СИНЕРГІЯ БАНКІВСЬКОГО ТА СОЦІО-ЕКОНОМІЧНОГО СЕКТОРІВ ПІД ВПЛИВОМ ДЕРЖАВНОГО РЕГУЛЯТОРА

  • Г.О. Кришталь Державний університет телекомунікацій
  • Т.В. Капелюшна Державний університет телекомунікацій
Ключові слова: державний регулятор, банківський сектор, синергія, соціально-економічний сектор, ресурси

Анотація

Практичне виявлення синергетичного ефекту в результаті взаємодії елементів (підсистем) системи відбувається у вигляді появи нових властивостей, функцій або механізмів функціонування новоствореної інтегрованої структури. Ось чому поява нових властивостей та якостей дає змогу досягти набагато більшого ефекту на спільну дію підсистем, ніж проста механічна сума результатів їх самостійної роботи. Вивчення синергії як філософської категорії призвело до сприйняття багатьма авторами процесу, динамічна зміна стану (або рух складових його елементів) визначає його внутрішню цілісність і стимулює загальний розвиток (причина існування системи може бути власним наслідком). Питання синергії сектору в системі взаємодії банку - державного регулятора, банківсько-економічного сектору та банківсько-соціального сектору, як в теоретичному, так і методологічному та практичному аспектах, залишаються недостатньо розробленими. Мета статті - виявити синергію державного регулювання діяльності банківської та соціально-економічної сфери та організувати ефективний механізм синергії. Доведено, що довгостроковий характер синергії, заснований на принципі партнерства між суб'єктами секторів, може забезпечити мультиплікативний поштовх для зростання інвестиційної активності та активізації міжгалузевих потоків ресурсів. З точки зору підтримки процесу синергії між банківським сектором та соціально-економічною стороною державного регулятора та забезпечення його спрямованості на досягнення очікуваних результатів важливим є принцип координації банків НБУ, регулювання з боку якого дозволяє уникнути суперечності та зменшує трансакційні витрати на основі координації та коригування підрозділів секторів відповідно до змінених умов їх роботи. Банківським суб'єктам господарювання слід надати можливість використовувати всі можливості для максимізації прибутку без обмежень у період економічного зростання, що надасть достатньо безболісної підтримки бізнесу з метою збереження та розвитку повноцінних, сильних партнерів у майбутньому. Реалізація цього принципу має бути тимчасовою, а витрати банківського сектора можуть бути компенсовані економічним зростанням, оскільки сторони можуть заздалегідь домовитись і закріпити свої зобов'язання у відповідних договорах.

Посилання

Адамовська В. С. Механізм державного регулювання економіки та вибір напряму економічної політики в сучасних умовах господарювання. Київ: Державне управління: удосконалення та розвиток, 2017. № 4. C.118-120.

Чугунов І.Я., Павелко А.В., Канєва Т.В. Державне фінансове регулювання економічних перетворень. [Монографія]. Київ: Київський національний торговельно-економічний університет, 2015. 376 с.

Deidda L. Non-linearity between Finance and Growth. Economics Letters, 2005. V.74. № 3. P. 339-345.

Дідківська Л. І., Головко Л. С. Державне регулювання економіки. Київ: Знання-Прес, 2008. С. 205-208.

Міненко В. Л. Теоретико-методологічні засади узгодження взаємодії механізмів державного регулювання і саморегулювання ринку праці. Київ: Теорія та практика державного управління, 2013. Вип. 3 (42). C. 78-83.

Мочерний С. В. Економічна теорія. Київ: ВЦ «Академія», 2009. С. 312-326.

Osborne D. Reinventing government: how the entrepreneurial spirit is transforming the public sector. Reading, Mass. Addison-Wesley Pub, 1992. 405 p.

O’Toole L. The Implications for Democracy in a Networked Bureaucratic World. Journal of Public Administration Research and Theory, 1997. Vol. 7. P. 443-459

Adamovskaya V.S. (2017) Mekhani`zm derzhavnogo regulyuvannya ekonomi`ki ta vibi`r napryamu ekonomi`chnoyi poli`tiki v suchasnikh umovakh gospodaryuvannya. [The mechanism of state regulation of the economy and the choice of direction of economic policy in modern conditions of management]. Public Administration: Improvement and Development. no. 4, pp. 118-120.

Chugunov I.Y., Pavelko A.V., Kaneva T.V. (2015) Derzhavne fi`nansove regulyuvannya ekonomi`chnikh peretvoren`. [Monografi`ya]. [State financial regulation of economic transformations]. Kiev: Kyiv National University of Trade and Economics. (in Ukrainian)

Deidda L. (2005) Non-linearity between Finance and Growth. Economics Letters. Vol.74. no. 3. pp. 339-345.

Didkivska L.I., Golovko L.S. (2008) Derzhavne regulyuvannya ekonomi`ki. [State regulation of the economy]. Knowledge-Press. pp. 205-208.

Minenko V.L. (2013) Teoretiko-metodologi`chni` zasadi uzgodzhennya vzayemodi`yi mekhani`zmi`v derzhavnogo regulyuvannya i` samoregulyuvannya rinku praczi`. [Theoretical and methodological principles of harmonization of interaction of mechanisms of state regulation and self-regulation of the labor market]. Kyiv: Theory and Practice of Public Administration. Vol. 3 (42). pp. 78-83. (in Ukrainian)

Mocherniy S.V. (2009) Ekonomi`chna teori`ya. [Economic theory]. Kiev: Academy of Sciences. P. 312-326. (in Ukrainian)

Osborne D. (1992) Reinventing government: how the entrepreneurial spirit is transforming the public sector. Reading, Mass. Addison-Wesley Pub. 405 p.

O’Toole L. (1997) The Implications for Democracy in a Networked Bureaucratic World. Journal of Public Administration Research and Theory. Vol. 7. pp. 443-459.

Опубліковано
2019-12-30
Як цитувати
Кришталь, Г., & Капелюшна, Т. (2019). СИНЕРГІЯ БАНКІВСЬКОГО ТА СОЦІО-ЕКОНОМІЧНОГО СЕКТОРІВ ПІД ВПЛИВОМ ДЕРЖАВНОГО РЕГУЛЯТОРА. Підприємництво та інновації, (9), 147-151. https://doi.org/10.37320/2415-3583/9.24
Розділ
Гроші, фінанси і кредит