СВІТОВІ ТУРИСТИЧНІ ІНДЕКСИ ТА ТУРИСТИЧНА КОНКУРЕНЦІЯ МІЖ КРАЇНАМИ

Ключові слова: туристичні показники, туристична конкуренція, сталий туризм

Анотація

Ця стаття має на меті оцінити туристичну конкуренцію між країнами шляхом дослідження світових індексів туризму. Індекси туризму – це широко використовувані інструменти для вимірювання та порівняння показників індустрії туризму. У цьому дослідженні обговорюватимуться глобальний індекс конкурентоспроможності туризму, індекс конкурентоспроможності подорожей і туризму та інші важливі індекси, пояснюються методи розрахунку індексів та аналізуються результати. Стійкість, економічний внесок туризму та майбутні тенденції також знаходяться в центрі уваги цієї статті. Це дослідження допоможе нам зрозуміти, як індекси туризму впливають на туристичну конкуренцію між країнами, і спрогнозувати майбутні тенденції. Основні туристичні напрямки, такі як Туреччина та США, докладають різноманітних зусиль для просування практики сталого туризму. Це важливий крок, спрямований на стале зростання туристичних секторів у майбутньому. Такі країни, як Грузія, Азербайджан та Іран, мають потенціал, щоб запропонувати різні враження для туристів завдяки їхньому культурному розмаїттю та унікальним традиціям. Ці країни мають можливості для зростання у сфері культурного туризму. Практики сталого туризму важливі для майбутнього зростання та успіху основних туристичних напрямків. Таке велике туристичне місце, як США, прагне зробити свою індустрію туризму більш екологічною, посиливши зусилля щодо сталого розвитку. Можливо, Іран не зміг повністю використати свій туристичний потенціал через регіональні та міжнародні політичні чинники. Проблеми безпеки та політична нестабільність можуть обмежити туристичний інтерес до Ірану. У результаті ці п’ять країн мають різний туристичний потенціал, але кожна пропонує унікальні пам’ятки. Туреччина, США та інші країни прагнуть розвивати свій туристичний сектор у майбутньому, просуваючи практики сталого туризму. Конкуренція між досліджуваними країнами відображає розвиток показників туризму та різноманітність туристичних напрямків.

Посилання

Hassan, S. (2000). Determinants of Market Competitiveness in An Environmentally Sustaining Tourism Industry. Journal of Travel Research, 38(3), 239–245.

Craig, Webster, and Ivanov, Stanislav (2014). Transforming competitiveness into economic benefits: Does tourism stimulate economic growth in more competitive destinations? Tourism Management, 40, 137–140.

Costa, R. (2005). Avaliação do Potencial de Crescimento e Desenvolvimento das Pequenas e Micro Empresas do Sector do Turismo (Dissertação de Mestrado em Inovação e Politicas de Desenvolvimento, Universidade de Aveiro, 2005).

Sharafuddin, Mohamed Ali. (2015) Types of Tourism in Thailand. E-review of Tourism Research, 12, 2.

Mutlu, H. A. (2011) Tourism in Turkey and Istanbul region, Bakırköy, Istanbul, 325 p.

Çalışkan, U., Tütüncü, Ö. (2008). The Effects of Tourism on Local People and its Application in Kuşadası District. IV. Graduate Tourism Students Research Congress, pp. 127–148.

Athanasopoulos, G., Hyndman, R. J., Song, H., & Wu, D. C. (2011). The tourism forecasting competition. International Journal of Forecasting, 27(3), 822–844.

Lumsdon, L. (1997). Tourism marketing. International Thomson Business Press.

Calderwood, L. U., & Soshkin, M. (2019, September). The travel and tourism competitiveness report 2019. World Economic Forum.

Dias, J. G. (2017). Environmental sustainability measurement in the Travel & Tourism Competitiveness Index: An empirical analysis of its reliability. Ecological Indicators, 73, 589–596.

Seetaram, N., Forsyth, P., & Dwyer, L. (2016). Measuring price elasticities of demand for outbound tourism using competitiveness indices. Annals of Tourism Research, 56, 65–79.

Göral, R. (2016). Price competitiveness of international tourism destinations and tourism demand, tourism receipts relationship. European Journal of Multidisciplinary Studies, 1(2), 195–203.

Schippa, C. (2011). The global peace index. International Place Branding Yearbook 2011: Managing Reputational Risk, 112–129.

McConaghy, C. (2012). The Global Peace Index and the structure of peace. In Cooperation for a Peaceful and Sustainable World Part 1 (Vol. 20, pp. 1–33). Emerald Group Publishing Limited.

Fernández, J. A. S., Azevedo, P. S., Martín, J. M. M., & Martín, J. A. R. (2020). Determinants of tourism destination competitiveness in the countries most visited by international tourists: Proposal of a synthetic index. Tourism Management Perspectives, 33, 100582.

Опубліковано
2024-01-31
Як цитувати
Алігул, А. (2024). СВІТОВІ ТУРИСТИЧНІ ІНДЕКСИ ТА ТУРИСТИЧНА КОНКУРЕНЦІЯ МІЖ КРАЇНАМИ. Підприємництво та інновації, (30), 82-89. https://doi.org/10.32782/2415-3583/30.13
Розділ
Міжнародні економічні відносини