ЖИТТЄВИЙ ЦИКЛ ПІДПРИЄМСТВА ЯК ОСНОВА АНТИКРИЗОВОГО УПРАВЛІННЯ

  • М.В. Шашина Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»
  • Н.М. Юхим Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»
Ключові слова: антикризове управління, алгоритм розвитку підприємства, життєвий цикл, крива життєвого циклу

Анотація

Проблема вибору стратегії антикризового управління є однією з найактуальніших для українських підприємств і на етапі переходу держави до ринкової економіки; і не втратить актуальності в умовах ринку. Застосування теорії життєвого циклу підприємства дозволить оперативно приймати антикризові управлінські рішення для забезпечення ефективного функціонування підприємства. У статті досліджені основні підходи до етапів життєвого циклу підприємства, розглянуто їх переваги та недоліки, визначена імовірність виникнення кризи на кожному з етапів, розглянута класична крива життєвого циклу підприємства. В якості основного критерію визначення місцеположення підприємства на кривій життєвого циклу запропоновано використовувати показник руху ресурсів підприємства.Обґрунтована необхідність впровадження для кожного етапу життєвого циклу підприємства характерної антикризової стратегії.

Посилання

Dillon WR, Madden TJ, Firtle NH Marketing research in a marketing environment. – Richard D. IRWIN,INC., USA, 1990. – 468 р.

Карлоф Б. Ділова стратегія: концепція, зміст, символи / Б. Карлоф. ; пров. з англ., науч. ред. і авт.послесл. В. А. приписне. – М.: Економіка, 1991. – 239 с.

Meffert H. Strategische Unternehmensfuhrung und Marketing: Beitr. Zur Marketerient ierten Unternehmenspolitik. – Wiesbaden: Gabler, 1988. – 409 р.

Котлер Ф. Основи маркетингу / Ф. Котлер. – М.: Прогресс, 1990. – 418 с.

Кушелевіч Є. Моделі життєвих циклів організації / Є. Кушелевіч, С. Філоновіч // Менеджмент: століття XX – століття XXI: СБ статей; під ред. О. Віханського, А. Наумова. – М., 2004. – С. 304–321.

Мендельсон Л. А. Теорія та історія економічних криз і циклів / Л. А. Мендельсон. – М.: Соцегіз,1959. – Т. 1. – 691 с. ; Т. 2. – 767 с.

Стратегія і тактика антикризового управління фірмою / [під ред. А. П.Градова і Б. І.Кузіна.] – Спб. :Спеціальна література, 1996. – 512 с.

Фалмер Роберт М. Енциклопедія сучасного управління: в 2-х т. / Р. М. Фалмер; заг. ред.Х. А. Бекова. – М.: Економіка, 1992. – 536 с.

Широкова Г.В. Теорія життєвих циклів організації: аналіз основних моделей / Г. В. Широкова // Менеджмент в Росії і за кордоном. – 2007. – № 2. – С. 15–22.

Економічна стратегія фірми / [під ред. А. П. Градова]. – Спб. : Спеціальна література, 1995. – 415 с.

Dillon, W. R., Madden, T. J., Firtle, N. H. (1990) Marketing research in a marketing environment. Richard D.USA: IRWIN, INC, 468 p.

Karlof, B. (1991) Business strategy: the concept, content, characters. Moscow: Ekonomika, 239 p.

Meffert, H. (1988) Strategische Unternehmensfuhrung und Marketing: Beitr. Zur Marketerient ierten Unternehmenspolitik.Wiesbaden: Gabler, 409 p.

Kotler, F. (1990) Principles of marketing. Moscow: Progres, 418 p.

Kushelevich, E., Filonovich, P. (2004) Models of the organizational life cycle. Menedzhment: vek XX – vek XXIpp. 304–321.

Mendel'son, L. A. (1959) Theory and history of economic crises and cycles. Moscow: Socegiz, vol. 1, 691 p.;vol. 2, 767 p.

Strategy and tactics of crisis management firm (1996) In: A. P.Gradova and B. I. Kuzina (Eds.). Spb.: Spetsialnayaliterature, 512 p.

Falmer, R. M. (1992) Encyclopedia of modern management. Moscow: Ekonomika, 536 p.

Shirokova, G. V. (2007) The theory of the organizational life cycle: analysis of the main models. Menedzhment vRossyy y za rubezhom, 2, pp. 15–22.

Economic strategy of the firm (1995) In: A. P. Gradov (Ed.). Spb.: Spetsyal'naya lyteratura, 415 p.

Опубліковано
2016-12-21
Як цитувати
Шашина, М., & Юхим, Н. (2016). ЖИТТЄВИЙ ЦИКЛ ПІДПРИЄМСТВА ЯК ОСНОВА АНТИКРИЗОВОГО УПРАВЛІННЯ. Підприємництво та інновації, (2), 19-23. вилучено із http://ei-journal.in.ua/index.php/journal/article/view/46
Розділ
Теоретичні та емпіричні дослідження