2022) Mizhnarodnyi dosvid derzhavnoi pidtrymky didzhytalizatsii maloho ta serednoho pidpryiemnytstva: monohrafiia [International experience of state support for digitalization of small and medium-sized enterprises: monohrafiia]. Poltava: PUET. (in Ukrainian)

Statistical data Statista. Available at: https://www.statista.com/topics/871/online-shopping/#topicOverview

Strilets V. Yu., Materynko V. O., Sokil A. A. (2023) Poserednytski mekhanizmy rekonfihuratsii mozhlyvostei tsyfrovykh platform dlia stvorennia innovatsiinykh biznes-modelei MSP [Intermediary mechanisms for reconfiguring the capabilities of digital platforms to create innovative business models for SMEs]. Infrastruktura rynku – Market infrastructure, no. 73, pp. 101–106. Available at: http://www.market-infr.od.ua/journals/2023/73_2023/20.pdf (in Ukrainian)

Bledsoe J. 2024 eCommerce Size & Sales Forecast. Available at: https://www.trade.gov/ecommerce-sales-size-forecast

eCommerce – Ukraine. Statista Market Forecast. Available at: https://www.statista.com/outlook/dmo/ecommerce/ukraine#revenue.

Global E-commerce: 12 Key Trends in 2024. Available at: https://www.businessgo.hsbc.com/en/article/global-ecommerce-key-trends

Global Growth of eCommerce Markets. Available at: https://www.velotrade.com/blog/global-growth-of-ecommerce-markets/

Lone S., Weltevreden J. (2023) European e-commerce report 2023. Amsterdam/Brussels: Amsterdam University of Applied Sciences & Ecom-merce Europe. 105 p. Available at: https://ecommerce-europe.eu/wp-content/uploads/2023/11/European-Ecommerce-Report-2023-Light-Version.pdf

McKinsey. What is e-commerce? (2023). Available at: https://www.mckinsey.com/featured-insights/mckinsey-explainers/what-is-e-commerce

Needle F. 50 Ecommerce Statistics To Know in 2024. Available at: https://blog.hubspot.com/marketing/ecommerce-statistics

Precedence research. E-commerce Market. Available at: https://www.precedenceresearch.com/e-commerce-market

Voniatis A. Evolving e-Commerce: Stats, Trends, and Forecasts for 2023 and 2024. Available at: https://artios.io/ecommerce-statistics/

What has changed? 10 ecommerce trends 2023. Available at: https://blog.getbyrd.com/en/10-ecommerce-trends-2023

Опубліковано
2024-07-31
Як цитувати
Стрілець, В., Гаращенко, Б., Соколовський, В., & Аржаннікова, А. (2024). СУЧАСНІ ТРЕНДИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ ІНТЕРНЕТ-ТОРГІВЛІ ЯК ІНСТРУМЕНТУ СТРАТЕГІЧНОГО РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВ В УМОВАХ ГЛОБАЛІЗАЦІЇ. Підприємництво та інновації, (32), 239-245. https://doi.org/10.32782/2415-3583/32.37
Розділ
Міжнародні економічні відносини