АНАЛІЗ ТА ОЦІНКА РОЗВИТКУ МЕРЧЕНДАЙЗИНГУ В РОЗДРІБНІЙ ТОРГІВЛІ

Ключові слова: мерчендайзинг, система маркетингових комунікацій, споживачі, продукт, ринок, бізнес, конкуренція, роздрібна торгівля

Анотація

Приділено увагу розвитку мерчендайзингу в роздрібній торгівлі, ураховуючи зарубіжний досвід, який відображає корінні зміни в організації управління збутом, зумовлені не лише конкуренцією, а й необхідністю пристосування торгово-технологічних процесів до поведінки споживачів. Обґрунтовано теоретико-методичні заходи мерчандайзингу для реалізації товарів та розроблення стратегічних програм продажу товарів із метою якісного задоволення попиту. Розглянуто зарубіжний досвід розвитку мерчендайзингу в роздрібній торгівлі. Оцінено ефективність організації мерчандайзингу роздрібного магазину та запропоновано заходи організації мерчандайзингу для вдосконалення роздрібної торгівлі. Науково-практична цінність дослідження проявляється у стимулюванні споживчого попиту, зростанні продажів, руху оборотного капіталу, формуванні естетичної культури споживчих послуг загалом.

Посилання

Парамонова Т. Планування магазину як найважливіший елемент мерчандайзингу. Практичний маркетинг. 2009. № 4. С. 26–31.

Метелев С.Е., Выров В.М. Интернет в структуре маркетинговых коммуникаций (на примере студии красоты «ЛЕ.КА»). Омск, 2010.

Эванс Дж., Берман Б. Маркетинг. Москва : Экономика, 1990.

Галига В.І., Рудська Є.М. Проблеми мерчендайзингу товарів в роздрібних торгових мережах. Молодий вчений. 2016. № 29. С. 393–398.

Снєгірьова В.В. Книга мерчандайзера. Київ, 2005. 384 с.

Федорець Н. Аналіз споживача як необхідна складова успішної роботи на ринку. Маркетинг і маркетингові дослідження. 2002. № 1. 387 с.

Donovan Robert, Rossiter J. Store Atmosphere: An Environmental Psychology Approach. Journal of Retailing (J RETAILING). 1982. № 58(1). Р. 34–57.

Нордфальт Й. Рітейл-маркетинг: практики та дослідження. Київ, 2017. 167 с.

Любименко А. Мерчендайзинг : учебное пособие. Санкт-Петербург, 2011. 95 с.

Melewar T.C., Pantea Foroudi, Suraksha Gupta, Philip J. Kitchen, Mohammad M. Foroudi. Integrating identity, strategy and communications for trust, loyalty and commitment. European Journal of Marketing. 2017. URL: https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/EJM-08-2015-0616/full/html.

Nusa Petek, Maja Konecnik Ruzzier. Brand Identity Development and the Role of Marketing Communications: Brand Experts’ View. Managing Global Transitions. 2013. № 11(1). Р. 61–78.

Peter Anabila. Integrated marketing communications, brand equity, and business performance in micro-finance institutions: An emerging market perspective. Journal of Marketing Communications. 2019. № 26(3). Р. 1–14. DOI: https://doi.org/10.1080/13527266.2019.1574868.

Фестингер Л. Теорія когнітивного дисонансу. URL: https://psy.systems

Філаст’є Ж. Психологія кольору. URL: https://www.retail.uа

Жукова А.А. Вплив мерчендайзингу на рівень продажів продукції. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/vliyanie-merchendayzinga-na-uroven-prodazh-produktsii/viewer.

Види ефективності рекламної діяльності підприємства / О. Виноградова та ін. Інтернаука. 2020. № 8(88). URL: https://bit.ly/2AYVRZR.

Дослідження та експертиза. URL: https://www.bi-marketing.uа/reports_hb.

Черепнин Т. Мерчандайзинг: основні функції та доцільність застосування. URL: https://works.doklad.uа.

Толмачова І. Ефективний мерчендайзинг. Погляд постачальника. 2012. 157 с.

Салліван М., Едкор Д. Маркетинг в роздрібній торгівлі. 2004. 384 с.

Результати дослідження BIC research. URL: https://biotech.rpi.edu/centers/bic/research.

Офіційний сайт магазину Tommy Hilfiger. URL: https://md-fashion.com.ua/store/tommy-hilfiger.

Paramonova T. (2009). Planuvannia mahazynu yak naivazhlyvishyi element merchandaizynhu [Store planning as the most important element of merchandising]. Praktychnyi marketynh, no. 4, pp. 26–31.

Metelev S., Vurov V. (2010). Internet v strukture marketingovykh kommunikatsiy (na primere studii krasoty «LE.KA») [Internet in the structure of marketing communications (on the example of beauty studio «LE.KA»)]. Omsk. 2010.

Эvans Dzh., Berman B. (1990). Marketynh, Эkonomyka [Marketing, Economics].

Halyha V., Rudska Ye. (2016). Problemy merchendaizynhu tovariv v rozdribnykh torhovykh merezhakh [Problems of merchandising of goods in retail chains]. Molodyi vchenyi. №29, pp. 393–398. available at: https://moluch.ru/archive/133/37147/

Sniehirova V. (2005). Knyha merchandaizera [Merchandiser's book]. 384 p.

Fedorets M. (2002). Analiz spozhyvacha yak neobkhidna skladova uspishnoi roboty na rynku [Consumer analysis as a necessary component of successful work in the market]. Marketynh i marketynhovi doslidzhennia. №1. 387 p.

Donovan R., Rossiter J. (1982). Store Atmosphere: An Environmental Psychology Approach [Store Atmosphere: An Environmental Psychology Approach]. Journal of Retailing (J RETAILING). 58(1), pp. 34–57.

Iens Nordfalt (2017). Riteil-marketynh: praktyky ta doslidzhennia. [Retail marketing: practices and research]. Kyiv. 167 p.

Liubymenko A. (2011). Merchendaizynh [Merchandising]. Uch. posobye. Sankt-Peterburh. 95р.

Melewar T., Pantea Foroudi, Suraksha Gupta, Philip J. Kitchen, Mohammad M. Foroudi. (2017). Integrating identity, strategy and communications for trust, loyalty and commitment [Integrating identity, strategy and communications for trust, loyalty and commitment]. European Journal of Marketing. URL: https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/EJM-08-2015-0616/full/html

Nusa Petek, Maja Konecnik Ruzzier. (2013). Brand Identity Development and the Role of Marketing Communications: Brand Experts View [Brand Identity Development and the Role of Marketing Communications: Brand Experts’ View]. Managing Global Transitions. 11(1). pp. 61–78.

Peter Anabila (2019). Integrated marketing communications, brand equity, and business performance in micro-finance institutions: An emerging market perspective [Integrated marketing communications, brand equity, and business performance in micro-finance institutions: An emerging market perspective]. Journal of Marketing Communications. № 26(3). pp. 1–14. DOI: https://doi.org/10.1080/13527266.2019.1574868

Festynher L. (1990). Teoriia kohnityvnoho dysonansu [Theory of cognitive dissonance]. URL: https://psy.systems/

Filastie Zh. (1990). Psykholohiia koloru [Psychology of color]. URL: https://www.retail.uа

Zhukova A. (2002). Vplyv merchendaizynhu na riven prodazhiv produktsii [The impact of merchandising on the level of product sales]. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/vliyanie-merchendayzinga-na-uroven-prodazh-produktsii/viewer

Vynohradova O., Covershenna I., Kryzhko O., Tarasiuk A. (2020). Vydy efektyvnosti reklamnoi diialnosti pidpryiemstva [Types of effectiveness of advertising activities of the enterprise]. Mizhnarodnyi naukovyi zhurnal "Internauka". №.№8 (88). URL: https://bit.ly/2AYVRZR

[Doslidzhennia ta ekspertyza]. Research and examination. URL: https://www.bi-marketing.uа/reports_hb

Cherepnyn T. (1999). Merchandaizynh: osnovni funktsii ta dotsilnist zastosuvannia [Merchandising: main functions and expediency of application]. URL: hr.ru/library/59

Tolmachova I. (2012). Efektyvnyi merchendaizynh [Effective merchandising]. Pohliad postachalnyka. 157 p.

Sallivan M, Edkor D. (2004) Marketynh v rozdribnii torhivli [Retail marketing]. 2004. 384 p.

[Rezultaty doslidzhennia «BIC research»]. The results of the study "BIC research". URL: https://biotech.rpi.edu/centers/bic/research

Ofitsiinyi sait mahazynu «Tommy Hilfiger» [Officials site for the «Tommy Hilfiger» mahazin]. URL: https://md-fashion.com.ua/store/tommy-hilfiger

Опубліковано
2021-06-30
Як цитувати
Писар, Н., Адріанов, А., & Дрокіна, Н. (2021). АНАЛІЗ ТА ОЦІНКА РОЗВИТКУ МЕРЧЕНДАЙЗИНГУ В РОЗДРІБНІЙ ТОРГІВЛІ. Підприємництво та інновації, (18), 46-50. https://doi.org/10.37320/2415-3583/18.8
Розділ
Економіка та управління підприємствами