ІДЕНТИФІКАЦІЯ РЕСУРСІВ ЗНАНЬ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ НА ОСНОВІ ІНФОРМАЦІЙНО-КОГНІТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

Ключові слова: заклад вищої освіти, знання, ідентифікація, інформаційно-когнітивні технології, ресурси знань, рух знань, цикл знань

Анотація

У статті обґрунтовано необхідність ідентифікації ресурсів знань закладів вищої освіти, а саме визначення носіїв, форм, локалізації та напрямів руху знань. Наголошено на тому, що рух знань закладу вищої освіти відбувається впорядковано та утворює цикл знань. Розглянуто структуру простору руху знань, згідно з чим знання класифікуються за рівнем кодифікації та дифузії. Обґрунтовано необхідність застосування інформаційно-когнітивних технологій в управлінні знаннями закладів вищої освіти, організації стратегічних (експертних) сесій. Запропоновано процедуру ідентифікації ресурсів знань закладу вищої освіти, яка ґрунтується на виявленні джерел знань, які спроможні забезпечити конкурентні переваги закладу вищої освіти; запропоновано методичний інструментарій такої ідентифікації. Побудовано матрицю ресурсів знань закладу вищої освіти на основі комбінування регуляторних, позиційних, функціональних та організаційних спроможностей, а також визначено прогалини знань закладу вищої освіти.

Посилання

Prahalad C.K., Hamel G. The core competence of the corporation. Harvard Business Review. 1990. Vol. 68. No. 3. P. 79–91.

Tidd J. From strategic management to strategic competence: Measuring technological, Market and Organization Innovation. 2nd Edition. London : Imperial College Press, 2006. 437 p.

Загірняк Д. Послуги вищої освіти: структура пропозиції та рівень конкуренції. Економіка і право. 2018. № 1 (49). С. 105116.

Боровик М. Управління інформаційно-комунікаційним забезпеченням сталого розвитку закладів вищої освіти на засадах економіки знань: теорія та методологія : монографія. Харків : Друкарня Мадрид, 2019. 440 с.

Boisot M. Is your firm a creative destroyer? Competitive learning and knowledge flows in the technological strategic of firms. Research Policy. 1995. No. 24. P. 489–506.

Prahalad C.K., Hamel G. (1990) The core competence of the corporation. Harvard Business Review, vol. 68, no. 3, pp. 79–91.

Tidd J. (2006) From strategic management to strategic competence: Measuring technological, Market and Organization Innovation. 2nd Edition. London : Imperial College Press, 437 p.

Zahirniak D. (2018) Posluhy vyshchoi osvity: struktura propozytsii ta riven konkurentsii [Higher education services: supply structure and level of competition]. Economy and Law. 2018. № 1 (49), pp. 105–116.

Borovyk M. (2019) Upravlinnia informatsiino-komunikatsiinym zabezpechenniam staloho rozvytku zakladiv vyshchoi osvity na zasadakh ekonomiky znan: teoriia ta metodolohiia [Management of Information and Communication Support for Sustainable Development of Higher Education Departments on the Basis of Knowledge Economy: Theory and Methodology]: Monography. Kharkiv : Drukarnia Madryd, 2019. 440 р. (in Ukrainian).

Boisot M. (1995) Is your firm a creative destroyer? Competitive learning and knowledge flows in the technological strategic of firms. Research Policy, no. 24, pp. 489–506.

Опубліковано
2020-05-29
Як цитувати
Вартанова, О. (2020). ІДЕНТИФІКАЦІЯ РЕСУРСІВ ЗНАНЬ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ НА ОСНОВІ ІНФОРМАЦІЙНО-КОГНІТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ. Підприємництво та інновації, (11-1), 136-141. https://doi.org/10.37320/2415-3583/11.19
Розділ
Економіка та управління підприємствами