ДИНАМІКА РОЗВИТКУ МАРКЕТИНГОВИХ СИСТЕМ, РОЗВИТОК ІННОВАЦІЙ І ЗАВДАННЯ МАРКЕТИНГОВОЇ ПОЛІТИКИ

  • Ю.В. Робул Одеський національний університет імені І.І. Мечникова
Ключові слова: маркетинг, інновації, продукт, маркетингова система, маркетинг-менеджмент, цілі маркетингу

Анотація

Статтю присвячено аналізу цілей маркетингової політики комерційної організації залежно від стану маркетингової системи, зумовленого виробництвом та впровадженням і подальшим розвитком інновацій. Функція цілепокладання в маркетингу є сполучною ланкою, яка з’єднує, з одного боку, макрорівень, представлений маркетинговою системою вищого ступеня охоплення, а з іншого – мікрорівень, маркетинг-менеджмент на рівні окремої фірми. Разом із тим правильне цілепокладання забезпечує зв’язок між виробництвом інновацій, маркетинговою політикою та результативністю торгівлі. З використанням концепту ринку як мережевої взаємодії, маркетингової системи як середовища реалізації маркетингової політики та багаторівневого продукту запропоновано систематизацію цілей маркетингу залежно від динамічного становища маркетингової системи, зумовленого співвідношенням попиту і пропозиції та рівнем інновації.

Посилання

Webster F.E. The Changing Role of Marketing in the Corporation. Journal of Marketing. 1992. T. 56. № 4. Р. 1–17.

Gummesson E., Lusch R.F., Vargo S.L. Transitioning from service management to service-dominant logic: Observations and recommendations. International Journal of Quality and Service Sciences. 2010. T. 2. № 1. Р. 8–22.

Grönroos C. Quo Vadis, marketing? Toward a relationship marketing paradigm. Journal of Marketing Management. 1994. T. 10. № 5. Р. 347–360.

Prahalad C.K., Ramaswamy V. Co‐Creation Experiences: the Next Practice in Value Creation. Journal of Interactive Marketing. 2004. T. 18. № 3. Р. 5–14.

Загорна Т.О., Стасюк О.М. Концепція холістичного маркетингу: джерела проблематики та елементи. Маркетинг і менеджмент інновацій. 2012. № 2. C. 32–38.

Робул Ю.В. Холістична концепція ефективності маркетингу. Маркетинг і менеджмент інновацій. 2011. № 4(2). C. 124–130.

Gummesson E. Making Relationship Marketing Operational. International Journal of Service Industry Management. 1994. T. 5. № 5. Р. 5–20.

Sheth J.N., Purvatiyar A. Relationship marketing in consumer markets: antecedents and consequences. Journal of the Academy of Marketing Science. 1995. T. 23. № 4. Р. 255–271.

Mittelstaedt J.D., Kilbourne W., Mittelstaedt R.A. Macromarketing as agorology: Macromarketing theory and the study of the agora. Journal of Macromarketing. 2006. T. 26. № 2. Р. 131–142.

Layton R.A. Marketing Systems - A Core Macromarketing Concepr. Journal of Macromarketing. 2007. T. 27. № 3. Р. 227–242.

Medeiros F.G. d., Costa F.J. d. Uma proposta de visualização do sistema agregado de marketing turístico. Estudios Gerenciales. 2019. T. 35. № 152. Р. 237–248.

Kadirov D. Macro-Systems Role of Marketing. Journal of Macromarketing. 2011. T. 31. № 4. Р. 359–375.

Layton R.A. On Economic Growth, Marketing Systems, and the Quality of Life. Journal of Macromarketing. 2009. T. 29. № 4. Р. 349–362.

Lambin J.-J., de Moerloose C. Marketing stratégique et opérationnel. La démarche marketing dans l'économie numérique. Pari s: Dunod, 2016. 608 р.

Treacy M., Wiersema F. The Discipline of Market Leaders: Choose Your Customers, Narrow Your Focus, Dominate Your Market. Reading, MA : Addison-Wesley Publishing, 2007. 224 р.

Hamel G., Prahalad C.K. Strategic intent. Harvard Business Review. 2005. T. 83. № 7. Р. 148.

Prahalad C.K., Hamel G. The Core Competence of the Corporation. Harvard Business Review. 1990. T. 68. № 3. Р. 1–13.

Котлер Ф., Келлер К.Л. Маркетинг менеджмент / пер. с англ. ; 15-е изд. Санкт-Петербург : Питер, 2018. 848 с.

Чан Кім В., Моборн Р. Перехід до блакитного океану. Поза конкуренцією / пер. з англ. Харків : Книжковий клуб клуб сімейного дозвілля, 2018. 288 с.

Kadirov D., Varey R.J., Wooliscroft B. Authenticity: A Macromarketing Perspective. Journal of Macromarketing. 2014. T. 34. № 1. Р. 73–79.

Webster, F. E. (1992). The Changing Role of Marketing in the Corporation. Journal of Marketing, 56(4), 1-17.

Gummesson, E., Lusch, R. F., & Vargo, S. L. (2010). Transitioning from service management to service-dominant logic: Observations and recommendations. International Journal of Quality and Service Sciences, 2(1), 8-22. doi:10.1108/17566691011026577

Grönroos, C. (1994). Quo Vadis, marketing? Toward a relationship marketing paradigm. Journal of Marketing Management, 10(5), 347-360. doi:10.1080/0267257X.1994.9964283

Prahalad, C. K., & Hamel, G. (1990). The Core Competence of the Corporation. Harvard Business Review, 68(3), 1-13.

Zahorna, T. O., & Stasiuk, O. M. (2012). Kontseptsiia kholistychnoho marketynhu: dzherela problematyky ta elementy. [Holistic marketing concept: sources of issues and elements]. Marketynh i menedzhment innovatsii (2), 32-38.

Robul, Yu. V. (2011). Kholistychna kontseptsiia efektyvnosti marketynhu. [Holystic concept of marketing performance]. Marketynh i menedzhment innovatsii (4(2)), 124-130.

Gummesson, E. (1994). Making Relationship Marketing Operational. International Journal of Service Industry Management, 5(5), 5-20. Retrieved from http://www.emeraldinsight.com/journals.htm?articleid=851563&show=abstract

Sheth, J. N., & Purvatiyar, A. (1995). Relationship marketing in consumer markets: antecedents and consequences. Journal of the Academy of Marketing Science, 23(4), 255-271.

Mittelstaedt, J. D., Kilbourne, W., & Mittelstaedt, R. A. (2006). Macromarketing as agorology: Macromarketing theory and the study of the agora. Journal of Macromarketing, 26(2), 131-142. doi:10.1177/0276146706290921

Layton, R. A. (2007). Marketing Systems - A Core Macromarketing Concepr. Journal of Macromarketing, 27(3), 227-242.

Medeiros, F. G. d., & Costa, F. J. d. (2019). Uma proposta de visualização do sistema agregado de marketing turístico. [A proposal to analyze tourism from a macromarketing perspective]. Estudios Gerenciales, 35(152), 237-248. doi:10.18046/j.estger.2019.152.3262

Kadirov, D. (2011). Macro-Systems Role of Marketing. Journal of Macromarketing, 31(4), 359-375. doi:10.2307/1252112

Layton, R. A. (2009). On Economic Growth, Marketing Systems, and the Quality of Life. Journal of Macromarketing, 29(4), 349-362. doi:10.1177/0276146709345108

Lambin, J.-J., & de Moerloose, C. (2016). Marketing stratégique et opérationnel. La démarche marketing dans l'économie numérique. Paris: Dunod.

Treacy, M., & Wiersema, F. (2007). The Discipline of Market Leaders: Choose Your Customers, Narrow Your Focus, Dominate Your Market. Reading, MA: Addison-Wesley Publishing.

Hamel, G., & Prahalad, C. K. (2005). Strategic intent. Harvard Business Review, 83(7), 148.

Prahalad, C. K., & Ramaswamy, V. (2004). Co‐Creation Experiences: the Next Practice in Value Creation. Journal of Interactive Marketing, 18(3), 5-14.

Kotler, F., & Keller, K. L. (2018). Marketynh menedzhment [Marketing management]. (15th-ed.). St-Petersburgh: Piter.(in Russian)

Chan Kim, V., & Mauborgne, R. (2018). Perekhid do blakytnoho okeanu. Poza konkurentsiieiu [Blue Ocean Shift]. Kharkiv: Vydavnytstvo Knyzhkovyi klub Klub Simeinoho Dozvillia. (in Ukrainian)

Kadirov, D., Varey, R. J., & Wooliscroft, B. (2014). Authenticity: A Macromarketing Perspective. Journal of Macromarketing, 34(1), 73-79. doi:https://doi.org/10.1177/0276146713505774

Опубліковано
2019-12-30
Як цитувати
Робул, Ю. (2019). ДИНАМІКА РОЗВИТКУ МАРКЕТИНГОВИХ СИСТЕМ, РОЗВИТОК ІННОВАЦІЙ І ЗАВДАННЯ МАРКЕТИНГОВОЇ ПОЛІТИКИ . Підприємництво та інновації, (9), 43-48. https://doi.org/10.37320/2415-3583/9.6
Розділ
Економіка та управління національним господарством