ФАКТОРИ ВПЛИВУ НА ПРИБУТОК ПІДПРИЄМСТВ ТА НАПРЯМИ ПІДВИЩЕННЯ ПРИБУТКОВОСТІ

  • Ю.В. Тюленєва Національний технічний університет України “Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського”
  • С.В. Ренкас Національний технічний університет України “Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського”
Ключові слова: прибуток, прибутковість підприємства, фінансовий результат, фактори збільшення прибутку

Анотація

сУ статті розглянута фундаментальна основа походження прибутку та сучасні підходи до визначення сутності прибутку. Досліджена роль прибутку, як основного показника ефективності діяльності підприємства. Проаналізована якісна структура формування прибутку підприємства та функції які виконує прибуток, як основне джерело подальшого розвитку підприємства. Встановлено, що прибуток є основним фінансовим результатом та стимулом господарської діяльності підприємств, її основним джерелом функціонування, розвитку та гарантом економічної безпеки. Основною метою управління прибутком є визначення найбільш ефективних шляхів його формування та розподілу, що спрямовані на забезпечення розвитку діяльності підприємства та зростання його ринкової вартості. Прибутковість та дохідність підприємства безпосередньо пов’язана з одержанням прибутку та характеризує ефективність діяльності підприємства, показує інтенсивність їх роботи та відображає фінансовий стан підприємства. Визначено, що рівень прибутковості та сума прибутку підприємства формується під дією численних факторів, що впливають як негативно, так і позитивно. В статті розглянуто вплив зовнішніх та внутрішніх факторів. Встановлено фактори, на які підприємство може впливати самостійно та які можуть бути використані в подальшому для зростання прибутку. Запропоновано систему заходів для підвищення прибутковості, шляхом ефективної політики управління прибутком.

Посилання

Шафорост Я. П. Сутність прибутку як економічної категорії: історичний аспект / Я. П. Шафорост // Наукові праці НДФІ. – 2011. – Вип. 1. – С. 155-163.

Висока О. Є. Економічна сутність прибутку та концепції його формування / О. Є. Висока // Наукові праці Кіровоградського національного технічного університету. Економічні науки. – 2010. – Вип. 17. – С. 293-299.

Ткаченко Т. П. Організаційно-економічний механізм забезпечення прибутковості підприємства / Т. П. Ткаченко // Економічний вісник Національного технічного університету України "Київський політехнічний інститут". – 2014. – № 11. – С. 192-197.

Романова, Т. В. Чинники, що впливають на збільшення прибутку підприємств України в сучасних умовах [Текст] / Т. В. Романова, Є. О. Даровський // Ефективна економіка. – 2015. – № 4.

Линник О. І. Облік прибутку та визначення резервів забезпечення прибутковості підприємства / О. І. Линник, О. С. Задорожна // Вісник Нац. техн. ун-ту "ХПІ" : зб. наук. пр. Темат. вип. : Технічний прогрес і ефективність виробництва. – Харків : НТУ "ХПІ". – 2015. – № 26 (1135). – С. 147-153.

Добровольська О.В., Резерви підвищення прибутковості підприємства в умовах ринку/ О.В. Добровольська, В.О. Терещенко // Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. – Одеса: Міжнародний гуманітарний університет. – 2015. – №13. – С. 194-197.

Shaforost Ya. P. (2011), “The essence of profit as an economic category: historical aspect”, Naukovi pratsi NDFI, vol.1 pp. 155-163.

Vysoka O. Ye. (2010), “The economic essence of the concept of profit and its formation”, Naukovi pratsi Kirovohrads'koho natsional'noho tekhnichnoho universytetu. Ekonomichni nauky, vol.17 pp. 293-299.

Tkachenko T. P. (2014), “Organizational and economic mechanism to ensure profitability”, Economic bulletin of national technical university of Ukraine "Kyiv Polytechnical Institute", vol.11 pp. 192-197.

Romanova T. V. and Darovs'kyj Ye. O. (2015), “Factors affecting the increase in profits of enterprises Ukraine in modern conditions”, Efektyvna ekonomika , vol.4.

Lynnyk O. I. and Zadorozhna O. S. (2015), “Accounting for income and assessment to ensure profitability”, zb. nauk. pr. Temat. vyp. : Tekhnichnyj prohres i efektyvnist' vyrobnytstva, vol.26 pp. 147-153.

Dobrovol's'ka O.V. and Tereschenko V.O. (2015), “Reserves increase profitability in a market”, Naukovyj visnyk Mizhnarodnoho humanitarnoho universytetu, vol.13 pp. 194-197.

Опубліковано
2017-06-29
Як цитувати
Тюленєва, Ю., & Ренкас, С. (2017). ФАКТОРИ ВПЛИВУ НА ПРИБУТОК ПІДПРИЄМСТВ ТА НАПРЯМИ ПІДВИЩЕННЯ ПРИБУТКОВОСТІ. Підприємництво та інновації, (3), 102-107. вилучено із http://ei-journal.in.ua/index.php/journal/article/view/134
Розділ
Практика підприємництва та інновацій